[Open-source] Open source sto dhmosio

Angelos Karageorgiou angelos at unix.gr
Sun Nov 15 22:00:16 EET 2009

Konstantinos Margaritis wrote:

> Δεν είναι μόνο τα licenses, μάλλον ένα μικρό ποσοστό είναι. Το θέμα
> είναι η υποστήριξη και η βιωσιμότητα. Γιατί, για σκέψου. Αν για κάποιο
> λόγο, ο Exchange αύριο θεωρηθεί obsolete προιόν από την Microsoft, τι
> σημαίνει αυτό για το δημόσιο;
Αλλο ένα ατέρμονο upgrade path απο τεχνικούς πού ξέρουν να πατάνε το
<NEXT> κουμπί. Απο εταιρείες κλειστού λογισμικού υπάρχει υποσ΄τηριξη,
αλλά κοστίζει πολύ περί τα 200ε/ω, και δεν θα είχα πρόβλημα να τα
πληρώνω εάν οι τεχνικοί που μου έστελναν με τα Ν^Ψ certifications δεν
ήξεραν παρά μόνο να πατάνε το κουμπί <ΝΕΧΤ>, με αποτέλεσμα να κάνω εγώ
τις δουλειές που έχω ήδη πληρώσει....

 Εάν δεν είμουν σαφής αρκετά επιτρέψτε μου.Κοστοστρεφικά γενικά υπάρχουν
δύο όροι capex & opex , ήτη κόστος απόκητησης που είναι και αποσβέσιμο
και κόστος χρήσης ή ο φόρος της (microsoft/oracle/spss) etc. etc. Αυτό
είναι και η μεγαλύτερη πληγή στις εταιρείες γενικότερα και υποψιάζομαι
και στον κρατικό μηχανισμό.
> Τεράστιο κόστος για αναβάθμιση, όχι γιατί η τεχνολογία είναι
> παρωχημένη αλλά γιατί μια εταιρεία αποφάσισε να διακόψει το προϊόν
> της. Τα ωφέλη είναι πολλά, κανείς δεν το αμφισβητεί αυτό, απλά πρέπει
> να γίνει με σωστό σχεδιασμό και πλάνο.

Βλέπε παραπάνω.

> Ρωτάς ποιος μπορεί να υποστηρίξει email service στο δημόσιο; Όλοι εδώ
> μέσα μπορούν να στήσουν ένα postfix+ldap+webmail+spam+antivirus+κλπ.
> Το θέμα είναι πόσο σωστά σχεδιασμένο είναι, πόσο καλά υποστηρίζεται
> και πόσο αξιόπιστο είναι. Η τιμή είναι δευτερεύουσα. Άλλωστε δεν
> υπάρχουν licenses σε μια τέτοια λύση και ο exchange δεν παρέχει και
> ΤΟΣΑ παραπάνω.
Δεν είναι θέμα αξιοπιστίας, αυτό έχει λυθεί, η τιμή _/*ΔΕΝ */_είναι
δευτερεύουσα, είναι σημαντική ειδάλως δεν θα κάναμε αυτη τη συζήτηση.
Εαν έχει τους γεννετήσιους αδένες το κράτος , το σχεδιάζω δωρεάν με 5
εννιάρια αξιοπιστία, αλλά η διαχείρισή του κοστίζει, όσο κοστίζει και η
διαχείριση ενός κλειστού συστήματος.

Ο exchange είναι υπεροχη λύση για μια εταιρεία που έχει αποφασίσει να
επενδύσει σε αυτόν. Στο δημόσιο όπου οι αγορές γίνονται απο το δικό μου
εισόδημα/εφορία απαιτώ να μήν δίνονται τα λεφτά σε μια οποιαδήποτε
εταιρεία , Ελληνική η Ξένη, αλλά να δημιουργείται μια αξία για μένα και
για τα παιδιά μου , απο το ξόδεμα αυτών των χρημάτων. Η αξία αυτή στην
πλέον απλή μορφή της, για την συγκεκριμμένη αγορα λέγεται απλώς μή
εξαγωγή συναλλάγματος και δημιουργία θέσεων εργασίας εσωτερικά.  Η όπως
το λέγαν στο χωριό που σπούδασα, self sufficiency.

Ασκηση για τους μαθητευόμενους μάγους: βρείτε άλλα τέτοια software pairs
στη θέση των exchange vs postfix και υπολογίστε το κόστος opex σε κάθε
περίπτωση. Για να σας βοηθήσω σας δίνω ένα Oracle vs Postgresql.