Nea apo Stallman

Giorgos Verigakis verigak at vtrip-ltd.com
Fri Jun 28 15:35:14 EEST 2002

[kat'arxhn pata kai kanena enter giati to mail sou den diabazetai]

Pragmatika prepei na 3ekolhseis/ete. Opws eipe kai o Stabros to Linux
einai apla ena leitourgiko, ama me boleyei na to xrhsimopoihsw gia
kapoia douleia mou 8a to xrhsimopoihsw, an oxi 8a xrhsimopoihsw kati
allo (p.x. windows). Den mporw na katalabw giati tetoios fanatismos.
Egw p.x. sto desktop mou xrhsimopoiousa Windows kai FreeBSD. Se ena
palio PC pou den eblepe enan adaptora me FreeBSD egkatesthsa NetBSD.
Gia ena ma8hma aytou tou e3amhnou egrapsa ena kernel module gia ton
Linux kernel. Twra pleon pou den exw PC, xrhsimopoiw Mac OS X kai
ayto to mail to stelnw apo Windows 2000.
Toso apla. To leitourgiko pou xrhsimopoioume den einai podosfairikh
omada kai epeidh ayth h lista einai afierwmenh sto linux den shmainei
oti prepei na stelnontai mono fanatismena mail apo 8ermoaimous opadous.
Ti paei na pei "kalo einai na skeftomaste pou eimaste, poios mas dinei
bandwidth, xoro sto disko, cpu cycles kai ola ta alla oraia."? Siga mhn
balete kai logokrisia.

Prin ligo mou elege o Leyterhs (Sidhrourgos) pws 8a me kanei ban apo thn
lista (etsi ki alliws den eimai melos, apo to archive diabasa ta mail)
epeidh esteila 1 (ena) mail to opoio htan kai reply se mail tou Ventura
o opoios me eixe kanei Cc. Pragmatika prepei na 3ekolhsete.
Nomizete oti egw h' o Saxtourhs h' o Venturas (o opoios opote me blepei
koroideyei to BSD kai to Mac OS X) 8a prosblh8oume ama peite tipota
gia to BSD (h' opoiodhpote allo OS)? Ston Leyterh arkouse mia protash
mou kai ginotan e3alos, san paidaki nhpiagwgiou dhladh.

Kleinontas ayto to mail 8a h8ela na apey8ynw se olous sas ena erwthma:
mhpws eiste kolhmenoi?

PS: 8a mou to egkrinoun arage ayto to mail h' 8a to faei h logokrisia?

Papadogiannakis Vagelis wrote:

> loipon mages, kalos o xavales alla kapou kapou kalo einai na skeftomaste
pou eimaste, poios mas dinei bandwidth, xoro sto disko, cpu cycles kai ola
ta alla oraia. o HELLUG. Hellenic Linux Users Group.

> Apefthinomai se sas pou metaksi asteiou kai sovarou (fisika asteiou afou
den sas pairnei sto sovaro) kati panta vriskete na peite.

> Eisaste se mia lista linux. Kalo einai na ti seveste kai na min
prokaleite
me ton ena i me ton allo tropo. To oti sas dextikame edo, de simainei oti
eimaste anagasmenoi na ka8omaste na akoume ta komplexia sas. Den leo, poli
kala paidia mporei na eisaste, kai o ka8enas apo esas gamo ta
miala/programmatistaras/gamaua/whatever, alla apo sevasmo miden.

> Prosopiki mou gnomi einai oti einai arosto na fonazete kai na snobarete
(esto me to diko sas apotiximeno kai eknevristiko tropo) otidipote exei
sxesi me linux. Propantos eseis pou pote den voithisate mia ideologia
(esto kai ti diki sas) me kanena tropo. Pote den simetexate se mia
ekdilosi, kati telos panton pou 8a sas ekane na deixnete oti endiaferestai
gia kapoio kalo skopo, opos kai an ton orizoume (kai orizete).

> Afou loipon kratate tis gnoseis kai tis empeiries sas gia tin parti sas,
kalo 8a einai na kratate kai ti gnomi sas gia tin parti sas, outos i allos
den endiaferei kanena. Opos akrivos de mas endiaferei an kapoios apo esas
einai gay, etsi akrivos de mas endiaferei kai i gnomi sas. de mas
endiaferei an o tade 8a agoraze ksenodoxeio i o deina de 8a i8ele na tou
ta plirosoun. mas endiaferei gia to LINUX, giafto kai legomaste herlug.

> Nai ksero, xalara me afto mou to mail ginomai ef8iktos klp (simpliroste
kata voulisi, pali de me endiaferei), giati eseis to kanete gia
plaka/sizitisi/antalagi_apopseon, sosta? Ok, to dexomai oti to kanete gia
afto. E epeidi edo einai lista gia linux, kai ego o linuxas eimai trelos,
xazos, vlakas. ili8ios, kleistos tipos,, den sas goustaro. Oxi gia tipota
allo, alla me ti lambri ejairesi enos atomou oloi oi alloi simetexete mono
``gia plaka'' kai malista me ifaki ipotimitiko. de goustaro re paidi mou
na me vrizoun sto spiti mou de goustaro otan anoigo tin porta mou se
kapoio na mpainei mesa kai na mou leei ``ego eimai cool tipos, esi eisai
tsipis'', de goustaro. De goustaro na kseftilizoun toso ti filoksenia mou
me sxolia tou tipou mlkke kkeml, kai alla. Sto finale ti sas noiazei ti 8a
katantisei to linux afou den to goustarete? kai entaksei, elafrada exete,
to akatalogisto exete, eleftheria gnomis/ logou exete alla ego den eimai
anagasmenos na sas akouo sto spiti mou.

> ka8ara loipon, i piaste na simazeftite, i piaste na tin kopanisete. Kai
epeidi emeis oi linuxades eimaste kai malakes kai eniote tin trome kai
ston kolo, an ipothesoume oti ka8estai telika, tin epomeni fora pou 8a
ksanaginei kati tetoio 8a tin kopaniso ego.