Re: Συζητηση για τη συμφωνια MS στη Βουλη - Προλογος και ιστορικο.

Nick Kossifidis mickflemm at gmail.com
Wed Jan 23 21:53:43 EET 2008

Την 23/1/2008, Christos Ricudis <ricudis at itc.auth.gr> έγραψε:

> Θοδωρη, δεν ειναι καν εκει το ζητημα.
>
> Κανεις δεν περιμενε να παμε στη βουλη και να ανατρεψουμε τη συμφωνια.
>
> Το ζητημα ηταν να εκφρασουμε επισημως τις διαφωνιες μας, ετσι ωστε να
> υπαρχει μετα η δυνατοτητα να κυνηγησουμε οργανωμενα το θεμα, χωρις να
> μπορει να βγει ο οποιοσδηποτε και να μας πει "οταν το ψηφιζαμε, που
> ησασταν;"
>
> Και αυτο καναμε.

Έχετε υπόψη ότι είναι πολύ σημαντικό το γεγονός ότι η αντιπολίτευση
καταψήφισε την πρόταση νόμου. Αυτός ήταν ένας πολύ σημαντικός στόχος
που πετύχαμε, η κυβέρνηση είχε ούτως η άλλως την πλειοψηφία στην
επιτροπή οπότε δεν περιμέναμε πολλά από εκεί. Το γεγονός όμως ότι η
αντιπολίτευση καταψήφισε την πρόταση νόμου (και όχι απλά από αντίδραση
αλλά μετά από μια εντατική προσπάθεια ενημέρωσης, με τηλέφωνα σε
βουλευτές, με υπομνήματα κλπ), αφενός δείχνει ότι υπάρχει περιθώριο
συνεννόησης κι αφετέρου δεσμεύει την αντιπολίτευση να συνεχίσει αυτή
της την στάση (και προφανώς και στην περίπτωση που γίνει κυβέρνηση,
σκεφτείτε ότι τα ΜΜΕ μπορεί να μην παίζουν τώρα το θέμα αλλά αν στο
μέλλον το ΠΑ.ΣΟ.Κ. πχ. ψηφίσει υπέρ μιας αντίστοιχης σύμβασης θα γίνει
εντελώς ρεζίλι).

Όσο ποιο πολύ γίνεται συζήτηση γύρω απ' το ελεύθερο λογισμικό (και
κυρίως σε επίπεδο κοινοβουλευτικών εκπροσώπων -τόσο σε εθνικό όσο και
σε ευρωπαϊκό επίπεδο όπως κάναμε με τις πατέντες-) τόσο θα
δημιουργείται προβληματισμός γύρω απ' το θέμα και προφανώς θα μπορούμε
να πιέσουμε για τη χρήση του ελλακ στην εκπαίδευση και στη δημόσια
διοίκηση ή για την συμβολή του κράτους/δημοσίου στην ανάπτυξη του
ελλακ. Μέσα απ' τον προβληματισμό δε και την αμφίδρομη επικοινωνία θα
μας είναι κι εμάς ποιο εύκολο να σχηματίσουμε επαρκείς απαντήσεις σε
ερωτήματα και προβληματισμούς όπως έθεσε πχ. ο Χρήστος σε προηγούμενο
mail, θα μπορούμε να έχουμε μια καλύτερη εικόνα του τι χρειάζεται να
πούμε και πώς.

Το να εκτίθεται δημόσια η θέση του συλλόγου υπέρ του ελλακ όπως
εκφράζεται και στο καταστατικό του είναι καθήκον όλων των μελών, πόσο
μάλλον του Δ.Σ.. Ιδιαίτερα δε όταν καλείται ο σύλλογος στο
κοινοβούλιο, είναι πολύ μεγάλη επιτυχία. Θα ήταν τουλάχιστον
κομπλεξική στάση να αρνηθεί ο Παναγιώτης ή το οποιοδήποτε μέλος κάτι
τέτοιο. Το ελλακ παίδες δεν είναι ελιτισμός και "κλικα" και όσο εμείς
οι ίδιοι έχουμε τέτοιου είδους στάση, τόσο θα χάνουμε το δίκιο μας.

Σε μια τέτοια συνεδρίαση είναι πολύ δύσκολο να ανταποκριθείς γρήγορα
στα διάφορα ερεθίσματα και για πρώτη φορά πήγε καλά, την επόμενη τόσο
ο Παναγιώτης όσο και οι υπόλοιποι μέσα απ' την εμπειρία που θα
διαδοθεί (η πρωτοβουλία του Χρήστου βοηθάει πολύ σε αυτό), θα είμαστε
ποιο κατάλληλα προετοιμασμένοι. Μπορεί εκ των υστέρων απ' τον καναπέ
να είναι εύκολο για τον καθένα να κρίνει, όταν όμως είσαι εκεί και
βλέπεις τη σαπίλα τα πράγματα δεν είναι και τόσο εύκολα.

Ας αφήσουμε λοιπόν τη γκρίνια, ας αξιοποιήσουμε όλη τη δουλειά που
έγινε μέχρι τώρα (γιατί έγινε αρκετή δουλειά στα 2 χρόνια που πέρασαν
για το θέμα) κι ας δούμε τι κάνουμε από εδώ και πέρα.

Τα λέμε στο IRC αύριο ;-)

--
GPG ID: 0xD21DB2DB
As you read this post global entropy rises. Have Fun ;-)