Ψυχραιμία...

Panagiotis Kranidiotis kranidiotis at vatica.org
Tue Mar 20 12:55:54 EET 2007

Στις 20-03-2007, ημέρα Τρι, και ώρα 11:03 +0200, ο/η Theodore J.
Soldatos έγραψε:
> Καλημέρα,
>
> Μου φαίνεται τελείως ακατανόητη όλη αυτή η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με
> το planet, αλλά και το περιστατικό με τις συνδρομές. Λες και όλοι ψάχνουν κάτι
> να αρπαχτούν.

Και εμένα το ίδιο. Όπως επίσης με έχει ενοχλήσει το εξής γεγονός. Να
απέχει κόσμος από τον σύλλογο να τον έχουν τελείως φτυσμένο, και τελικά
σε ένα αρνητικό θέμα για τον σύλλογο να πηγαίνει ο καθένας να βγάζει τα
ψυχολογικά του δημόσια και να δημιουργεί μια εικόνα που δεν έχει καμία
σχέση με την πραγματικότητα. Γιατί στο διάστημα αυτό Θεόδωρε ο σύλλογος
έχει
- Τακτοποιήσει το χρόνιο οικονομικό και νομικό πρόβλημα του
- Φτιάξει ένα μόνιμο χώρο που επιτέλους μπορεί κάποιος να βρίσκει τα
μέλη του
- Συμμετέχει σε διάφορες επιτροπές με συμβουλευτικό ρόλο
- Διατηρεί λίστες, servers, site, wiki κλπ
- Κατεβαίνει σε εκθέσεις
- Εγκαθιστά linux σε σχολεία και όπου αλλού του ζητηθεί
- Υποστηρίζει διάφορα project, χωρίς να τα ιδιοποιήται ή να ζητά κάτι
κάποιος προσωπικά από αυτά.
- Δίνει συνεντεύξεις, πάντα σαν σύλλογος,
- Και παράλληλα σχεδιάζει για το μέλλον διάφορες κινήσεις που θα
μπορέσουν να φέρουν κόσμο κοντά του.

Σε όλα αυτά ο σύλλογος δεν έχει βάλει ποτέ κάποιον μπροστά. Ούτε έχει
βγεί κανείς να πεί ότι " Ο Kweskin έβαλε τάξη στον Σύλλογο", "Ο Μπόλης
εγκατέστησε τα τάδε lab"  "O Στέλλας έκανε εκείνο, ο Μπουκουβάλας το
άλλο, ο Ρικούδης ο ένας ο άλλος...". Όλα αυτά τα κάνει ο σύλλογος.
Τελικά αυτό είναι πιθανόν που ενοχλεί κάποιους. Ότι όταν κάνεις κάτι για
τον σύλλογο ή μέσω του συλλόγου πρώτα από όλα κοιτάς πρώτα να φέρεις σε
πέρα την δουλειά που έχεις αναλάβει για αυτό και να μην οικιοποιηθείς
δουλειά άλλων. Και τί είναι θα μου πείς ο σύλλογος κόβα;
Όχι βέβαια. Έχω πει και έχω παρεξηγηθεί για αυτό ότι όποιος συμμετέχει
κάπου είτε σύλλογος είτε ομάδα είτε οτιδήποτε που περιλαμβάνει πάνω από
δύο μέλη συμμετέχει γιατί κερδίζει κάτι. Η ανιδιοτέλεια δεν ισχύει. Και
έτσι κατά την γνώμη μου είναι το σωστό. Γιατί έτσι μόνο υπάρχει όρεξη
και διάθεση ο άλλος να συμμετέχει. Το θέμα σε ένα σύλλογο δεν είναι μην
κερδίζουν ατομικά τα μέλη του. Το αντίθετο μάλιστα. Σκοπός του συλλόγου
είναι να βρεί τρόπους ώστε να μέλη να κερδίζουν αυτό που θέλουν και
παράλληλα να γίνεται δουλειά. Και το στοίχημα είναι να βρεθούν τρόποι
που άλλος θα κερδίζει και δεν θα ενοχλεί τους άλλους. Για να γίνει αυτό
όμως χρειάζεται και συλλογικότητα και συνεργασία. Και σίγουρα σε αυτό
δεν χωράνε άνθρωποι που θέλουν να χρησιμοποιήσουν τον σύλλογο
αποκλειστικά και μόνο για την αυτοπροβολή τους. Και δυστυχώς στο
παράδειγμά μας και τα δύο άτομα τα οποία επιτέθηκαν στον σύλλογο είχαν
ακριβώς αυτό το πρόβλημα.

> Από ό,τι τουλάχιστον διάβασα στις λίστες, τόσο στη μία περίπτωση όσο και στην
> άλλη, ουσιαστικός λόγος για να δημιουργηθεί πρόβλημα δεν υπήρχε.
Ακριβώς.
>  Απλώς κάθε
> φορά που κάποιος αντέδρασε κάπως υπερβολικά ή λανθασμένα, βρέθηκε κάποιος
> άλλος να αντιδράσει το ίδιο υπερβολικά ή λανθασμένα οδηγώντας σε έναν φαύλο
> κύκλο. Θα ήταν αρκετό ένας από όλους να κρατήσει την ψυχραιμία του για να
> σπάσει η αλυσίδα.

Από την άλλη όμως δεν μπορεί να βγαίνει κάποιος να εκθέτει τον σύλλογο δημόσια και ο σύλλογος να μην έχει να πεί κάτι για αυτό.

> Οι αλληλοκατηγορίες δεν οδηγούν πουθενά. Αν κάτι έχει πάει στραβά, η πιο
> λογική αντιμετώπιση είναι να το διορθώσουμε, να βρούμε πώς δεν θα ξανασυμβεί
> και να συνεχίσουμε. Όχι μόνο ως HELLUG, αλλά ως κοινότητα ΕΛΛΑΚ.
>
> Το μόνο που χρειάζεται είναι ψυχραιμία, λογική σκέψη και σεβασμός προς την
> προσωπικότητα του άλλου. Καθαρός πρακτικός λόγος δηλαδή. Ας δείξει η κοινότητα
> ότι διαφέρει και δεν συμμετέχει στην παρακμή που βλέπουμε κάθε μέρα γύρω μας.

Θα συμφωνήσω απόλυτα.
Ιδίως σε αυτό...
> Καθαρός πρακτικός λόγος δηλαδή.
Και θα προσθέσω επιτέλους ας σταματήσουν οι συναισθηματικές αντιδράσεις
γιατί προβλέπω σε λίγο να καταλήγουμε σε σειρά "Τα δάκρυα της
Κοσνουέλας"