Linux VS BSD

Stavros 0 Sahtouris (S.0.S.) saxtouri at csd.uoc.gr
Sun Aug 26 21:19:50 EEST 2001

On Sunday 26 August 2001 04:30, Georgios Maravelias wrote:
>    re pedia ... mias ke ime kenourios sto linux ke genika se litourgika<>M$
>   tha ithela na kano tin eksis erotisi .......
>
>            giati iparxi afti i megali kontra metaxi BSD ke Linux ???

Perissotero gia plaka, upo8etw. Alla uparxoun ki alloi logoi:

To Linux kai ta BSD leitourgika einai open source kai grafontai, ws epi to
pleisto, apo koinothtes programmatistwn. Anoikoun, dhladh, sthn idia
kathgoria, se anti8esh, p.x., me to Solaris, to HP-UX h' ta Windows 2000 pou
dhmiourgountai apo etairies kai kruboun polla pragmata. Epomenws, exoume enan
antagwnismo meta3u twn open source leitourgikwn.

Epishs, uparxei kai to 8ema twn adiwn. O perissoteros kwdikas tou Linux einai
under GNU licence, enw twn BSD einai under BSd licence. Exoume, loipon, kai
kontra gia to pia adeia einai kaluterh.

Akoma, oloi 8a 8elame na eixame to kalutero dunato leitourgiko sto mhxanima
mas. Poio einai, omws, auto? H apanthsh den einai profanhs. Ka8e leitourgiko
exei pleonekthmata kai meiwnekthmata. Ara, h kontra einai fusiologiko na
prokuyei analoga me to pia xarakthrhstika 8ewrei kaneis shmantikotera se ena
leitourgiko.

Yparxoun ki alloi logoi, alla 8a anaferw mono enan akoma: oi an8rwpoi exoun
thn tash na omadopoiountai kai na ginontai opadoi kapoiwn idewn, protimhsewn,
klp. P.x. auto sumbainei me tis podosfairikes omades, me ta politika kommata
kai polla alla. Etsi kai sta leitourgika, orismenoi th briskoun dhlwnontas,
p.x., Linuxades kai anoikontas se mia koinothta Linuxadwn (epomenws, yagmenwn
computeradwn). Bebaia, to Linux exei diadw8ei toso polu, pou isws na mh
8ewreitai, pleon, kai toso yagmeno. Ki h koutsh Maria exei linux, pleon.
Epomenws, kapoio katafeugoun se ligotero dhmofilh leitourgika (p.x. Amiga OS
:) gia na to pai3oun pio yagmenoi.

>             mporo na po oti  i aporiamou megalose meta to www.iworx.net
>            mias ke kati antistixo me litourgika me M$ den exo di ........

Nomiza oti oloi exoume dei ta klasika skitsakia pou sathrizoun th Microsoft,
ta windows, tonBill Gates, klp. P.x. to videaki ths parousiashs twn Windows
98, opou phgane na baloun ena scanner kai tous peta3e mple o8onh exei kanei
to guro tou kosmou. Yparxoun ki alla tetoia skitsakia,videakia, klp.