γιατί πρέπει να πληρώσω Windows για το laptop μου?

Yannis Tsop ogiannhs at gmail.com
Tue Mar 31 13:28:27 EEST 2009

Εγώ ελπίζω να μην τα πληρώσω. Για αυτό το λόγο έκανα και την παρακάτω
καταγγελία.

                            Αθήνα, Τρίτη 31 Μαρτίου 2009
XXXXXXXXXX
                                ΠΡΟΣ:
XXXXXX
XXXX Αθήνα                      1. Hewlett-Packard Hellas Ε.Π.Ε.
                                   Βορείου Ηπείρου 76
κιν: ..                            151 25, Μαρούσι
FAX: ..                            Τηλ: 210 80 91 100
email: ...                         Fax: 210 61 41 370
                                2. Microsoft Hellas
                                   Κηφισίας 221
                                   151 24, Αθήνα
                                   Τηλ: 211 1206 000
                                   Fax: 211 1206 003
                                3. Επιτροπή Ανταγωνισμού - Γραμματεία
                                   Κτίριο Υπουργείου Ανάπτυξης
                                   Πλατ. Κάνιγγος
                                   101 81 , Αθήνα
                                   Fax: 210 8809136
                                4. Συνήγορος του Καταναλωτή
                                   Λ.Αλεξάνδρας 144,
                                   114 71, Αθήνα
                                   Τηλ.: 210 6460284
                                   Fax.: 210 64 60 414
                                   grammateia at synigoroskatanaloti.gr
          Θέμα: «Άδεια χρήσης Windows Vista»
                          Όνομα:           x
                          Επώνυμο:         x
 Στοιχεία καταγγέλλοντος  Πατρώνυμο:       x
                          Δ/νση:           x
                          Τ.Κ:             x
                          Τηλέφωνο:        x
                          Επωνυμία:        Microsoft Hellas ΑΕ
 Στοιχεία καταγγελλομένων Έδρα:            Κηφισίας 221, Αθήνα
                          Τ. Κ.:           151 24
                          Τηλέφωνο:        211 1206 000
                          Επωνυμία:        Hewlett-Packard Hellas Ε.Π.Ε.
                          Έδρα:            Βορείου Ηπείρου 76, Μαρούσι
                          Τ. Κ.:           151 25
                          Τηλέφωνο:        211 1206 000
     Έχοντας αγοράσει έναν υπολογιστή ______________________ και στην
προσπάθεια μου να εγκαταστήσω το λειτουργικό σύστημα το οποίο υποχρεωτικά
προσφέρεται με την αγορά του υπολογιστή (Windows Vista Home Basic), διάβασα
τους όρους χρήσης του συγκεκριμένου λογισμικού, με τους οποίους δεν συμφωνώ.
     Κατόπιν τούτου απαιτώ από την εταιρεία σας να μου υποδείξει τον
τρόπο με
τον οποίο μπορώ να επιστρέψω την άδεια χρήσης του συγκεκριμένου λειτουργικού
συστήματος και να πάρω την αντίστοιχη αποζημίωση. Ο υπολογιστής είναι
κατάλληλος για την εργασία που το θέλω, αλλά αντί του λειτουργικού
συστήματος το
οποίο δίνετε πακέτο με τον συγκεκριμένο υπολογιστή, θέλω να
χρησιμοποιήσω άλλο
το οποίο καλύπτει τις ανάγκες μου.
     Εφόσον η άδεια χρήσης του Λειτουργικού Συστήματος προϋποθέτει την
αποδοχή της για να μπορώ να το χρησιμοποιήσω και εφόσον δεν συμφωνώ θα
πρέπει,
όπως αναφέρεται και στην ίδια την άδεια χρήσης, να μου επιστραφούν τα
χρήματα
που αντιστοιχούν στο Λειτουργικό Σύστημα.
     Το Λειτουργικό Σύστημα πωλείται και μόνο του ως προϊόν (MICROSOFT
WINDOWS VISTA HOME BASIC EDITION ENG FULL DVD 32BIT DSP - “Η
έκδοση DSP είναι πλήρης και αφορά κυρίως σε προεγκατεστημένο λογισμικό μαζί
με καινούργιο υπολογιστή”, με κόστος 79,90 ευρώ). Αυτό σημαίνει ότι είναι
ανεξάρτητο του υπολογιστή και επιπλέον δεν είναι υποχρεωτικό για την ορθή
λειτουργία του.
     Το γεγονός ότι δεν έχω πληρώσει χρήματα για το Λειτουργικό Σύστημα ή το
γεγονός ότι δεν έχει τιμολογήθεί ξεχωριστά, δεν σημαίνει ότι μου παρέχονται
δωρεάν, άλλα ότι με υποχρεώνει η εταιρεία να τα αγοράσω παρ' όλο που
αποτελούν
τελείως ανεξάρτητο και προαιρετικό προϊόν. Επιπλέον στην άδεια χρήσης
δηλώνεται
ρητά ότι εφόσον δεν γίνει αποδεκτή μπορεί να επιστραφεί με την ανάλογη
αποζημίωση.
     Για τους παραπάνω λόγους ζητώ τη συμβολή της Επιτροπής Ανταγωνισμού και
του Συνηγόρου του Καταναλωτή, καθώς είναι εμφανές ότι έχουμε παραβίαση του
ανταγωνισμού και των δικαιωμάτων του καταναλωτή αφού γίνεται υποχρεωτική η
αγορά ενός προϊόντος τελείως ανεξάρτητου από το προϊόν το οποίο αγοράζεται,
χωρίς να υπάρχει η δυνατότητα επιλογής του καταναλωτή, παρότι ακόμα και
η άδεια
του λογισμικού αναφέρει σαφώς ότι μπορεί να επιστραφεί με την αντίστοιχη
αποζημίωση.

ΥΓ: Στην επόμενη σελίδα επισυνάπτω φωτογραφία από την άδεια χρήσης που μου
εμφανίζεται κατά την εκκίνηση του υπολογιστή. .