Re: Ανακοίνωση hellug φόρουμ

ndemou at gmail.com ndemou at gmail.com
Mon Oct 22 23:11:23 EEST 2007

top posted σχόλιο επί του συνόλου: κακώς άφησα την έλλειψη χρόνου να
με οδηγήσει σε μια βιαστική και σαν αποτέλεσμα στεγνή κρητική. Με αυτό
τον τρόπο έκανα τις όποιες ατέλειες να φαίνονται γιγάντιες. Και ακόμα
περισσότερο δεν έπρεπε να το κάνω αυτό στην αρχή μιας τόσο αξιόλογης
προσπάθειας. Ζητώ συγνώμη από αυτούς που έφεραν σε πέρας το έργο της
κατασκευής του forum διότι μπορεί μεν να υπάρχουν ατέλειες στους όρους
χρήσης αλλά :
α) μόνο μία απο αυτές είναι ουσιώδης
β) υπάρχει εμφανώς καλή θέληση για την επανεξέταση όλων

Και ζητώ συγνώμη και απο τον Γιάννη προσωπικά που τον οδήγησα να
αναρωτιέται "...δεν γεννήθηκα χθες, ούτε προέκυψα χθες στο σύλλογο
ώστε να έχουν λόγο να αμφισβητούνται οι προθέσεις μου..." και επι
τούτου θέλω να επαναλάβω πως όταν έγραφα "...Θεωρώ ότι έχετε κάθε καλή
πρόθεση αλλά το θέμα είναι δύσκολο..." το εννοούσα ειλικρινά. Ότι
έγραψα το έγραψα απλά επειδή  επιθυμώ να βελτιωθεί το σχετικό κείμενο
του φόρουμ και πιστεύω ότι κι εσείς επιθυμήτε το ίδιο.

Και τώρα ακολουθούν trim posted σχόλια:

-------

On 10/22/07, Giannis Stoilis <giannis at stoilis.gr> wrote:

> Το πνεύμα των όρων αυτών, για εμένα, είναι:
> Αν πάρουμε κάποιο επίσημο μύνημα από κάποιο δικηγόρο και μας ζητά τα
> στοιχεία, επειδή κάποιος έβρισε τη μάνα κάποιου και ο δικηγόρος μας
> πει ότι πρέπει να δώσουμε τα στοιχεία, θέλω να μπορώ να τα δώσω χωρίς
> να σπάω κάποιο προσύμφωνο των χρηστών.

εδώ είναι το μοναδικό σημείο που θεωρώ ότι θέλει οπωσδήποτε τροποποίηση:
ο νόμος είναι και με το μέρος σας και με το μέρος των χρηστών σας. Δεν
είστε υποχρεωμένοι να δώσετε προσωπικά στοιχεία (π.χ. email και λίστα
με τα IPs των συνδέσεων που θεωρούνται "στοιχεία θέσης" του χρήστη) σε
κάποιον που σας στέλνει μια επίσημη και βαρύγδουπη επιστολή. Σταθείτε
και 'σεις με το μέρος των χρηστών σας αφαιρώντας την παραπάνω
παράγραφο ή αν θέλετε να ενημερώσετε τους χρήστες για το νομικό
πλαίσιο αντικαταστήστε το με κάτι σαν αυτό:

"Γνωρίζω ότι οι υπεύθυνοι του φόρουμ θα αποκαλύψουν προσωπικά μου
στοιχεία όπως το  email και τα στοιχεία συνδέσεως μου (IP, ώρα
σύνδεσης κτλ) όταν υποχρεώνονται από το νόμο"

ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΤΑ ΣΗΜΕΙΑ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ IMHO ΚΑΙΡΙΑ ΑΛΛΑ ΘΑ ΗΤΑΝ ΩΡΑΙΟ ΝΑ ΒΕΛΤΙΩΘΟΥΝ

--------

> [Το πνεύμα των όρων αυτών, για εμένα, είναι:]
> Αν πάτε να μας χακέψετε ή
> να μας κάνετε κάποιο attack γενικότερα που να επηρεάζει την
> διαθεσιμότητα και τους χρήστες του φόρουμ, θέλουμε να μπορούμε να
> παραπονεθούμε στον αντίστοιχο ISP.
>
> Αν δεν είναι σωστά διατυπωμένο αυτό, ακούω προτάσεις που θα μπορούσε
> να γίνει καλύτερο.

