Re: Ενδιαφέρον email του Shuttleworth στη λίστα OpenSUSE.

Nick Demou ndemou at gmail.com
Mon Nov 27 17:30:42 EET 2006

Την 27/11/2006, Kalamaras Dimitris <dimitris.kalamaras at compupress.gr> έγραψε:

> FYI: Η απάντηση του Shuttleworth στις αντιδράσεις.
>
>  http://www.markshuttleworth.com/archives/82
>

>  Για τα υπόλοιπα:
>
>  Προσωπικά, έχω δώσει 50 ευρώ για μια ATI X300 και θέλω να έχω και την
> *δυνατότητα* (να δεις πως αλλιώς το λένε....α, ελευθερία...) να εκμεταλλευτώ
> τις δυνατότητές της.

[μην με παρεξηγήσεις δεν έχω σκοπό να σου την πω:]
το Linux δεν σου στερεί αυτή την ελευθερία - μπορείς πάντα να
αγοράσεις windows και να παίξεις το τάδε παιχνίδι.

> Μακάρι να ανοίξουν οι εταιρείες τους drivers (p <<
> 0.001%) αν είναι για το καλό μας αλλά δεν θα κάτσω χωρίς 3D γραφικά,
> περιστρεφόμενους κύβους και virtual μπουρμπουλήθρες για λόγους πνευματικής
> καθαρότητας. Είναι σημαντικά πράγματα αυτά :-) Αυτό το ξέρει καλά και ο
> Linus και γι' αυτό κάνει την πάπια ("Ι allow binary drivers", ευχαριστούμε
> φιλεύσπλαχνε θεέ που μας επιτρέπεις). Για πολύ κόσμο, θα ήταν σημαντικός
> λόγος να μη βάλει Linux αν ήξερε ότι δεν θα παίξει ποτέ κανένα 3D παιχνίδι
> επειδή δεν παίζουν drivers.

κατανοητό και γιαυτό δεν τους πιέζει κανένας να βάλουν linux

> [...]
>  >IBM, επειδή μπόρεσε να το αποκτήσει και ο πιτσιρικάς και η Daimler
>  >Chrysler, επειδή δεν φοβόμαστε ότι αύριο κάποιος θα αποφασίσει να κόψει
>  >το δωρεάν και να μας το χρεώνει ή να πάψει να μας δίνει τον κώδικα κτλ.
>  >Η ίδια η canonical χτίζει σιγά σιγά το ubuntu όλο και καλύτερο επειδή
>  >και μόνο επειδή το linux είναι ΕΛ/ΛΑΚ.
>

>  Όχι, διαφωνώ. Η Canonical χτίζει "σιγά-σιγά" (τρόπος του λέγειν) το *buntu
> όλο και καλύτερο (φαινομενικά) επειδή κυρίως βασίστηκε στο "ΕΛ/ΛΑΚ" Debian
> αλλά κυριότερα στα λεφτά του Shuttleworth. Αν δεν είχε λεφτά ο εν λόγω, αν

ξεχνάς κάτι: τα λεφτά που έχει επενδήσει ο Shuttleworth  (τι όνομα κι
αυτό θεε μου για τον άμοιρο δακτυλογράφο) δεν θα φτάναν ούτε για
βασικό μισθό καθαρήστριας αν ήθελε να πληρώσει τους προγραμματιστές
των οποίων τον κώδικα ενσωματώνει το ubuntu από το debian. Το κώδικα
αυτόν δεν τον πλήρωσε - τον χρησιμοποιεί επειδή είναι ΕΛ/ΛΑΚ και
χτίζει τα δικά του πράγματα πάνω σε αυτόν (και καλά κάνει - αλλά
συνεχίζει να ισχύει πως ότι  λεφτά έδωσε δεν τα έδωσε για αυτόν τον
κώδικα). Πλήρωσε φυσικά τους προγραμματιστές του για να του κάνουν ότι
άλλο καινούργιο/διαφορετικό/προσαρμοσμένο κτλ ήθελε αλλά όλα αυτά
είναι το κερασάκι στην τούρτα που λέγετε ubuntu. Φυσικά πλήρωσε και
για ένα σωρό άλλα πράγματα: GUI design/marketing/web
hosting/CDs/συμφωνίες συνεργασίες με την SUN καί ένα σωρό άλλα που
όμως θα τα πλήρωνε είτε έγραφε όλο τον κώδικα μόνος του είτε βασιζόταν
σε ΕΛ/ΛΑΚ

> δεν μοίραζε αβέρτα CDs η Canonical, αν δεν είχε μαζέψει της παναγιάς τα
> μάτια από devs/community τότε δεν θα ήταν αυτό που είναι σήμερα....It's
> business as usual, απλά με άλλο περιτύλιγμα.

