[Open-source] Open source sto dhmosio

Christos Ricudis ricudis at itc.auth.gr
Sun Nov 15 16:01:42 EET 2009

Kostas Papadimas wrote:
> Στις 15-11-2009, ημέρα Κυρ, και ώρα 12:44 +0200, ο/η
> karounos at mail.ntua.gr έγραψε:

> Υιoθέτηση του OASIS Open Document Format σε όλα τα δημόσια έγγραφα τους
> ( http://docs.oasis-open.org/office/v1.1/OS/OpenDocument-v1.1-html/OpenDocument-v1.1.html ) που είναι σύμφωνο με τις συστάσεις  για την υιοθέτηση ανοικτών προτυπων στο δημόσιο τομέα (http://ec.europa.eu/idabc/servlets/Doc?id=26971 ), το ISO 19005: (Document management – Electronic document file format for long term conservation)  και προσφέρει και βελτιωμένη προσιτότητα σε ΑΜΕΑ.
> [...]
Σε περιπτωση επιλογης οποιουδηποτε εναλλακτικου format για οποιαδηποτε
χρηση στοχευει σε μεγαλο αριθμο χρηστων, θα πρεπει να αποφευχθει η χρηση
οποιουδηποτε format απαιτει για την αναγνωση / συμπληρωση / αποστολη του
εγγραφου στην πιο συνηθισμενη πλατφορμα που χρησιμοποιουν οι χρηστες -
δηλαδη windows - την εγκατασταση καποιου plugin. Ειδικα ενος που δεν
γνωριζουν οι χρηστες (εδω εγω οταν συνανταω μπροστα μου ODF δυσκολευομαι
να θυμηθω αν και πως ανοιγει σε windows. Οι περισσοτεροι απλα δε θα
καταλαβουν τι ειναι το ODF και θα τα παρατησουν αμεσως).

Αρα το ODF απορριπτεται αυτοματως ως μοναδικη επιλογη χρησης.
Ενδεχομενως να μπορει να υιοθετηθει ως *εναλλακτικη* επιλογη (ενα link
"πατηστε εδω για τα documents σε ODF format").

Αλλη *ενδεχομενη* εναλλακτικη επιλογη στη συγκεκριμενη περιπτωση θα
μπορουσε ισως να ειναι το PDF με χρηση PDF Forms.

Νομιζω οτι μια πιο ορθη προταση γενικα θα ηταν ο σταδιακος ελεγχος και
επιδιορθωση των web sites υπηρεσιων που χρησιμοποιουν συχνα οι πολιτες,
ωστε να ειναι πληρως προσπελασιμα απο οσο το δυνατον μεγαλυτερο αριθμο
χρηστων - χρηστες εναλλακτικων πλατφορμων, ατομα με ειδικες αναγκες,
κτλ.  (ενδεικτικα αναφερω τον ελεγχο και προσαρμογη της javascript,
εξαλειψη της χρησης ActiveX οπου υπαρχει, πιστοποιηση ορθης χρησης των
W3 προτυπων, ελαχιστοποιηση της χρησης flash εκει που ειναι απολυτως
απαραιτητο, κτλ).

Ισως θα επρεπε να γραφτουν και καποιες σχετικες κατευθυντηριες οδηγιες
για τους παραγωγους περιεχομενου που απευθυνεται στον πολιτη.