Τον παραπάνω όρο τον είχα παρεξηγήσει στο προηγούμενο post μου. Πάντως
μετά τις εξηγήσεις σού πρέπει να αναφέρω ότι η  διατύπωση σας είναι
όντως νεφελώδης. Ίσως μια αναδιατύπωση σαν την παρακάτω να ήταν
καλύτερη:

"Σε κάθε δημοσίευσή σας στο φόρουμ αποθηκεύουμε τη διεύθυνση IP από
την οποία συνδέστε (δεδομένα σύνδεσης). Αν κατά την κρίση των
υπευθύνων του φόρουμ:
  α) είτε οι ενέργειες σας απειλούν την εύρυθμη λειτουργία του φόρουμ
  β) είτε παραβιάζετε κατ επανάληψη τους όρους χρήσης χρήστης του φόρουμ
τότε είναι πιθανόν να αξιοποιήσουμε τα παραπάνω δεδομένα σύνδεσης για
να εμποδίσουμε περαιτέρω βλαβερές ενέργειες ή παραβιάσεις απο την
πλευρά σας."

(προσοχή: *ίσως* η πρακτική αυτή να έρχεται σε αντίθεση με τον ν.3471
- "Προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και της ιδιωτικής ζωής
στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών"[1] Διότι σε μερικά σημεία ο
σχετικός νόμος είναι υπερβολικά απαιτητικός)

---------

Σχετικά με όλους τους άλλους όρους που έθιξα θα πρότεινα την παρακάτω
συνοπτική αλλά και IMHO σαφή διατύπωση:

Αναγνωρίζω ότι είμαι ο αποκλειστικός υπεύθυνος για το περιεχόμενο των
δημοσιεύσεων μου.
Αναγνωρίζω ότι οι δημοσιεύσεις μου οφείλουν να διέπονται από  σεβασμό
προς κάθε άλλο πρόσωπο ιδεολογία και άποψη.
Αναγνωρίζω πως ο υπεύθυνος του φόρουμ μπορεί να  διαγράψει οποιαδήποτε
δημοσίευση μου παραθέτοντας σε "γειτονικό" σημείο (π.χ. στο ίδιο
thread) μία απολύτως συνοπτική αναφορά του λόγου για τον οποίο το
έκανε (π.χ. <<διεγράφη το post #34 - Αιτία: "προσβλητική γλώσσα">>).
Ενδεικτικά ο υπεύθυνος μπορεί να διαγράψει δημοσιεύσεις οι οποίες
  - εκφράζονται σε προσβλητική, απειλητική, χυδαία ή πρόστυχη γλώσσα
  - είναι επικίνδυνα ανακριβείς ή λανθασμένες
  - εκφράζουν μίσος προς άλλα πρόσωπα ή ιδεολογίες
  - θίγουν άμεσα άλλα πρόσωπα (π.χ. αποκαλύπτοντας απόρρητα ή
προσωπικά στοιχεία)

---------

> Δεν θα σβήνεται ΠΟΤΕ post. Δεν είμαστε φασίστες και ούτε έχουμε σκοπό
> να γίνουμε.

ψυχραιμία! μην σας οδηγήσω απο αντίδραση στο απέναντι άκρο. Δεν είναι
φασισμός να σβήνεις ένα προσβλητικό και χυδαίο post. Εξ' ου και το
μόνο που ζήτησα ήταν "καλό θα ήταν να υποχρεούνται [οι moderators] να
αιτιολογήσουν με δυο λόγια την πράξη [της διαγραφής ενός post]" και
όχι να μην σβήνονται ποτέ posts.

> Τέλος να πώ ότι δεν έχει νόημα να βρίσκεις συνωμοσίες. Δεν θα
> πουλήσουμε τα στοιχεία των χρηστών, ούτε θα τα δώσουμε στον πρώτο
> τυχόντα που θα έρθει να μας κλαφτεί.

:) δεν φαντάστηκα τέτοια πράγματα. Απλά, όπως είναι ωραίος ο
καλογραμμένος σαφής και περιεκτικός κώδικας χωρίς περιττές γραμμές και
χωρίς ακατανόητα ονόματα, με έναν όμοιο τρόπο είναι και όμορφοι και
πρακτικοί οι σαφείς και περιεκτικοί όροι. Οι όροι πρέπει να σου
εμπνέουν εμπιστοσύνη χωρίς να σπαταλούν το χρόνο σου αναγκάζοντας σε
να διαβάσεις τρεις φορές το κείμενο για να τους κατανοήσεις. Δυστηχώς
οι χιλιάδες κακογραμμένοι όροι και άδειες χρήσης που αναγκαζόμαστε να
προσπεράσουμε έχουν υπερφορτώσει το σχετικό αισθητικό και λογικό
κριτήριο των περισσότερων σε σημείο που όλα να μοιάζουν ΟΚ. Στο βαθμό
που μπορείτε αντισταθείτε σε αυτή την "αποχαύνωση" στο δικό σας
φόρουμ.