Πολυτονικά

Konstantinos Pistiolis kpistiolis at yahoo.com
Thu May 10 03:01:05 EEST 2001

--- Vasilis Vasaitis <vvas at hal.csd.auth.gr> έγραψε: >
 Λοιπόν, ήμουν χαμένος (ως συνήθως) για μερικές
> [...]
> (π.χ. μία από τις
> TrueType γραμματοσειρές που έχουν αναφερθεί στη
> λίστα). Οτιδήποτε άλλο δεν
> θα πρέπει να το σκέφτεστε καν, απλά δεν παίζει
> (εκτός ίσως από τα υπάρχοντα
> συστήματα του TeX, που όμως απ' ότι κατάλαβα δεν
> βλέπεις τα πολυτονικά μέχρι
> να τα τυπώσεις).
>
>   Από τα παραπάνω βγαίνει το άμεσο συμπέρασμα ότι η
> κονσόλα μάλλον δεν
> παίζει για πολυτονικά, αφού απ' όσο ξέρω κανείς δεν
> έχει δημιουργήσει
> υποδομή για πάνω από 256 χαρακτήρες στην

Μπορεί νομίζω και 512 αν βγεί το blinking αλλά δεν
ξέρω πως. Οι εφαρμογές θέλουν 8bit αλφαριθμητικά.

> [...]
> είναι γνωστά τα ονόματα των νεκρών πλήκτρων που
> χρησιμοποιούνται. Όμως η
> χρήση του είναι μία πονεμένη ιστορία για την ώρα,
> καθώς *απαιτείται* να
> είναι ενεργή μία locale που χρησιμοποιεί το UTF-8.
> Χωρίς αυτήν την
> προϋπόθεση, ούτε καν το ευρώ δεν μπορούμε να βάλουμε
> στο Compose μας. Αυτό
> φαίνεται να είναι ζόρικο για την ώρα: χθες δοκίμασα
> να παράγω μία locale
> el_GR.UTF-8, αλλά καθόταν πάνω από την
> el_GR.ISO-8859-7 και μου τα διέλυε
> όλα. Αν μπορέσω θα επικοινωνήσω με τα παιδιά του

Νά'σαι καλά, πολύ βοήθεια θα χρειαστεί.

>   Τελικά, θέλω να καταλήξω ότι η διαθέσιμη
> τεχνολογία δεν είναι αρκετά ώριμη
> για την ώρα ώστε να επιτρέψει άμεση χρήση
> πολυτονικού, εκτός ίσως από
> ειδικές λύσεις τύπου yudit. Όμως μπορούμε κάλλιστα
> στο μεταξύ να μιλάμε για
> την διάταξη του πληκτρολογίου. Εγώ το σκέφτηκα λίγο,
> και προτείνω κάτι
> τέτοιο (νιώστε ελεύθεροι να με τουφεκίσετε γι'
> αυτό):
>
> 	;:	οξεία, βαρεία
> 	'"	ψιλή, δασεία
> 	[{	περισπωμένη, διαλυτικά
> 	]}	υπογεγραμμένη, τίποτε άλλο;

Βεβαίως: μακρό, βραχύ, υφέν. Χρειάζεται οπωσδήποτε ένα
ακόμα νεκρό πλήκτρο, που όμως είναι σπάνιο γι' αυτό
πρότεινα το ]}

-Δε νομίζω ότι πρέπει να φύγουν τα διαλυτικά γιατί
έχουμε ασυμβατότητα με το μονοτονικό

-Έλεγα και παλιότερα ότι ή βαρεία είναι και πολύ
συνηθισμένη και όλοι οι τόνοι να είναι "εύκολοι", στό
ίδιο δάκτυλο και όλοι χωρίς shift.

Άρα αφού θέλουμε και 5 νεκρά πλήκτρα, δεν τη γλυτώνει
το /

>   Ίσως να σας κακοφάνηκε που προτείνω να μεταφερθούν
> τα διαλυτικά, αλλά δεν
> είναι πια και κάτι που χρησιμοποιείται τρελά, και
> εξάλλου το να είναι μαζί η
> οξεία και η βαρεία είναι αρκετά πιο τακτοποιημένο.
> Επίσης, προτείνω τη χρήση
> των δύο αγκύλων αντί ίσως για το πλήκτρο "/?", με το
> σκεπτικό ότι, αν χάσεις
> την μία αγκύλη μπορείς κάλλιστα να χάσεις και την
> άλλη.

Την άλλη θα τη χάσουμε έτσι κι αλλιώς για το μακρό και
το βραχύ. Καλλίτερα να πάνε εκεί γιατί το ]} είναι
πολύ "μακρυνό" για υπογεγραμμένη. 20% των αρχαίων
λέξεων παίρνουν υπογεγραμμένη και στη δημοτική όλοι οι
ρηματικοί τύποι του στύλ "τιμάς-νικάς" και
"τρέχης-δίνης" (υποτακτική που χρησιμοποιείται κάποτε)

Εναλλακτικά.... τα < > είναι ένα αριστερό και ένα δεξί
σύμβολα. Θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τα νεκρά
πλήκτρα για να βγάλουμε όλα "συμμετρικά" σύμβολα
πχ.
< >    ώς έχουν
<οξεία> < >     αριστ. δεξ.  εισαγωγικά (μια ιδέα???)
<βαρεία> < >    αριστ. δεξ.  [ ]
<περισπ> < >    αριστ. δεξ.  { }

Τα παραπάνω με το σκεπτικό ότι είναι εύκολο να τα
θυμάται κάποιος και θα είναι όλα τα "συμμετρικά"
μαζεμένα. Εκεί που μπορεί να μπερδευτείς είναι το άν
θέλει οξεία ή βαρεία για το συνδυασμό, αλλά είναι
ευκολότερο από το να βάλουμε πχ. την { κάπου αλλού.

Αν βάλουμε και ως πχ
<ψιλή> < >   τα απλά και διπλά (αγγλικά) εισαγωγικά
αντίστοιχα, θα έχουμε ένα πλήρες πληκτρολόγιο εύκολο
και στη χρήση και στη μάθηση, και ΣΥΜΒΑΤΟ.

>   Δεν έχω να πω περισσότερα για την ώρα, ελπίζω όμως
> να βοήθησα κάπως πάνω
> σε αυτό το θέμα...

Κώστας