[Fun] "Open Source Project", a definition by Microsoft

Nick Demou ndemou at gmail.com
Fri Feb 29 00:35:08 EET 2008

2008/2/28 Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>:
> Αχ,
>  τρομάρα μας. Θα κάνουμε συνέδριο ΕΛΛΑΚ και δεν ξέρουμε κάποια βασικά
>  πράγματα,

σωστή παρατήρηση

>  Προσπαθώ να σας πώ πως η MS στο κείμενο με τον τίτλο "Patent Pledge for
>  Open Source Developers", μέρος του οποίου πηγαινοφέρνουμε στα quotes
>  μας εδώ πέρα, δεν έχει κάτι το εξαιρετικά κακό μέσα του.

Για να δούμε αν έχει κάτι κακό:

Τούτη εδώ λοιπόν η υπόσχεση της MS είναι όσο πιο ανούσια γίνεται.
Είναι ανούσια γιατί καλύπτει αυτούς που δεν την έχουν ανάγκη ενώ δεν
καλύπτει αυτούς που θα χαιρόταν να την απολαμβάνουν. Συγκεκριμένα
καλύπτει ΜΟΝΟ τους ΧΟΜΠΙΣΤΕΣ δημιουργούς και χρήστες ΕΛ/ΛΑΚ (βλ.
απόσπασμα [1] του "pledge"). Μόνο που αυτοί δεν είχαν λόγο να
ανησυχούν για πιθανή μήνυση. Όλοι οι υπόλοιποι που είτε βοηθούν στην
δημιουργία ΕΛ/ΛΑΚ είτε απλά κάνουν χρήση ΕΛ/ΛΑΚ με σκοπό ή το άμεσο
κέρδος (π.χ. εμπορικό κέρδος) ή το ΕΜΜΕΣΟ κέρδος (π.χ. χρήση
λογισμικού σε μια επιχείρηση) είναι στο έλεος του θεού (αν είναι
τυχεροί) και της Microsoft (αν είναι άτυχοι).

Για όσους δεν έχουν πάρει χαμπάρι ότι από το 1991 μέχρι σήμερα έχουν
αλλάξει πολλά στο προφίλ του τυπικού δημιουργού και χρήστη ΕΛ/ΛΑΚ:
εγώ που έχω ένα samba server στο γραφείο μου, ο HELUG που έχει έναν
mail server για να επικοινωνούν τα μέλη του, η RedHat που πουλάει
Linux, ο προγραμματιστής που πληρώνεται από την IBM για να γράψει το
Postfix, ο Linus Torvalds και ένα σωρό άλλοι kernel hackers που
πληρώνονται και για να γράφουν κώδικα στον kernel, οι μισές τράπεζες
του πλανήτη που βάλανε δίπλα στα Unix συστήματα και Linux, η γαλλική
αστυνομία, οι χώρες του τρίτου κόσμου που αγοράσανε δεκάδες ή
εκατοντάδες χιλιάδες XO laptops, ο ISP μου, ο ISP σου και ίσως όλοι οι
ISPs του κόσμου, η Google, το Amazon, eBay, και, και, και,... Όλοι
εμείς που δεν ασχολούμαστε με το Linux ΜΟΝΟ ως χόμπυ έχουμε μια
υπόσχεση που δεν μας αφορά.

Φυσικά η MS την παρουσιάζει σαν την υπέρτατη παραχώρηση για την
επίτευξη του interoperability (μετά απο μερικά δισ δολάρια σε πρόστιμα
κι ένα ODF να απειλεί να τους πάρει τους καλούς κυβερνητικούς πελάτες
μέσα απο τα χέρια τους ξαφνικά θυμηθήκανε τι θα πει interoperability
με τον εξω από τα windows-office κόσμο)

στο χωρίο μου αυτό το λένε υποκρισία και είναι κακό