Linux console iso07 fonts

Sarantis Paskalis sarantis at cnl.di.uoa.gr
Fri Feb 1 16:52:57 EET 2002

On Fri, Feb 01, 2002 at 03:36:59PM +0200, Panayotis Katsaloulis wrote:

> 1) Den mporoyn na mpoun symbola sto iso-8859-7, an den anhkoun sto protypo.
> 2) Gia kati tetoio, as koita3oyme unicode uposthri3h
> 3) den mporoyn na aposyr9oun arxeia poy yposthrizoyn protypo.
>
> Mhn epanalambanoyme malakies ths M$, opws to windows 1253...

1. Συμφωνώ ότι δεν είναι σωστό να μπει το σύμφωνο του ευρώ στο ISO-8859-7,
αφού θα είναι ορατό μόνο από Linux κονσόλα μόνο (ούτε καν X, αφού στις
ISO-8859-7 γραμματοσειρές στα X και οπουδήποτε αλλού δεν υπάρχει το ευρώ).

2. Συμφωνώ για τη unicode υποστήριξη.  Από ότι έχω δει για κονσόλα
υποστηρίζονται fonts με 512 glyphs το μέγιστο.  Δεν ξέρω αν είναι αρκετό
για το unifont π.χ.  (Δεν έχω ασχοληθεί σχεδόν καθόλου με τη δυνατότητα
αυτή, ότι έχω διαβάσει κάποια στιγμή).

3. Το iso07.f08.psf όπως είναι τώρα δεν υποστηρίζει το ISO-8859-7.  Για
την ακρίβεια δεν έχει καθόλου ελληνικούς χαρακτήρες.  Επομένως η
αντικατάσταση του αρχείου αυτού είναι υποχρεωτική αφού έχει λειτουργικά
προβλήματα.

Τα iso07.f1[46] έχουν τους σωστούς χαρακτήρες στη σωστή θέση, με ορισμένες
ατέλειες κατά τη γνώμη μου.  Η αντικατάσταση τους δεν θα επιφέρει
ουσιαστική λειτουργική αλλαγή, αλλά αισθητικές.  Δες για παράδειγμα το
σχεδιασμό των παλιών fonts, όπου καταλαμβάνουν πολλά γράμματα την
τελευταία στήλη pixel καθιστώντας δύσκολη τη διάκριση διαδοχικών
χαρακτήρων.  Πρόσεξε επίσης ότι κανένας από τους λατινικούς χαρακτήρες
δεν καταλαμβάνει ούτε pixel στην δεξιά στήλη.
Για τα iso07.f14, οι λατινικοί μικροί χαρακτήρες δεν έχουν όλοι το ίδιο
ύψος.

Συνεπώς, είμαι της άποψης να αντικατασταθούν και τα τρία αυτά αρχεία με
νέα (τα οποία θα μπορούσαν να είναι αυτά που έστειλα ή/και αυτά που έχει
ο Βασίλης Βασαΐτης) τα οποία υποστηρίζουν το ISO-8859-7 και (κατά τη
γνώμη μου) είναι οπτικά καλύτερα από τα υπάρχοντα, και κατά το 1/3
διορθώνει ένα bug 6 ετών :-)

-- Sarantis