[Open-source] Open source sto dhmosio

Konstantinos Margaritis markos at codex.gr
Tue Nov 17 11:41:03 EET 2009

On Nov 17, 2009, at 1:43 AM, Apollon Koutlidis wrote:
> Γιατί είσαι τόσο βέβαιος; Εγώ από την άλλη δεν είμαι καθόλου βέβαιος
> ότι μπορώ εγώ, ο Χρήστος - ή οποιοσδήποτε άλλος μόνος του - να
> υλοποιήσει π.χ. μια μεγάλης κλίμακας, εύκολη και ασφαλή στη
> συντήρηση, επεκτάσιμη και βιώσιμη λύση configuration management. Για
> να μη μιλήσω για υποστήριξη...

Πότε είπα ότι είναι εύκολο; ή ότι κάποιος πρέπει να το κάνει "μόνος
του"; Αυτό που είπα και συνεχίζω να λέω είναι ότι δεν είναι και ΤΟΣΟ
δύσκολο όσο το παρουσιάζεται, υπάρχουν απείρως πιο δύσκολα προβλήματα
από το να στήσεις ένα δίκτυο ή ένα large scale email service.

> Και πάλι δεν καταλαβαίνω γιατί είσαι τόσο σίγουρος. Η κλίμακα
> κάποιων από τις εφαρμογές που συζητιούνται είναι πολλές βαθμίδες
> πέρα από ότι έχουν υλοποιήσει οι περισσότεροι αν όχι όλοι οι
> συμμετέχοντες σε αυτή τη λίστα - και αυτό το λέω γνωρίζοντας ότι
> κάποιοι εργάζονται σε πολύ μεγάλους οργανισμούς.

Ωραία. Όχι όλοι. μερικοί. Είμαι λοιπόν σίγουρος ότι "μερικοί" από εδώ
μπορούν να το κάνουν.

> Ο ενθουσιασμός που παρατήρησα το Σαββατοκύριακο είναι πολύ θετικός,
> αλλά μόνον αν κρατήσει (και μου φαίνεται πως ήδη καταλάγιασε) και
> δρομολογηθεί σε λογικές, οργανωμένες κατευθύνσεις με ξεκάθαρους
> στόχους και οράματα. Και από τα τελευταία είναι που νομίζω ότι
> υπάρχει έλλειψη, καθώς από τεχνική κατάρτιση είμαι πεπεισμένος ότι
> υπάρχει υπερ-αρκετή.

Ίσως γιατί ξεφύγαμε και συζητάμε άσχετα θέματα που απέχουν από αυτό
που αρχικά ρώτησε ο Νίκος.

> Ναι, υποθέτοντας ότι έχεις απεριόριστο χρόνο και πόρους. Η
> οικονομική και πολιτική πραγματικότητα είναι διαφορετική: αν δεν το
> κάνεις σωστά, την πρώτη φορά, το παιχνίδι χάθηκε.

100% σύμφωνος.

> Προσωπικά ήμουν μάρτυρας ή συμμέτοχος σε 4 απόπειρες αντικατάστασης
> του Exchange / Outlook ως groupware platform. Όλες τους, καθώς και
> όσες άλλες έχω ακούσει (με εξαίρεση έναν φιλανθρωπικό οργανισμό 15
> ατόμων) απέτυχαν. Και δεν ήταν λόγω έλλειψης καλής θέλησης ή
> τεχνογνωσίας. Δε λέω να μη δοκιμαστεί - μήπως όμως να βάζουμε λίγο
> νερό στο κρασί μας και να εστιαζόμαστε πρώτα στα πιο "σίγουρα"; για
> παράδειγμα δεν πιστεύω ότι υπάρχει λόγος να υλοποιούνται έργα με IIS
> και SharePoint - τόσο επειδή είναι τεχνολογικά υποδεέστερα όσο και
> επειδή χρησιμοποιούν κλειστά και ιδιωτικά formats.

Ίσως γιατί δεν έγιναν με σωστό σχεδιασμό ή ίσως να παίζαν άλλοι
παράγοντες, δε σημαίνει ότι έφταιγε το ότι το Exchange είναι
αναντικατάστατο -δεν είναι, ας μην το συζητήσουμε αυτό, δεν είναι το
θέμα της συζήτησης.