Συζητηση για τη συμφωνια MS στη Βουλη - Διαλειμμα για διαφημισεις.

Panagiotis Kranidiotis kranidiotis at vatica.org
Thu Jan 24 09:29:01 EET 2008

Όπως τα είπε ο Χρήστος κάπως έτσι είναι. Ο χρόνος που υπήρχε για
προετοιμασία ήταν πολύ μικρός. Όπως επίσης ότι ήταν χαμένη υπόθεση με
τόσο ελλειπή προετοιμασία και χωρίς ένα επιτελείο νομικών από πίσω μας,
να μπούμε σε λεπτομέρειες για το κατά πόσο νομικά στέκει μια τέτοια
συμφωνία. Θα μας έτρωγαν ζωντανούς.

Στο διαταύτα.

Τα δεδομένα μέχρι τώρα είναι τα εξής.

α. Η συμφωνία βρίσκεται στο δρόμο προς την ολομέλεια και προς κύρωση.
- Τα αρνητικά.
1. Θα κυρωθεί
2. Με φόντο την παράτα με τον Gates θα είναι δύσκολο να ξεκινήσεις
διάλογο για το θέμα. Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να φανείς γραφικός. Θα
είχε νόημα αν τυχόν το θέμα ήθελαν να το εκμεταλλευτούν τα κόμματα της
αντιπολίτευσης αλλά αυτό δεν φαίνεται να ισχύει.

β.
- Τα θετικά
1. Θα κυρωθεί, αλλά αυτό σημαίνει ότι αν υπάρχει πρόβλημα με την
Ευρωπαϊκή Ένωση ή με την Ελληνική Νομοθεσία περί ανταγωνισμού, η χώρα θα
είναι έκθετη όπως και όσοι ήταν υπέρ της συμφωνίας. Άρα πιθανόν τους
επόμενους μήνες η κατάσταση να αναστραφεί τελείως.
2. Η παρουσία μας εκεί με τρόπο σχετικά καλό, μας έχει ανοίξει έναν
δίαυλο με όλα τα κόμματα αλλά και με το Υπουργείο ώς ένα αξιόπιστο
συνομιλητή. Αυτό σημαίνει ότι απλά ότι μπορούμε από την επόμενη εβδομάδα
κιόλας να πάμε με μια ατζέντα στοιχείων σχετικών με το θέμα και να
ενημερωθούν όλα τα κόμματα.
3. Αν είδατε την συνεδρίαση θα ακούσατε ότι υπάρχει η δυνατότητα
κατάθεσης κάποιου υπομνήματος. Αν προλαβαίναμε να συγκεντρώναμε όσα
περισσότερα στοιχεία που καταρρίπτουν την επιχειρηματολογία των άλλων
(πχ ότι δεν υπάρχουν συμφωνίες σε άλλες χώρες, στοιχεία σχετικά με τους
χρήστες ΕΛΛΑΚ στην χώρα, στοιχεία σχετικά με τις επιχειρήσεις που
παράγουν κώδικα ή δραστηριποιούνται στον χώρο, show cases κα) και τα
καταθέταμε επίσημα νομίζω ότι θα ήταν ένα πολύ σοβαρό αλλά και ΕΠΙΣΗΜΟ
στοιχείο.

(Εδώ θα τονίσω ότι ένα από τα μεγαλύτερα οφέλη της όλης ιστορίας έτσι
όπως εξελίχθηκε είναι ότι σαν κοινότητα είδαμε από κοντά πώς λειτουργεί
το σύστημα και ποιές είναι οι διαδικασίες. Αυτό μας δίνει την ευκαιρία
να βρούμε τους τρόπους μέσω των οποίων θα μπορούμε τώρα ή στο μέλλον να
παρέμβουμε και τελικά να ικανοποιήσουμε τον ρόλο μας, δηλαδή την
προώθηση του Linux αλλά και του Ελεύθερου Λογισμικού ευρύτερα)

4. Η αντιπολίτευση όπως είπε και ο Κοσσυφίδης πήρε σύσσωμη αρνητική θέση
απέναντι στην συμφωνία. Αυτό βέβαια θα πεί κάποιος μπορεί να μην
σημαίνει και τίποτα γιατί μεθαύριο αν το ΠΑΣΟΚ γίνει κυβέρνηση μπορεί να
υπογράφει άλλα, όμως δεν παύει να είναι μια δημόσια δέσμευση. Για τα
υπόλοιπα κόμματα η κάθετη αντίθεσή τους είναι μια πολύ καλή ευκαιρία για
ενημέρωση.

γ. Το Φλεβάρη ο ΕΛΟΤ θα πρέπει να πάρει θέση σχετικά με το θέμα της
πιστοποίησης του OOXML ώς ISO Standard. Το θέμα είναι το ίδιο ίσως και
ποιο σημαντικό απ'ότι η συμφωνία. Είναι νομίζω χρέος της κοινότητας να
προετοιμαστεί ώστε κατ'ελάχιστον να ξεκινήσει σοβαρή ενημέρωση για το
θέμα και τις επιπτώσεις που μπορεί να έχει.

Στις 23-01-2008, ημέρα Τετ, και ώρα 17:42 +0200, ο/η Christos Ricudis
έγραψε: