Tonoi sto Redhat 8

Αλέξανδρος Διαμαντίδης adia at hellug.gr
Thu Dec 12 23:57:52 EET 2002

* Nikos Kanellopoulos <nkan at panafonet.gr> [2002-12-12 21:22]:
> Ξερει κανεις πως μπορω να φτιαξω τους τονους στο Redhat 8;
> Στο 7.1 - 7.3 δουλευαν αψογα. Αλλαξε κατι σχετικο στα Χ;
> Οπως στα 7.1 - 7.3 εχω θεσει απλως LC_CTYPE="el_GR".

Το Redhat 8 δεν είναι αυτό που γύρισε όλα τα 8-μπιτα locale σε UTF-8; Αν
δεν κάνω λάθος, ακόμα και οι τελευταίες εκδόσεις του XFree86 δεν
περιέχουν αρχείο Compose για Ελληνικά σε UTF-8.

Για να δεις την κωδικοποίηση που χρησιμοποιείς, δώσε "locale charmap".
Αν σου πει ISO-8859-7, τότε δεν είναι αυτό που λέω. Αν όμως σου πει
UTF-8, το locale σου χρησιμοποιεί UTF-8. Σε αυτή την περίπτωση, μπορείς
να κάνεις τρια πράγματα για να φτιάξουν οι τόνοι:

1. Να συνεχίσεις να χρησιμοποιείς UTF-8, και να εγκαταστήσεις ένα αρχείο
Compose για το locale el_GR.UTF-8 (ρίξε μια ματιά στο
/usr/X11R6/lib/X11/locale/compose.dir). Ο Βασίλης Βασαΐτης είχε φτιάξει
όλα τα απαραίτητα και τα είχε στείλει το XFree86, αλλά ακόμα δεν έχουν
μπει σε κάποιο release, αλλά μόνο στην έκδοση που βρίσκεται στο CVS.

2. Να χρησιμοποιήσεις ένα locale που αναφέρει ρητά κωδικοποίηση
ISO-8859-7 (LC_CTYPE="el_GR.ISO-8859-7")

3. Να ξαναδημιουργήσεις το locale el_GR: Γίνε root και δώσε:
localedef -ci el_GR -f iso-8859-7 el_GR
Έτσι θα αλλάξει η προκαθορισμένη κωδικοποίηση. Δεν ξέρω όμως μήπως αυτό
δημιουργήσει κάποιο πρόβλημα στο σύστημα.

Αλέξανδρος Διαμαντίδης * adia at hellug.gr