Re: Πλανήτης Ταμπακέρα

Asteris Masouras asterios at gmail.com
Wed Mar 21 12:50:03 EET 2007

Την 21/3/2007, nikos roussos <nikos at hellug.gr> έγραψε:
> να ξεκαθαρίσω λοιπόν πως δεν επιβάλλονται κανόνες σε κανέναν. μπορώ να
> διατηρώ ένα blog και να γράφω και προσωπικά πράγματα και θέματα που
> αφορούν την κοινότητα του ελεύθερου λογισμικού ("i don't do open
> source":)), και το planet.hellug.gr θα κάνει aggregate μόνο τα δεύτερα
> posts. fare enough...
Fair enough, αρκεί να είναι τεχνικά εφικτό (πχ. με το δικό μου blog
είναι γιατί δίνει ξεχωριστό feed ανά κατηγορία, ενώ με τα blogspot /
wordpress δεν είναι, χωρίς χακιές)  και να τηρείται κάποια πολιτική
όσον αφορά το aggregation, που θα σέβεται τα δικαιώματα της κάθε
πηγής. Συγκεκριμένα,

* Χωρίς άδεια του αρχικού δημιουργού (blogger), και όταν αυτός
επιφυλάσσεται όλων των δικαιωμάτων του, μπορεί να γίνεται μόνο
τμηματική αναδημοσίευση / παράθεση αποσπασμάτων των κειμένων του, με
πλήρη αναφορά στην πηγή. Απ' όσο ξέρω, νομικά δε μπορεί να απαγορέψει
κανείς το ολικό ή μερικό aggregation του blog του, εφόσον τηρούνται
αυτές οι δύο προϋποθέσεις. Το αν θα πρέπει ο aggregator να σεβαστεί
σχετική παράκληση του blogger για αφαίρεση του από τις πηγές είναι
ηθικό θέμα.
* Χωρίς άδεια του blogger, κι όταν αυτός χρησιμοποιεί κάποια
permissive άδεια (Creative Commons, ask2use --
http://www.ask2use.com/), θα πρέπει να γίνονται σεβαστοί οι όροι της
άδειας από τον aggregator
* Με άδεια του blogger, ισχύει οτιδήποτε συμφωνηθεί.

Αυτά, φυσικά, υπ' ευθύνη του διαχειριστή του aggregator.

> στο site του planet (το ware που χρησιμοποιείται συνήθως για πλανήτες)
> http://www.planetplanet.org/, μπορείτε να δείτε στα αριστερά μια λίστα
> με αρκετούς πλανήτες, στη συντριπτική πλειοψηφία των οποίων δεν
> υπάρχουν προσωπικά posts.
Θα διαφωνήσω, όλοι σχεδόν οι μεγάλοι πλανήτες (kernel, Debian, Gnome,
Kde, OOo, Java, Sun) εμφανίζουν και posts που όχι μόνο project related
δεν είναι, αλλά ούτε καν FOSS / geek related (μόνο στον πλανήτη του
ubuntu δεν μπόρεσα να βρω τρέχοντα "άσχετα" posts)' η συχνότητα των
"άσχετων" posts είναι θέμα του κάθε blogger.
Προφανώς και ο Σύλλογος μπορεί να λειτουργεί τον πλανήτη του με τον
τρόπο που θεωρεί καλύτερο, τηρουμένων όσων προαναφέρθηκαν περί
copyright (που καλό είναι να τα ελέγξει και ο νομικός σύμβουλος του
Συλλόγου -ξαναλέω, IANAL).
Απλώς, my 2 cents, και δε θα αναφερθώ ξανά στο θέμα αυτό: δεν θα είναι
πλανήτης αν φιλτράρει τις πηγές του.

> συμφωνώ, και αυτό είναι κάτι που πρόκειται να αλλάξει.
Θα απαλειφθεί εντελώς η αναφορά σε copyright επί του συνολικού
περιεχομένου, όπως είναι το σωστό, ή απλά θα αλλάξει η απόδοση του
copyright από τον Σίμο στο Σύλλογο;

--
Asteris Masouras
Software Engineer - Translator