Μετάφραση γενικών όρων(translating general terms)

Panayotis Pakos pakos_ath at hotmail.com
Wed Oct 3 23:55:38 EEST 2001

Θα συμφωνήσω και με τον ’γγελο και με το Δημήτρη. Η ποικιλία στη μετάφραση
δεν εμφανίζεται εξ αρχής ως ανάγκη, ωστόσο είναι άγαρμπο να μεταφράζεται
παντού και πάντα π.χ. το "setting" ως "ρύθμιση" (όταν ενίοτε έχει και
σημασίες όπως "καθορισμός" (setting locale), "θέσπιση/δημιουργία" (setting
rules) κλπ. Αλλά πάλι, για τον επαγγελματία μεταφραστή-localizer, η απουσία
συνεπούς και μονοσήμαντης απόδοσης των μεταφρασμένων όρων οδηγεί σε έναν
κυκεώνα. Αν δω ότι το "browse" το λένε "πλοήγηση", "περιήγηση", "αναζήτηση"
ή "φυλλομέτρηση", γιατί να επιλέξω ανάμεσα σε αυτά και να μην το πω "έρευνα"
ή "εξερεύνηση"; Επιπλέον, στην περίπτωση της ποικιλίας, θα υπήρχε το
πρόβλημα της ασυνέπειας των suggestions στις διάφορες μεταφραστικές μνήμες.
Γνώμη μου είναι, αντί να φτιάχνει ο καθένας λοιπόν το δικό του γλωσσάρι, να
τεθούν κάποιες συμβάσεις εξ αρχής, ώστε να περιοριστεί η αυθαιρεσία, όχι η
πρωτοτυπία και η βελτιστοποίηση των μεταφράσεων. Ευχαριστώ για τη φιλοξενία.

Παναγιώτης