Hellenic in KDE 2.2.1 (SuSE 7.3)

Dimitris Kamenopoulos el97146 at mail.ntua.gr
Tue Dec 11 19:40:24 EET 2001

On Wednesday 05 December 2001 15:51, you wrote:
> Αγαπητέ κ. Καμενόπουλε,
>
> Το διαυγέστατο και αναλυτικό HOWTO σας για τα ελληνικά στο KDE στάθηκε
Δυστυχώς δεν έχω ασχοληθεί με αυτό το howto εδώ και πολύ καιρό, οπότε είναι
λίγο παλιό πλέον. Ελπίζω τα Χριστούγεννα να το ενημερώσω.
> ανεκτίμητο όταν προσπαθούσα να εγκαταστήσω ελληνικά στην τελευταία διανομή

 SuSE (7.3). Σχεδόν τα πάντα λειτουργούν - αν και ακόμα έχω
> μικροπροβλήματα με τον εκτυπωτή.

> Αν και δεν έχω το τεχνικό υπόβαθρο ώστε να κατανοήσω σε βάθος τη
> διαδικασία,
 μετά από αρκετό πειραματισμό και λάθη, διαπίστωσα ένα-δύο
> σημεία που ίσως διευκολύνουν άλλους. Παρακάτω σημειώνω τα βήματα, με την
> ίδια αρίθμηση όπως στο HOWTO
>
> # 3. Εγκατάσταση ελληνικού περιβάλλοντος:
> Eπιλογή ελληνικών και πληκτρολογίου από το Yast2 (System -- Language & --

 Keyboard layout).
> Επιλογή ελληνικών ρυθμίσεων και κατάλληλων γραμματοσειρών (ISO-8859-7) από
> το
 KDE control centre όπως περιγράφεται.

> # 4. Εγκατάσταση ελληνικού πληκτρολογίου:
> Τα ήδη υπάρχοντα αρχεία compose και el φαίνεται ότι δεν χρειάζονται αλλαγή

 και είναι δηλωμένα. Η καταχώρηση του πληκτρολογίου στο XF86Config όπως
> περιγράφεται.
Αν τα κάνετε όλα "αυτόματα" (από το SaX) θα επιλεγεί το πληκτρολόγιο gr, ενώ
το σωστό είναι el. Οπότε πράγματι πρέπει να εισαχθεί με το χέρι η αντίστοιχη
ρύθμιση στο XF86Config
> # 5 Ενεργοποίηση ελληνικού locale:
> Η επιλογή από το Yast2 φαίνεται ότι δεν αρκεί, παρόλο που οι μεταβλητές
> μετά
 την έναρξη των X-Windows έχουν σωστές τιμές. Εισαγωγή των εντολών
> στο ~/.bashrc και στο /opt/kde2/bin/startkde.
Αυτό είναι bug του SuSE. Αν επιλέξετε ελληνική γλώσσα από το YaST2, το locale
παίρνει την τιμή el_GR at euro δηλαδή el_GR.ISO8859-15 αντί του ορθού
el_GR.ISO8859-7. Οπότε πράγματι επιβάλλεται η επέμβαση στο ~/.bashrc. Είχα
κάνει και post στη linux-greek-users πριν λίγες μέρες σχετικά.
> # 6 Πολλαπλές διατάξεις:
> Δεν απαιτείται επέμβαση στο /usr/X11/lib/X11/xkb/rules/xfree86.lst
> Επιλογή των άλλων διατάξεων από το KDE control centre (Peripherals --
> Keyboard)
Πράγματι. Όλα αυτά χρειάζονται μόνο για X<4.1
> # 7 Εκτύπωση:
> Ενσωμάτωση και δήλωση των γραμματοσειρών του grafis όπως και ορισμένων
> ελληνικών ΤrueΤype (Windows). Εκτυπώνoνται κανονικά από τα Koffice και
> Kmail
 αλλά όχι από το Star Office 5.2, όπου οι ΤrueΤype δεν εμφανίζονται
> αυτόματα στο toolbar και αν επιλεγούν (δια χειρός, γράφοντας το όνομα!) δεν
> τυπώνονται σωστά. Εκτυπωτής: Canon BJC-210, ρυθμισμένος μέσω Yast2.
Το StarOffice δεν υποστηρίζει Truetype. Πρέπει να μετατρέψετε τις αντίστοιχες
γραμματοσειρές σε Type1. Είναι ιδιαίτερα επίπονη διαδικασία, ειδικά αν
λάβουμε υπόψη ότι θα πρέπει να δημιουργήσετε ξεχωριστή γραμματοσειρά για κάθε
κωδικοσελίδα κάθε Unicode γραμματοσειράς ttf. Ελάχιστοι το έχουν καταφέρει με
επιτυχία μέχρι τώρα. Καλύτερα χρησιμοποιήστε KOffice, ή (αν δεν έχετε
πρόβλημα να κατεβάσετε 80MB) το τελευταίο build του OpenOffice
(www.openoffice.org) που έχει διαδεχθεί το StarOffice.

Με εκτίμηση,
Δημήτρης Καμενόπουλος