Re: [Thelug] Πληροφορίες & πρόγραμμα PPC/T @ Biennale

Hariklia Hari hariklia.hari at gmail.com
Sun Jul 15 20:14:27 EEST 2007

Καταλαβαίνω το ότι η χρήση του όρου "γκέτο" στην περίπτωση της οδού χαλκέων
είναι τραβηγμένη, ο Κώστας όμως εξηγεί επαρκώς τους λόγους, για κάποιον που
έχει την πρόθεση να καταλάβει τι εννοεί.

Τώρα αν θέλετε να μπούμε σε θεωρητικά ζητήματα, ας το κάνουμε πιο σοβαρά.

Θα περιέγραφα την περίπτωση της περιοχής αυτής ως "αστικό κένο"

Για να κατανοήσουμε ένα μεταβαλλόμενο τοπίο ή ένα αστικό κενό, είναι
απαραίτητο να κατανοήσουμε τις σχέσεις μεταξύ των κατοίκων, των τοπικών
κοινοτήτων και της περιοχής τους, ταυτόχρονα με τις όποιες παρεμβάσεις και
στρατηγικές. Είναι σημαντικό να διερευνήσουμε πως οι άνθρωποι επηρεάζουν
τους τόπους και διαμορφώνουν πρακτικές για την καθημερινή τους ζωή και
τελικά για το χώρο. Όπως αναφέρει ο M. De Certeau «κανένα έτοιμο σύστημα,
καμία δομή δεν μπορεί να επικαλύψει την καθημερινότητα που παράγει
χαρτογραφούμενα εδάφη».

Τα σύγχρονα φαινόμενα μεταναστευτικών ροών διοχετεύονται σήμερα στα
γεωγραφικά και τα αστικά κενά της διάχυτης πόλης. Τα κενά αυτά λειτουργούν
πληθυσμών, οι οποίοι με τον τρόπο αυτό τα συμπληρώνουν και τα «πληρούν» κατά
προσωρινό τρόπο. Από αυτή τη σκοπιά, αυτό ό,τι θεωρούμε αστικό ή γεωγραφικό
«κενό» γίνεται μία δυναμική πολεοδομική κατάσταση σε συνεχή μετασχηματισμό.
Το φαινόμενο αυτό αποκτά ιδιαίτερη γεωπολιτική σημασία και ένταση καθώς
επαναπροσδιορίζει τα εδαφικά χαρακτηριστικά και τις πολιτιστικές ταυτότητες
ολόκληρων περιοχών, δημιουργώντας περιθωριοποιημένες ζώνες και γκέτο που
πολλαπλασιάζονται στο εσωτερικό του μητροπολιτικού αρχιπελάγους

θα προχωρήσουμε με τον Κώστα στην χαρτογράφηση τέτοιων αστικών κενών ή άλλων
περιοχών με χαρακτηριστικά αστικών νησίδων ή γκέτο στη θεσσάλονίκη και
αλλού, σε σχέση με τους παλιννοστούντες.
Όποιος θέλει μπορεί να συμμετέχει

Χάρη

Στις 15/7/2007, Kostas Boukouvalas <quantis at hellug.gr> έγραψε: