Success (dokimi tis doyleias toy Vasili)

Vasilis Vasaitis vasaitv at visual.bt.co.uk
Mon Oct 23 19:02:22 EEST 2000

On Sun, Oct 22, 2000 at 05:45:46PM +0300, dimitris kamenopoulos wrote:
> Πάρα πολύ καλή δουλειά, τουλάχιστον xterm, και KDE1.1.2 παίζουν
> σωστά τα Ελληνικά.
>   Δεν έχω λόγο να υποθέσω πως το KDE1.94 δε θα παίζει κι αυτό, αν και το έχω
> σβήσει για να μου χωρέσει το Civilization - CTP ->πολύ ώριμη συμπεριφορά από το
> συντονιστή της μετάφρασης του KDE2, δεν βρίσκετε;  Αλλά εντάξει, έχω γενέθλια
> σήμερα και γιορτή την Πέμπτη, μου αξίζει μια εβδομάδα διασκέδασης ;). Πάντως
> όσοι έχουν KDE1.94 να ξέρουν ότι ένα export LANG=el_GR βοηθάει τρομερά.

  Ναι, αυτό είναι γενικότερο πρόβλημα του τρόπου που λειτουργούν οι ορισμοί
στο Compose αρχείο, γιατί ενεργοποιούνται με βάση το locale. Κοινώς, αν μια
εφαρμογή δεν τρέχει κάτω από το ελληνικό locale, ξεχάστε τους τόνους. Μάλλον
σε αυτό οφείλεται το πρόβλημα που είχε ο περισσότερος κόσμος.

> Τώρα, άμα είχαμε και backspace δε θα με χάλαγε
> ιδιαίτερα, όμως αυτό είναι τελείως δευτερεύον.

  Δεν είναι καθόλου δευτερεύον, από την άποψη ότι δεν θα έπρεπε να
συμβαίνει. Αυτό θα πρέπει να ερευνηθεί κάποια στιγμή. Άμα θέλεις στείλε μου
με προσωπικό το XF86Config σου και το αρχείο που παράγει η εντολή `xkbcomp
-xkb :0`.

>  Ο windowmaker και το wterm έχουν αυτό τοπροβληματάκι με το 'α αντί του
> ά και αυτό με προβληματίζει αρκετά, αλλά εντάξει, ποιος γράφει ελληνικά στη
> γραμμή εντολών του windowmaker;

  Το wterm μόλις το εγκατέστησα, και δοκιμάζοντας να γράψω ελληνικά σε έναν
joe μέσα σ' αυτό δεν είχα κανένα πρόβλημα. Δες μήπως χρειάζεται να πειράξεις
το locale και σ' αυτήν την περίπτωση.

> Παρατήρηση (που αφορά μάλλον τα standards για τα ελληνικά): Το SuSE, όταν θέτω
> τη γλώσσα στα ελληνικά μέσω YaST, μου θέτει LANG=greek. Διαισθάνομαι ότι το
> σωστό και επίσημο είναι el_GR. Τουλάχιστον οι εφαρμογές X τρέχουν το ελληνικό
> locale μόνο με el_GR. Η μήπως κάνω λάθος;

  Δες το /usr/share/locale/locale.alias. Το greek είναι συνήθως ένα alias
για το el_GR.ISO-8859-7, και γενικά είναι ο προτεινόμενος τρόπος να
επιλέγεις ελληνικά στο LANG και στα LC_*.

--
Vasilis Vasaitis
vasaitv at visual.bt.co.uk
+44-1473-606535