Paraithsh apo to D.S.

Thanos Kyritsis djart at linux.gr
Tue Jun 21 13:41:54 EEST 2005

On Monday 20 June 2005 23:39, Serafeim Zanikolas wrote:
> Τι πεντάδα πολλούς βάζεις! Ρε θα τρελλαθούμε τελείως;

Αφού δεν το γλιτώνουμε που δεν το γλιτώνουμε (το major flame),
τουλάχιστον ας το αρχίσω εγώ :-P

> Όλοι αυτοί που
> συνεισφέρουν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο στα πλαίσια του συλλόγου
> (πχ. migrate2linux,

Το να βοηθάει κάποιος κάποιον άλλον σε μια λίστα δε νομίζω ότι είναι
"έργο" ή project του συλλόγου από τη στιγμή που η μόνη σχέση που έχει ο
σύλλογος με τη λίστα αυτή είναι ένα μέλος μια μέρα που είπε "α, θέλω να
είμαι εγώ moderator της λίστας" (αν κάνω λάθος διορθώστε με).

Δε θυμάμαι ποτέ να αποφασίστηκε "συλλογικά": "τώρα πάμε παιδιά όλοι μαζί
να λύσουμε τα προβλήματα όσων κάνουνε MIGRATE ΑΠΟ ΤΑ WINDOWS ΣΤΟ
LINUX". Επομένως, ναι μεν ο σύλλογος στήριξε αυτήν την ιδέα και έδωσε
χώρο, έστησε την υποδομή από τα resources του, αλλά μέχρι εκεί. Αν
μπορεί να θεωρηθεί καθόλου έργο, το μόνο που χρειάζεται είναι μια
τυπική συντήρηση που την κάνει μόνο ένας, άντε δύο.

> l10n/i18ngr,

Το ίδιο ισχύει και εκεί. Αν εγώ μια μέρα αποφασίσω να μεταφράζω,
καταρχάς δε χρειάζεται καν να είμαι μέλος του συλλόγου.
Πάντως, αν είμαι, και πάλι εξαρτάται από μένα το αν θα γράψω στο .po
πάνω πάνω "BY HELLUG" και αν θα βάλω το mail μου "@hellug" ώστε να
διακρίνεται ΚΑΙ ο σύλλογος μέσα από αυτό.

> epatents,

Είναι το ένα από τα δύο πράγματα που δουλεύει στο πρότυπο "ομάδας
εργασίας", αλλά χρειάζεται μερικές φορές να φαίνεται ανεξαρτητοποιημένο
από το σύλλογο (για συγκεκριμένους λόγους).

> admins,

Αυτό είναι το δεύτερο πράγμα που προσεγγίζει το μοντέλο "ομάδα
εργασίας", αλλά και πάλι όχι και τόσο στενά (ναι, μερικές φορές
βαριόμαστε ανελέητα :P ).

> πλανήτης ελλάκ

Εδώ είναι που προσωπικά έχω απλώς αντίθετη άποψη.
Αυτό δεν βλέπω κατά πόσο βοηθάει στην προώθηση του Linux γενικότερα.
Ακόμα και όλα τα μέλη του συλλόγου να είχανε online ημερολόγιο, δε
βλέπω τί θα κέρδιζε το Linux.

Ακόμα και ο Linus να είχε blog, πάλι δε βλέπω πως αυτό θα βοήθαγε την
προώθηση του Linux.

Η μόνη περίπτωση κοντά σε blog που πιστεύω πως θα βοήθαγε είναι κάτι
κοντά στο GrokLaw με *ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ* άρθρα που χρειάζονται archiving, όχι
archiving του στυλ "σήμερα δούλεψα πάνω στις μεταφράσεις του Mozila
X.Y.Z". Το τελευταίο δε βοηθάει ιδιαίτερα (imho).

> δεν ενδιαφέρονται για το σύλλογο; Εκτός αν το βλέπεις με τη στενή
> λογική ότι ενδιαφέρονται μόνο όσοι βάζουν για ΔΣ.

Όχι. Αυτό που λέμε όταν εννοούμε "activity" του συλλόγου είναι
χειροπιαστές ενέργειες που σκοπό έχουν την άμεση προώθηση του Linux.
Κάποτε ήτανε απλώς να μοιράζουμε CDs.
Τώρα είναι να υπάρχουν δελτία τύπου, εκδηλώσεις, παρουσίες σε εκθέσεις,
γενικά lobbying. Απλώς, όσο πιο κοντά στην "πολιτεία" είναι το
lobbying, τόσο περισσότερο θα θέλαμε να έχουμε το νομικό μας πρόσωπο
όσο πιο "καθαρό" γίνεται (επανερχόμαστε στο θέμα που έλεγα στο
προηγούμενο e-mail).

Κάπου εκεί μας έχει χαλάσει η σούπα πιστεύω και προσπαθούμε να βγάλουμε
την άκρη. Μαζί στη χαλασμένη σούπα μπαίνει φυσικά και το ζήτημα αν ο
σύλλογος είναι απλώς ένα pool από resources. Αυτό που θα
στεναχωρούσε πολλούς είναι ένας σύλλογος που απλώς θα παρέχει το domain
και το mail. Δεν θέλουμε αυτό. Θέλουμε ο σύλλογος να είναι πιο ενεργός,
να έχει περισσότερη δράση και να έχει μεγαλύτερες σχέσεις με τα
projects που στηρίζει.

Εντάξει, καλό είναι να έχουμε λίστα για το i18n, αλλά μην τρελαθούμε
κιόλας, τέτοιου είδους projects έχουν τη στήριξη του συλλόγου στην αρχή
ή στη γέννησή τους ή στη συντήρησή τους και μετά κατά κάποιον τρόπο
δουλεύουν από μόνα τους σύμφωνα με τις ορέξεις των developers ή
μεταφραστών ή ανθρώπων που απαντάνε σε απορίες κλπ κλπ.

Όλα αυτά ναι μεν βοηθάνε στην προώθηση του Linux και καλό είναι να
βρίσκονται κάτω από την ομπρέλα του συλλόγου και να συμπεριλαμβάνονται
στα φυλλάδια που μοιράζουμε στις εκθέσεις, αλλά δεν είναι η αιχμή του
δόρατος αυτή τη στιγμή.

--
Kyritsis Athanasios <djart at linux.gr>

- What's your ONE purpose in life ?