Αρχαία - πολυτονικά ελληνικά

Konstantinos Pistiolis kpistiolis at yahoo.com
Mon May 7 03:07:40 EEST 2001

--- Simos Xenitellis <simos at pc96.ma.rhbnc.ac.uk>
wrote:

> να
> TeX,
> κάπου
> να το

> πχ.
>
> Apo oso jerw apo to TeX, oi tonoi ka8orizontai
> perifrastika,
> diladi kati san "'anoiji". (Systima Babel)
> Den einai kai toso WYSINWYG..

Ναι αλλά γράφεις "'anoiji" ή "a'anoiji", αυτό νομίζω
ότι είδα κάπου, και βέβαια δεν ανταποκρίνεται σε ό,τι
θα θέλαμε να έχουμε

> [...]
> Palatino.
> Nomizw oti prepei na baleis to Office 2K Gr..

> πλήκτρο.
>
> An deis sta arxeia tis listas, yparxei anafora stin
> ypostiriji polytonikou apo ta Windows 2K kai tou pws
> akrivws ginete.
> Gia ka8e eidos tonou kai gia ka8e sindiasmo yparxei
> jexwristo
> pliktro. Diladi, ekei poy prepei na valeis ojeia kai
> perispwmeni
> (ta arxaia mou einai skouriasmena, den jerw an
> ginete),
> yparxei sygkekrimenos nekros xaraktiras (dead-key).

Ναί αυτό έλεγα και γώ, και έχουν οι παπάρες δεσμεύσει
όλα τα πλήκτρα. Τις ξέρω τις διατάξεις αυτές
(τουλάχιστον αυτές που κυκλοφορούσαν στην Ελλάδα),
αλλά δεν μου έκαναν και δεν τις χρησιμοποίησα. Η δε
magenta είχε φτιάξει και πρόγραμμα αναδιάταξης του
πληκτρολογίου, αλλά πάλι με ξεχωριστά πλήκτρα ανά
συνδυασμό.

> περιορισμός
> στο
> φτάνουν
> περισπωμένη
>
> Moiazei me to protypo tvn Win2K. Koita sta arxeia
> tis listas gia tin pliri perigrafi.

Κάποια έχω και εγώ. Θα δούμε να βάλουμε σε ένα site
όλες τις υπάρχουσες διατάξεις, τουλάχιστον για να
ξέρουμε τι έχουμε.

> έγραφα

> πρότυπο
>
> Afto einai poly endiaferon.
> To XFree86 epitrepoun pollapla "nekra" pliktra (dead
> keys).
> Den jerw an eisai ejoikiomenos me tin orologia
> "nekra pliktra",
> einai oi xaraktires tvn tonwn pou otan tous patas
> den emfanizete
> kati sygkekrimeno stin o8ono, prepei na patiseis ena
> fonien.
> To XFree86 epitrepei mexri 8 epipeda apo nekra
> pliktra.

Ναί ξέρω, και την είχα πατήσει όταν προσπαθούσα να βρώ
τρόπο να φτιάξω οδηγό για windows (msoft...). Δεν ξέρω
όμως αν εκεί (win) επιτρέπονται πολλαπλά νεκρά πλήκτρα
(δηλαδή ίσως τεθεί θέμα συμβατότητας).

> windows
> απλές
> Isws 8a itan kalo na ftiajeis mia selida poy na
> perigrafei
> ti lisi afti.
> An exeis ta aparaitita arxeia, 8a mporousa na to
> balw
> sto http://hlp.sourceforge.net/.

Θα χαρώ ιδιαίτερα. Το μόνο πρόβλημα είναι ότι εγώ είχα
πειράξει την "hellas times" οπότε ίσως υπάρχει
πρόβλημα (copyright) να το βγάλουμε στο δίκτυο.
Μπορούμε όμως να πειράξουμε μια ελεύθερη
γραμματοσειρά. Θα στείλω μια περιγραφή στη λίστα αύριο

> [...]
> Pliris tekmiriwsi tou XKB
>
> 3. http://lists.hellug.gr/pipermail/i18ngr/
> Arxeia tis listas i18ngr
>
> 4. i18n.kde.org/teams/el/kde2-mini-howto.html
> Mini-Howto gia tin egkatastasi tvn ellinikwn sto
> XFree86.
> Ekei 8a vreis ta teleftaia arxeia gia tin elliniki
> ypostiriji.
> Mporeis an ta tropopoiiseis gia na pros8eseis
> politoniki ypostiriji.
>
> Den gnwrizw polla gia to pws doulevei to XKB, eimai
> omws pro8ymos na
> se voithisw stin ypostiriji tou polytonikou

Ευχαριστώ εκ των προτέρων, ποτέ δεν μπορώ να είμαι
αρκετά καλός για τέτοια εγχειρήματα...

> Ontos nomizw oti yparxei ena problima me to pws 8a
> diaxwristei
> i ypostiriji tou monotonikou apo tin ypostiriji tou
> polytonikou.

Σίγουρα. Άλλωστε το "ά" είναι άλφα με τόνο, όχι με
οξεία ή βαρεία, γιατί ορισμένες μονοτονικές
γραμματοσειρές έχουν μια κουκίδα ως τόνο. Τα άλλα
ορίζονται στα εκτεταμένα ελληνικά του unicode.

> An den mporei na apanti8ei to problima apo afti ti
> lista,

Κώστας