it's not business as usual : it's business made possible only when the
code is FLOSS γιατί αν δεν ήταν η canonical θα έπρεπε  να γράψει το
ubuntu από την αρχή (χαχα! ρώτα και την IBM/SUN/HP τι πλάκα που είχε).
Και το ιδιο θα επρεπε να κάνει για το Suse Linux η SUSE και για το
redhat Linux η RedHat και και και και...
Ότι κάνανε the good(?) old days δηλαδή και ανακαλύπταν τον τροχό ξανα
και ξανα και σπαταλάγανε ευρώ και δολάρια για να τον ξανα-ανακαλύψουν
ή να τον κάνουν license και μετά χρεώνανε εμένα και εσένα κι εμείς
πληρώναμε αλλά δεν μπορούσαμε να ανταλάξουμε ούτε μια σοβαρή εφαρμογή
γιατί τα unix μας δεν ήταν συμβατά και μετά αυτοί που τα είχαν
ξανα-ματα φτιάξει τα unix μας πάλι δεν βγαίνανε οικονομικά και μετά
κλείνανε κι εγώ κι εσύ μέναμε με το Π στο Χ και μετά αγοράζαμε ένα
άλλο unix και πετάγαμε ξανα την παλιά εφαρμογή και αγοράζαμε
καινούργια (γιατί το νέο unix δεν έτρεχε την παλιά) και μετά ερχότανε
η MS και μπορούσε να πουλάει φύκια (NT) για μεταξοτές κορδέλες (New
Technology) η οποία MS ξαναανακάλυπτε τον τροχό, ξανα-έπερνε τα λεφτά
μας και εμείς ξανααγοράζαμε τις εφαρμογές γιατί οι unix εφαρμογές δεν
τρέχανε φυσικά σε ΝΕΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ και μετά άλλαζε το API την τελευταία
στιγμή για να μην παίζουν οι εφαρμογές του ανταγωνιστή και μετά
κλείδωνε το format των αρχείων της (doc/xls/ppt/mdb) για να μην
τολμήσει να εμφανιστεί άλλος ανταγωνιστής και στο ενδιάμεσο έτρωγε και
κάμποσες εκαντοντάδες εκατομύρια δολάρια πρόστιμα κάθε φορά γιατί όλα
τα προηγούμενα ήταν παράνομα αλλά δεν την ένοιαζε γιατί εγώ κι εσύ
συνεχίζαμε να αγοράζουμε ότι μας έδεινε και μετά αποφάσιζε ότι βαριέτε
να κάνει update τον internet explorer και δεν τον έκανε που να
χτυπιώμασταν εμείς όσο θέλαμε και μετά αποφάσιζε ότι το τάδε security
patch δεν ήταν δα και τόσο κρήσιμο για να ασχοληθεί μαζί του γιατί
είχε προτερεότητα το greatest software project of all times το οποίο
εν τέλη δεν προέκυψε και τόσο greatest γιατί παρά τους δεκάδες
χιλιάδες προγραμματιστές και τους χιλιάδες managers που εισρπάτανε
παχυλούς μισθούς (γιατί εγώ κι εσύ σηνεχίζαμε να τα σκάμε) τελικά δεν
εκατέστει δυνατόν να κάνει και πολά νέα πράγματα σε σχέση με το
προηγούμενο, πλήν όμως η τιμή του προϊόντος του greatest software
project (που αν δεν του ξανααλάξουνε όνομα θα λέγετε vista) η τιμή
αυτή λοιπόν ανέβαινε στα ουράνια κι ας μην είχε τίποτα καινούργιο
εκτός από flashy look και έναν όρκο μεγαλύτερης ασφάλειας τον οποίο
όρκο όμως δεν μπορεί να ελεγξει κανένας εκτός από 10 προγραμματιστές
της τάδε κυβέρνησης που όμως έχουν υπογράψει συμφωνία
εμπιστευτικότητας στα πλαίσια του shared source initiative και ότι και
να δούνε δεν θα μας το πούνε και μετά... you got the picture. Αν
σ'αρεσει αυτό το μοντελο τότε ειληκρινά εγώ δεν έχω κανένα λόγο να σε
αποτρέψω : αγόρασε Windows ή Unix από την SUN ή Mac ή ότι άλλο

>  ΙΜΗΟ, υπάρχει μια περίεργη αύρα αγιότητας γύρω από το "ΕΛ/ΛΑΚ" πράγμα που
> δεν καταλαβαίνω. Για μένα ("ΕΛ/ΛΑΚ" != "καλό"). Αντίθετα, ("κάποιο από το
> ελεύθερο λογισμικό == καλό"), GPL, Apache, BSD, proprietary, whatever όπως
> και με όλες τις άλλες κατηγορίες προγραμμάτων.

:-) η αυρα αγιότητας οφείλετε κυρίως στο R. M. Stallman (ο οποίος
μπορεί και να χει δίκιο αλλά δεν χρειάζετε να ασχοληθείς με αυτό αν
δεν σε ενδιαφέρει). Μην ασχολήσε όμως με τα θρησκευτικά: Το ΕΛ/ΛΑΚ
είναι απλά συμφερότερο και για τους προγραμματιστές και για τους
χρήστες (ιδιώτες και επειχηρήσεις και οργανισμούς) by design για πάρα
πολούς λόγους (με μια πολύ πρόχειρη περιγραφή ελάχιστων προτερημάτων
στην προήγ. παράγραφο). Έμενε να αποδηχθεί ότι δεν καταστρέφει τις
εταιρείες παραγωγής softtware και το ... καπιταλιστικό σύστημα που
"στήριζε" την ανάπτυξη της "βιομηχανίας" λογισμικού. Τώρα όποιος έχει
ακόμα αμφιβολίες για το τελευταίο...