Paei sth Boylh me nomosxedio h symfwnia me th microsoft toy 2006

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Sun Jan 20 12:44:08 EET 2008

> [...]
> anameiksi mas sto sygkekrimeno thema mas xaraktirizei perissotero
> politika kai ligotero ideologika kai texnika.
>
>   Doyleia toy syllogoy einai na proothei to linux (kai isos
> katepektasi to anoixto logismiko) kai oxi na diamartyretai se
> antithetes apofaseis, th stigmi poy den exoyme katathesei oi idioi
> kapoia protasi. Ean to dimosio tha zhmeiothei h oxi ap oth
> sygkekrimeni apofasi einai ena thema to opoio mporei na endiaferei
> oloys mas alla den afora ton syllogo. Pera apo ayto, to oikonomiko
> thema einai synithos o lathos logos gia na stiriksei kapoios to

Σύμφωνα με το καταστατικό, ένας από τους σκοπούς του σωματείου είναι

    Η ευαισθητοποίηση και ενημέρωση κρατικών ή ιδιωτικών φορέων αλλά
    και γενικότερα οποιουδήποτε ενδιαφερόμενου σχετικά με το Linux και
    των θεμάτων που άπτονται τόσο αυτού όσο και γενικότερων θεμάτων
    πληροφορικής.

και κατάλληλα μέσα για την επίτευξη των σκοπών είναι, μεταξύ άλλων,

    Η συνεργασία με φορείς και άτομα εκτός συλλόγου, τόσο στην Ελλάδα
    όσο και στο εξωτερικό, εάν κριθεί ότι μπορεί να συμβάλει στην
    εκπλήρωση των στόχων του.

    Κάθε άλλο μέσο, που κατά την κρίση του Διοικητικού Συμβουλίου,
    υπηρετεί τους σκοπούς του Σωματείου.

Κατά τη γνώμη μου είναι σαφές πως ό,τι έχει κάνει ο σύλλογος ενάντια
στο νομοσχέδιο Microsoft ευαισθητοποιεί, αν μη τι άλλο εμμέσως, τους
φορείς και το κοινό για το Linux. Ο Κρανιδιώτης βρέθηκε να καταθέτει
την άποψή του στη Βουλή, και πολλά δημοσιεύματα προκαλούν το
ενδιαφέρον του κόσμου. Επομένως δεν μπορείς να πεις ότι αυτά δεν είναι
δουλειά του συλλόγου ή δεν αφορούν το σύλλογο. Τώρα αν η βάση δεν
επιθυμεί αυτού του είδους τη δράση, αυτό είναι άλλο θέμα. Όπως έχουμε
ξαναπεί άλλη ήταν η κατάσταση όταν ιδρύθηκε ο Hellug και άλλη είναι
σήμερα. Εμένα ως μέλους μού φαίνεται ωφέλιμη η επέκταση του συλλόγου
σε πολιτικά ζητήματα.

> Ean theloyme na afierosoyme X anthropoores, Y xrimata kai Z skepsi,
> einai kalitero na ependysoyme pano se kati poy tha exei apotelesma
> kai oxi na bgenoyme stoys dromoys kai oysiastika na nomizoyme oti
> kati kaname. To na diamartyromaste edo mesa h na moirazoyme filadia h
> na kanoyme opoiadipote alli antistoixi praksi, sth paroysa fasi apla
> mas kanei na pistevoyme oti den meiname apragoi, xoris na exei
> allaksei kati sto kosmo thn epomeni mera.

Δηλαδή κάνουμε κάτι σήμερα και περιμένεις να έχει αλλάξει κάτι αύριο;
Όπως ο σύλλογος κάθε μέρα παράγει ένα ενημερωμένο άτομο, επειδή του
μοίρασε ένα CD ή τον φιλοξένησε στις συναντήσεις στο εργαστήριο ή
επειδή τον ενημέρωσε μέσα από τις σελίδες και τις λίστες του, έτσι και
παράγει ενίοτε και έναν ενημερωμένο πολιτικό, επειδή έγινε δημοσίευμα
σε εφημερίδα ή επειδή ο αντιπρόεδρός του μίλησε στη Βουλή. Με κάτι
τέτοια παγκοσμίως το Linux έφτασε μετά από 15 χρόνια να μπαίνει στο
mainstream εκεί που ήταν περιθώριο. Τίποτε από αυτά δεν έγινε επειδή
κάποιος περίμενε δράσεις που θα είχαν άμεσο, μετρήσιμο αποτέλεσμα.