Planhths Tampakera

Panagiotis Kranidiotis kranidiotis at vatica.org
Tue Mar 20 13:12:35 EET 2007

Στις 20-03-2007, ημέρα Τρι, και ώρα 09:41 +0200, ο/η Alexios Zavras
έγραψε:
> [...]
>
> Panagiwth,
> poly swsta ayta ta dyo, alla poly... "syllogo-kentrika".
>
> Nai, o Dhmhtrhs den to esteile gia na beltiwsei to Syllogo,
> to esteile gia na epishmanei/paraponethei/opws-thes-pes-to
> ena problhma, poy den htan eswteriko toy Syllogoy.

Όχι Αλέξη δεν το θέτεις σε σωστή βάση. Εγώ λέω ότι το mail του Γλέζου
είχε σκοπό να εκθέσει τον σύλλογο. Δεν είναι τόσο light όσο
παρουσιάζεται. Και δυστυχώς αυτό που βλέπω είναι ότι ενώ ο σύλλογος
κατηγορείτε ώς κομπλεξικός τα σύνδρομα είναι άλλων.

> Kai profanws to DS prepei na prosexei to Syllogo kai ta melh toy --
> alla taytoxrona prepei na prospathei na kanei kai energeies
> "gia th diadosh toy Linux kai el/lak" (h opws alliws to leei),
> asxeta me ta stena oria toy Syllogoy kai twn melwn toy.

Μα το κάνει ούτως ή άλλως απλά ο σύλλογος είναι τα μέλη του και πρέπει
να δίνει σημασία και να υπολογίζει την άποψη τους. Κυρίως δε θα πρέπει
να διαφυλάττει τις ισορροπίες και το αίσθημα δικαιοσύνης μεταξύ των
μελών. Αυτή είναι βασική αρχή ενός συλλογικού οργάνου και αν κάποιος δεν
το ακολουθήσει και θα κατηγορηθεί για κατάχρηση εξουσίας και τελικά θα
πάψει να λειτουργεί η έννοια του συλλόγου και της συναπόφασης.

Όπως είπα και στο πρώτο mail μου αυτό είναι το μειονέκτημα αλλά
παράλληλα και το πλεονέκτημα του συλλόγου. Χάνεις λίγο σε ευελιξία
κερδίζεις σε αποδοχή, δημοκρατικότητα, κύρος και αναγνωρισιμότητα. Γιατί
αλλιώς αν ο σκοπός είναι μόνο η διάδοση θα μπορούσαμε να φτιάξουμε μια
εταιρία διάδοσης του linux θα γινόμασταν συνέταιροι, θα υπογράφαμε
συμβάσεις συνεργασίας και θα είχαμε νομικά την συναπόφαση. Αλλά ακόμα
και σε αυτή την περίπτωση αν είμασταν ΑΕ θα έπρεπε να υπάρχει ΔΣ,
πρόεδρος κλπ ο οποίος θα ήταν υπόλογος απέναντι στους μετόχους για την
πορεία της εταιρίας. Κατά συνέποια εκτός από τις προσωπικές εταιρίες,
και τις ΟΕ, ΕΕ σε όλες τις άλλες περιπτώσεις είσαι αναγκασμένος να
παίρνεις αποφάσεις με σεβόμενος και λαμβάνοντας υπόψη τους μετέχοντες.

> Prepei na brethei ayth h isorropia: ti ergo ginetai
> gia thn "koinothta" kai ti gia ta melh.
> Nomizw oti mallon kapoy ekei, logw mh safwn oriwn kai stoxwn,
> mperdeythke to paixnidi kai proekypse opoio problhma emfanisthke.

Μα ο σύλλογος είναι και αυτός μέλος της κοινότητας και δεν έχει κανέναν
λόγο να είναι απέναντι σε κάποια μέλη αυτής. Όταν λέω ότι πρέπει να
σταματήσουν οι συναισθηματικές αντιδράσεις, όπως πολύ ωραία ανέφερες και
εσύ, αυτό ακριβώς εννοώ. Ότι ο σύλλογος δεν έχει και δεν πρέπει να έχει
συναίσθημα. Δεν μπορεί επειδή ο Γλέζος ή ο Ξενιτέλης ή ο όποιος τον
βρίζει ή τον εκθέτει να τα βάζει μαζί του και να του κρατάει κακία ή να
τον αποκλείει δια παντός. Σαφώς και πρέπει να απαντά αν πρέπει να
απαντήσει αλλά από εκεί και πέρα αν υπάρχει πεδίο συνεργασίας θα πρέπει
να μπορεί την επόμενη μέρα να μπορεί να την κάνει με τον οποιοδήποτε
αρκεί να ισχύουν οι κανόνες που ισχύουν και για τα υπόλοιπα μέλη.

> Den peirazei, oso zoyme mathainoyme... (oloi mas!)
Αυτό είναι σίγουρο.