KDE 3.0

Dimitrios Kamenopoulos el97146 at mail.ntua.gr
Fri Apr 5 16:48:08 EEST 2002

On Friday 05 April 2002 01:42, Vasilis Vasaitis wrote:
>   Τώρα που βγήκε το KDE 3.0, και μια που εγώ δεν είμαι και ιδιαίτερα
> φανατικός του συγκεκριμένου περιβάλλοντος, μπορεί κάποιος να το βάλει και
> να
 μας πει πώς τα πάει από υποστήριξη του i18n; (και αν θέλει και του
> l10n, αλλά αυτό για εμένα είναι κάπως δευτερεύον). Συγκεκριμένα, θα ήθελα
> πολύ να μάθω πώς συμπεριφέρεται με UTF-8 κείμενο, και πιθανώς με το να
> τρέχει σε ένα εντελώς UTF-8 locale, όπως π.χ. το el_GR.UTF-8 που έχω στο
> σύστημά μου αλλά δεν τολμάω να ενεργοποιήσω... ;-)
Μια εντελως προχειρη αποτιμηση της καταστασης:

1) Τα μηνυματα των εφαρμογων φαινονται σωστα (αλλωστε ειναι UTF-8 εδω
και δυο χρονια).
2) Οι περισσοτερες εφαρμογες μπορουν να χρησιμοποιησουν utf-8 κειμενο (αν
και οχι αυτοματα). Για παραδειγμα, ο editor Kate, εχει ενα combobox στους
διαλογους Open/Save στο οποιο καθοριζεις την κωδικοποιηση του αρχειου.
Αν δε εισαι σε utf-8 locale, η προεπιλεγμενη τιμη για το combo box ειναι
utf-8. Το KOffice σωζει παντα το κειμενο σε utf-8 εσωτερικα. O Konqueror
δειχνει utf-8 ιστοσελιδες. Το KMail μπορει (εφ' οσον του το πεις) να
χρησιμοποιησει utf-8.

Σε γενικες γραμμες λοιπον, το KDE υποστηριζει utf-8 εξισου καλα με ολα τα
αλλα encodings. Δυστυχως δε μπορω να πω το ιδιο για το υπολοιπο συστημα:

1) Το xkb (χωρις βεβαια τα layouts που ειχες στειλει στη λιστα προσφατα)
γρ´αφει κ´απως ´ετσι (εξ ου και η ελλειψη τονων σε αυτο το μηνυμα).
2) Το filesystem τα παιζει τελειως, αφου προσπαθει να ερμηνευσει ελληνικα
ονοματα σαν utf-8, με αποτελεσμα πολλα πολλα τετραγωνακια. Αυτο μου φαινεται
αρκετα περιεργο, γιατι δηλαδη να προσπαθει να ερμηνευσει ως utf-8 ονοματα απο
ενα συστημα αρχειων οπως το /windows/c που του το εχω δηλωσει ρητα οτι ειναι
iso-7;
Αυτα τα ...ας τα πω μικροπροβληματακια περνανε φυσικα και στο KDE, οποτε
τι -οου -εν -πι -οου -γιου - ελ -οου, που θα' λεγε κι ο Ρακιτζης.

Συνοψιζοντας, νομιζω οτι καλα κανεις και δεν ενεργοποιεις το utf-8 locale στο
συστημα σου. Ακομα και αν εφαρμογες τελευταιας γενιας (Java, KDE, Gnome) δεν
εχουν προβληματα, το υπολοιπο συστημα ειναι υπερβολικα ανωριμο για τετοια
κολπα.