RE: Ενδιαφέρον email του Shuttleworth στη λίστα OpenSUSE.

Kalamaras Dimitris dimitris.kalamaras at compupress.gr
Mon Nov 27 18:21:17 EET 2006

> [...]
>χτίζει τα δικά του πράγματα πάνω σε αυτόν (και καλά κάνει - αλλά
>συνεχίζει να ισχύει πως ότι  λεφτά έδωσε δεν τα έδωσε για αυτόν τον
>κώδικα). Πλήρωσε φυσικά τους προγραμματιστές του για να του κάνουν ότι
>άλλο καινούργιο/διαφορετικό/προσαρμοσμένο κτλ ήθελε αλλά όλα αυτά
>είναι το κερασάκι στην τούρτα που λέγετε ubuntu. Φυσικά πλήρωσε και
>για ένα σωρό άλλα πράγματα: GUI design/marketing/web
>hosting/CDs/συμφωνίες συνεργασίες με την SUN καί ένα σωρό άλλα που
>όμως θα τα πλήρωνε είτε έγραφε όλο τον κώδικα μόνος του είτε βασιζόταν

Μα το ίδιο κάνουν όλες οι διανομές από καταβολής ...κόσμου. Εδώ που τα λέμε το ίδιο κάνουν και οι εμπορικές εταιρείες. Η MS δεν κάθεται να αναπτύξει από την αρχή κάτι - το αγοράζει, του αλλάζει όνομα, το ενσωματώνει. Δεν διαφωνώ εδώ. Αναφέρομαι στο *buntu και στο γιατί *αυτό* πέτυχε στη θέση κάποιου άλλου. Κατά τη γνώμη μου είναι τα λεφτά του. Γιατί αν δεν ήταν τα λεφτά, τότε γιατί δεν είναι τόσο πετυχημένο, π.χ. το Mepis που έχει την ίδια βάση; Γιατί δεν είναι το ίδιο το Debian; Αν τα έδινε εκεί, δεν θα ήταν το Debian #1; Αυτό εννοούσα όταν έλεγα για την Canonical.

>it's not business as usual : it's business made possible only when the
>code is FLOSS γιατί αν δεν ήταν η canonical θα έπρεπε  να γράψει το
>ubuntu από την αρχή (χαχα! ρώτα και την IBM/SUN/HP τι πλάκα που είχε).
>Και το ιδιο θα επρεπε να κάνει για το Suse Linux η SUSE και για το
>redhat Linux η RedHat και και και και...
>να δούνε δεν θα μας το πούνε και μετά... you got the picture. Αν
>σ'αρεσει αυτό το μοντελο τότε ειληκρινά εγώ δεν έχω κανένα λόγο να σε
>αποτρέψω : αγόρασε Windows ή Unix από την SUN ή Mac ή ότι άλλο

Δεν διαφωνώ σε αυτά που λες για τον κώδικα κλπ κλπ. Απλά, λέω ό,τι μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα το Ubuntu έγινε $1 και αυτό οφείλεται σε $$$, γιατί αλλιώς θα έπρεπε να μπορεί και η δικιά σου διανομή να γίνει #1 σε dt. Όμως τέτοια παραδείγματα δεν υπάρχουν (πλέον). Και το "business as usual", είναι απλά η μικρή μου νύξη στο ενδιαφέρον σημείο του πως κάτι που είναι (και) εθελοντικό, κλπ γίνεται αντικείμενο "έμμεσης εκμετάλλευσης": "συνεισφέρετε εσείς για να πουλήσω εγώ στους μεγάλους οργανισμούς, που είναι και τα πολλά λεφτά". Βέβαια, θα μου πεις κερδίζουμε ένα λειτουργικό στην πορεία, και ναι θα έχεις δίκιο.

>:-) η αυρα αγιότητας οφείλετε κυρίως στο R. M. Stallman (ο οποίος
>μπορεί και να χει δίκιο αλλά δεν χρειάζετε να ασχοληθείς με αυτό αν
>δεν σε ενδιαφέρει). Μην ασχολήσε όμως με τα θρησκευτικά: Το ΕΛ/ΛΑΚ

Δεν έχω μεταφυσικές ανησυχίες. Τα σκουλήκια θα με φάνε κι εμένα :)

>είναι απλά συμφερότερο και για τους προγραμματιστές και για τους
>χρήστες (ιδιώτες και επειχηρήσεις και οργανισμούς) by design για πάρα
>πολούς λόγους (με μια πολύ πρόχειρη περιγραφή ελάχιστων προτερημάτων
>στην προήγ. παράγραφο). Έμενε να αποδηχθεί ότι δεν καταστρέφει τις
>εταιρείες παραγωγής softtware και το ... καπιταλιστικό σύστημα που
>"στήριζε" την ανάπτυξη της "βιομηχανίας" λογισμικού. Τώρα όποιος έχει
>ακόμα αμφιβολίες για το τελευταίο...

Η "αγιότητα" είχε να κάνει με την λανθασμένη, imho, εξίσωση που προανάφερα (FLOSS == good).
Όσο για το by design, κρατώ κάποιες επιφυλάξεις για το απόλυτο του επιχειρήματός. :)
Ότι δεν καταστρέφει το καπιταλιστικό σύστημα, αυτό είναι πέρα για πέρα αληθινό... To σταματώ εδώ, όμως.

Χάρηκα που τα παμε.

--Δημήτρης