Compose map

Konstantinos Pistiolis kpistiolis at yahoo.com
Wed May 9 04:09:29 EEST 2001

--- Katsaloulis Panagiotis <grad0307 at di.uoa.gr>
έγραψε: >
> Κατ'αρχήν, αν κατάλαβα καλά, δεν είναι τελικά ανάγκη
> για «ειδική»
> μεταχείρηση για την περίπτωση του Α, κλπ. διότι
> «οπτικά» φαίνονται σαν δύο
> γράμματα, σωστά;

Ναί αλλά δεν ξέρω αν θεωρούνται ίδιοι από τους
επεξεργαστές κειμένου. Επίσης, θα προτιμούσες να είχες
μόνο απλά (όχι εκτεταμένα) ελληνικά στην κονσόλα σου.
Αυτό που κατάλαβα εγώ είναι ότι απλώς απεικονίζονται
το ίδιο.

Παρακαλώ όποιον μπορεί να απαντήσει: δυο ισοδύναμοι
unicode χαρακτήρες είναι ίδιοι ή απλά απεικονίζονται
το ίδιο;

> Κατά δεύτερον χρειάζεται κάποιος ενδιαφερόμενος να
> κάνει τη λίστα με τα
> unicode γράμματα (όχι προφανώς όλα όσα υπάρχουν στα
> αρχαία αλλά αυτά που
> υπάρχουν στο πρότυπο - αν υπάρχουν βέβαια διαφορές)

Θα στείλω μια λίστα αύριο, με ό,τι υπάρχει στο unicode
και το πόσο συχνά χρειάζεται το καθένα και τη
βλέπουμε. Πάντως γενικά δεν ψάχνουμε για διαφορές
εκτός από τα "παράξενα" τονούμενα γράμματα.

> Επίσης υπενθυμίζω πως οι χαρακτήρες που εμφανίζονται
> σε ένα απλό xterm
> πάλι δεν ξεπερνούν τους 8-bit.
> Οπότε αν θέλουμε να κρατήσουμε την ASCII συμβατότητα
> (κάτι που το
> υποστηρίζω μετά μανίας, αλλιώς ΔΕΝ θα μπορεί κάτω
> από οποιαδήποτε
> προυπόθεση να δουλέψει κανείς σε κονσόλα) να
> υπολογίζετε το πολύ 128
> πολυτονικούς χαρακτήρες (αλλιώς μετά αρχίζουν οι
> θυσίες και η
> ασυμβατότητα).

Εδώ έχουμε πρόβλημα, δεν ξέρω αν αξίζει να μπούν
πολυτονικά στην κονσόλα (τουλάχιστον με τέτοια μορφή).
Οι χαρακτήρες είναι πολύ περισσότεροι (150-200).

> Κάτι άλλο για τα νεκρά πλήκτρα - γνώμη μου είναι να
> είναι όλα μαζεμένα και

και τουλάχιστον οι τόνοι, τα πνεύματα και η
υπογεγραμμένη σέ πολύ "εύχρηστα" πλήκτρα
(  ;:   '"    [{    /?   .>    ,<   )

> πως είναι προτιμότερο να καταστραφούν γνωστά σύμβολα
> (που στην τελική θα
> υπάρχουν στο low-128 τμήμα και θα εμφανίζονται από
> την αγγλική διάταξη)
> παρά να εμφανίζονται με ιδιόμορφους συνδιασμούς του
> στυλ
> τόνος+κάθετος+δεν-θυμάμαι-τι-άλλο.

Βέβαια δεν θα μας υποχρεώνει κανείς να μην αλλάζουμε
και στο αγγλικό πληκτρολόγιο. Απλά είναι πιο εύκολο να
θυμάσαι πχ. την δεξιά κάθετο ώς <οξεία> και κάτι άλλο
(επειδή η οξεία έχει δεξιά κλίση),
παρά να κρατήσεις τη δεξιά κάθετο (/) και να χαλάσεις
πχ το "=" και να μην έχεις τρόπο να θυμάσαι το = (άν
βέβαια προτιμάς να το θυμάσαι και να μην αλλάζεις
διάταξη)

> Η θέση της οξείας κλπ δεν θα είναι σωστό να αλλάξει
> διότι τότε θα γίνει το
> μέγα μπάχαλο!
>
> Α - και το σημαντικότερο: να σχεδιαστεί τουλάχιστον
> ένα BDF/PCF font με
> αυτά τα πολυτονικά, αλλιώς μη περιμένετε να φαίνεται
> τίποτε (πέρα από
> unicode τερματικά, και αν...)

Να κάνω μια ερώτηση;
Μιας και οι 256 χαρακτήρες δε φτάνουν (για να μην πάμε
σε 512 με ότι συνεπάγεται αυτό...), δεν θα μπορούσαμε
να φτιάξουμε ένα unimap που να αντιστοιχεί έναν
unicode πολυτονισμένο χαρακτήρα σε ΔΥΟ απλούς;
πχ. το "άνθρωπος" να φαίνεται "'άνθρωπος"
(η στην τελική να τα δείχνει μονοτονικά...)

Δεν θα είναι πολύ όμορφο αλλά συμβατό για να βλέπουμε
μόνο στην κονσόλα!

Κώστας