Ανοικτό Λογισμικό και Δημόσια Διοίκηση

George Giannakopoulos ggianna at iit.demokritos.gr
Thu Oct 18 11:27:00 EEST 2007

Χαιρετώ άπαντες και ευχαριστώ για τις απαντήσεις.

Η εργασία ολοκληρώθηκε και, ενώ ο εκπονών (που δεν είμαι εγώ) είχε ήδη
βρει και τα στοιχεία που προτάθηκαν από εσάς (από το Παρατηρητήριο της
ΚΤΠ), φάνηκε ότι δεν υπάρχουν πουθενά ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ στοιχεία, διαθέσιμα στο
κοινό, για τη χρήση του ανοικτού λογισμικού στη Δημόσια Διοίκηση.

Tα στοιχεία στην έκθεση του Παρατηρητηρίου είναι μόνο συνολικά, και στην
περίπτωση της Ελλάδας αναφέρεται σε πολύ εξειδικευμένους τομείς:
"Στον ελληνικό δημόσια τομέα υπάρχει επίσης μεγάλη διείσδυση του
Λογισμικού Ανοιχτού κώδικα, κυρίως για την ανάπτυξη και φιλοξενία των
δικτυακών τόπων των φορέων στο Διαδίκτυο."
Επιτρέψτε μου να σας πω ότι είμαι ΠΟΛΥ επιφυλακτικός στην προβαλλόμενη
άποψη ότι το λογισμικό ανοικτού κώδικα έχει ΥΨΗΛΗ διείσδυση στο Δημόσιο
(και έχω αρκετούς φίλους στο Δημόσιο σε διάφορες θέσεις). Σαφώς
αναφέρομαι στην πλήρη γκάμα των προγραμμάτων ανοικτού κώδικα και όχι σε
μία δύο εξειδικευμένες εφαρμογές (βλ. browsers, apache servers, php
σελίδες).

Επίσης, ο επόπτης της εργασίας προέβαλε σοβαρές ενστάσεις για την
ορθότητα των στατιστικών και η έρευνα του εκπονόντος τελικά δεν κατάφερε
να τον οδηγήσει στα αρχικά ερωτηματολόγια (λόγω του ότι η έρευνα
διατίθεται επί πληρωμή και δεν μπορεί να διατεθεί αλλιώς).

Εν πάσει περιπτώσει, η εργασία ολοκληρώθηκε και καταδεικνύει τη
χρησιμότητα (αναγκαιότητα) της χρήσης ανοικτού λογισμικού στο δημόσιο
τομέα. Θα σας αποστείλω την εργασία στην τελική της μορφή, γιατί θεωρώ
ότι είναι ενδιαφέρουσα.

Να είστε καλά και ευχαριστώ και πάλι
Γιώργος Γ.

 E-mail: ggianna at iit.demokritos.gr