Re: Συζητηση για τη συμφωνια MS στη Βουλη - Διαλειμμα για διαφημισεις.

Christos KK Loverdos loverdos at gmail.com
Thu Jan 24 10:41:33 EET 2008

Παρακολούθησα το όλο πράγμα από τα emails και πραγματικά θέλω να
ευχαριστήσω όλους όσους μετέφεραν τα γεγονότα, έστω και με κάποιο
προσωπικό τόνο στην περιγραφή και ερμηνεία.

Αν όντως θεωρείτε ότι πλέον η κοινότητα Ελεύθερου Λογισμικού μπορεί να
διεκδικεί ή ακόμα καλύτερα να έχει κερδίσει ένα βήμα λόγου στα
τεκτενόμενα, προσωπικά θεωρώ ότι τώρα είναι καλή ευκαιρία να
"ξεκουνίσει" λίγο και ο πανεπιστημιακός χώρος. Μόνο τον κ. Σπινέλλη
ακούω να έχει άποψη, αλλά μπορεί να γίνει κάτι παραπάνω;

Από μία άποψη ίσως είναι καλύτερα που η κοινότητα παλεύει σχεδόν μόνη
της, αλλά από την άλλη, αν συστρατευτεί και η ακαδημαϊκή κοινότητα, θα
έχουμε οφέλη. Τα πανεπιστήμια υποτίθεται μας γεμίζουν με εφόδια να
βγούμε στην αγορά εργασίας. Και στην αγορά εργασίας πλέον, το Ελεύθερο
Λογισμικό αρχίζει και κερδίζει δυναμικά έδαφος. Μπορούμε να περάσουμε
κάτι τέτοιο ως φιλοσοφία και θεσμοθετημένη πρακτική στα πανεπιστήμια;
Ξέρω καθηγητές που κάνουν τη δουλειά τους και μάλιστα προτρέπουν ή
απαιτούν από φοιτητές να εργάζονται με Ελεύθερο Λογισμικό. Τι θα
γινόταν όμως αν υπήρχε συγκεκριμένη απόφαση π.χ. Πρυτανικών Αρχών για
υιοθέτηση Ελεύθερου Λογισμικού στα πανεπιστήμια;

Νομίζω είναι καλή συγκυρία και με αφορμή τη σύνδεση με την Αγορά
Εργασίας, να γίνει μια σχετική κρούση στις Πανεπιστημιακές Αρχές. Αν
π.χ. μεθαύριο υπάρχει πανεπιστημιακή γνωμοδότηση για τα οφέλη του
Ελεύθερου Λογισμικού σχετικά με την υιοθέτησή του σε φορείς και
οργανισμούς (αρχικά), τότε η κοινότητα του Ελεύθερου Λογισμικού θα
έχει κερδίσει. Αλλά αυτό το βήμα πρέπει να γίνει από την κοινότητα του
Ελεύθερου Λογισμικού, γιατί αυτή έχει ξεκινήσει τους αγώνες και αυτή
είναι πολύ πιο συνειδητοποιημένη. Μην περιμένετε να γίνει κάτι από την
άλλη μεριά, καθώς, η γενική μου εντύπωση είναι ότι ο καθένας κοιτάζει
το εργαστήριό του και πώς θα βγάλει papers για να ανέβει βαθμίδα (= Η
κακή εκδοχή. Η καλή εκδοχή είναι ότι ο καθένας έχει εγκλωβιστεί στον
πολύ στενό του επιστημονικό χώρο και δεν ασχολείται με γενικότερες
εξελίξεις). Και ας με συγχωρέσουν οι πολύ γνωστές εξαιρέσεις...

Δεν ξέρω πως ακούγομαι. Μην πυροβολείτε το "στοχαστή" :-)

Φιλικά
Χρήστος.

--
Christos KK Loverdos