[Open-source] Open source sto dhmosio

Konstantinos Margaritis markos at codex.gr
Sun Nov 15 16:11:50 EET 2009

On Nov 15, 2009, at 4:01 PM, Christos Ricudis wrote:
> Σε περιπτωση επιλογης οποιουδηποτε εναλλακτικου format για
> οποιαδηποτε χρηση στοχευει σε μεγαλο αριθμο χρηστων, θα πρεπει να
> αποφευχθει η χρηση οποιουδηποτε format απαιτει για την αναγνωση /
> συμπληρωση / αποστολη του εγγραφου στην πιο συνηθισμενη πλατφορμα
> που χρησιμοποιουν οι χρηστες - δηλαδη windows - την εγκατασταση
> καποιου plugin. Ειδικα ενος που δεν γνωριζουν οι χρηστες (εδω εγω
> οταν συνανταω μπροστα μου ODF δυσκολευομαι να θυμηθω αν και πως
> ανοιγει σε windows. Οι περισσοτεροι απλα δε θα καταλαβουν τι ειναι
> το ODF και θα τα παρατησουν αμεσως).

Διαφωνώ εδώ. Άλλες χώρες (Ολλανδία) το καταφέρνουν, άρα γίνεται. Το
plugin θα το εγκαταστήσουν μια φορά και θα δουλεύει.

> Αρα το ODF απορριπτεται αυτοματως ως μοναδικη επιλογη χρησης.
> Ενδεχομενως να μπορει να υιοθετηθει ως *εναλλακτικη* επιλογη (ενα
> link "πατηστε εδω για τα documents σε ODF format").

Συμφωνώ ότι μπορούν να συνυπάρχουν και οι δύο μορφές.

> Αλλη *ενδεχομενη* εναλλακτικη επιλογη στη συγκεκριμενη περιπτωση θα
> μπορουσε ισως να ειναι το PDF με χρηση PDF Forms.

Μόνο για κείμενα, Powerpoint και Spreadsheets *προφανώς* και δε
μπορούν να γίνουν PDF forms.

> Νομιζω οτι μια πιο ορθη προταση γενικα θα ηταν ο σταδιακος ελεγχος
> και επιδιορθωση των web sites υπηρεσιων που χρησιμοποιουν συχνα οι
> πολιτες, ωστε να ειναι πληρως προσπελασιμα απο οσο το δυνατον
> μεγαλυτερο αριθμο χρηστων - χρηστες εναλλακτικων πλατφορμων, ατομα
> με ειδικες αναγκες, κτλ.  (ενδεικτικα αναφερω τον ελεγχο και
> προσαρμογη της javascript, εξαλειψη της χρησης ActiveX οπου υπαρχει,
> πιστοποιηση ορθης χρησης των W3 προτυπων, ελαχιστοποιηση της χρησης
> flash εκει που ειναι απολυτως απαραιτητο, κτλ).

Αυτό μακροπρόθεσμα είναι το καλύτερο, αλλά και το δυσκολότερο.