[Fun] "Open Source Project", a definition by Microsoft

Γιώργος Κυλάφας gekylafas at gmail.com
Fri Feb 29 09:28:45 EET 2008

Την 28/2/2008, Thanos Kyritsis <djart at linux.gr> έγραψε:
>  Υπάρχουν στον πλανήτη και πάντα σύμφωνα με όσα λέει το FSF:
>  1) Η διανομή υπό τους όρους της GPL
>  2) Οι διανομές που δεν υπάγονται υπό τους όρους της GPL
>
>  Εμείς τώρα, που είμαστε ο απλός κοσμάκης. Έχουμε ένα κάρο άδειες. Για
>  χάριν συντομίας θα ονομάσω ελεύθερες διανομές όσες διανομές ΥΠΑΓΟΝΤΑΙ
>  στους όρους της εκάστοτε open source type άδειας. Και θα ονομάσω
>  εμπορικές διανομές όσες ΔΕΝ υπάγονται σε κάποια γνωστή και
>  ελεύθερου/ανοικτού κώδικα άδεια χρήσης λογισμικού, οκ ??

Όχι.

> Οπότε  μετρατρέπω την παραπάνω λίστα σε:
>  1) free distribution
>  2) commercial distribution
>  Μέχρι εδώ, κατά την ταπεινή μου γνώμη, δεν έχω κάνει κάτι κακό.

Σύμφωνα με το GNU, έχεις κάμει λάθος. Έχουμε και λέμε:

Από το http://www.gnu.org/philosophy/words-to-avoid.html
"Please don't use "commercial" as a synonym for "non-free." That
confuses two entirely different issues. A program is commercial if it
is developed as a business activity. A commercial program can be free
or non-free, depending on its license. [...]"

Από το http://www.gnu.org/philosophy/categories.html
"Commercial software is software being developed by a business which
aims to make money from the use of the software. "Commercial" and
"proprietary" are not the same thing! Most commercial software is
proprietary, but there is commercial free software, and there is
non-commercial non-free software."

> Μπορεί ελαφρώς να συγχέεται ο όρος commercial με τον όρο propretiary, αλλά
>  όμως ο όρος FREE είναι αρκετός για να καταφέρει ο αναγνώστης μου να
>  καταλάβει πότε αναφέρομαι σε open source και πότε όχι.

Αυτή η "ελαφριά" σύγχυση είναι η ρίζα της όλης παρεξήγησης.

>  Τώρα είμαι η Microsoft και θέλω σε μια παράγραφο να γράψω ένα κείμενο
>  που απευθύνεται σε απλούς developers να αποτυπώσω/διαγνώσω αυτό που
>  συμβαίνει γύρω μας. Γράφω:
>
>  Αυτό είναι ένα πραγματάκι που απλώς διατυπώνει τη σημερινή
>  πραγματικότητα. [...]

Όχι.

>  Μας περιγράφει τί συμβαίνει στον κόσμο μας. Δεν μπορώ να καταλάβω που
>  υπάρχει κάτι το μεμπτό στην παραπάνω δήλωση της microsoft. Απλά
>  καταγράφει κάτι προφανές.

Το μεμπτό είναι πως σου στερεί μία από τις βασικές ελευθερίες που σου
προσφέρει το ελεύθερο λογισμικό, ήτοι το δικαίωμα να το διανείμεις
εμπορικά. Από το http://www.gnu.org/philosophy/free-sw.html:
"Free software does not mean non-commercial. A free program must be
available for commercial use, commercial development, and commercial
distribution. Commercial development of free software is no longer
unusual; such free commercial software is very important."

--
Γιώργος