Etsi dokimastika ena forum

Vassilis Terzopoulos zines at terzopoulos.gr
Tue Nov 16 10:42:47 EET 2004

Μια συνεισφορά (τυχαία επέλεξα να συμπεριλάβω το μήνυμα του Σπύρου).

At 02:21 μμ 15/11/2004, Spiros Bolis wrote:
>Opws soy eixa pei kai sth ekthesh Panagiwth, to forum ('h kalytera) ta
>fora, exoyn ena dramatiko meionekthma enanti twn mailing lists.
>Ta mail apo tis listes soy erxontai sto mailbox soy, to allo prepei na
>to psaxneis me tis meres. Ti eixan pei s' ekeino to thread, ti apanthsan
>gia to prwto thema sto parallo thread, giati moy meteferan gia logoys
>kalyterhs anagnwsimothtas to post moy sto deina thread kai paei
>legontas.

Αυτά τα λέει όποιος γνωρίζει και είναι σωστά - για όποιον γνωρίζει.
Δηλαδή αφορούν τον ένα στους χίλους ή κάτι τέτοιο (κάτι που μπορεί να είναι
καλό και χρήσιμο, ανάλογα την εφαρμογή).

Η μεγάλη διαφορά μιας λίστας (ή ενός newgroup μιας και αναφέρθηκε) με
"οτιδήποτε" βασισμένο στον Ιστό (web-based), είναι οτι τα πρώτα απευθύνονται
σε ένα μικρό κοινό, ενώ το δεύτερο σε ένα μεγάλο.
Πιστεύω οτι το πολύ ένα 10% των χρηστών Ιντερνετ στην Ελλάδα έχει μια αμυδρή
ιδέα τι σημαίνει λίστα ή newsgroup, ενώ υπολογίζω οτι αν η (όποια) λίστα
έχει 3000
μέλη, λιγότεροι από 300 διαβάζουν και λιγότεροι από 30 συμμετέχουν (είχα
διάφορες
λίστες στο παρελθόν, δε νομίζω να έχει αλλάξει κάτι από τότε).
Κάθε διάψευση ευπρόσδεκτη :)

Στις διασκέψεις (έτσι είχα κάποτε μεταφράσει τα fora) του Ιστού, είναι
τουλάχιστον σίγουρο οτι διαβάζουν περισσότεροι - ασχέτως αν είναι εγγεγραμμένοι
ή όχι (εξαιρούνται τα "κλειστά" συστήματα φυσικά). Συχνά μάλιστα,
συμμετέχουν και
περισσότεροι λόγω της ευκολίας με την οποία γίνεται αυτό (για έναν αδαή το να
γραφτεί σε μια λίστα αποτελεί άθλο).

Επειδή το αρχικό μήνυμα του Παναγιώτη δεν είναι και τόσο σαφές σε αυτό το
σημείο:

Αν το forum λειτουργήσει *συμπληρωματικά* προς τη λίστα, συνεισφέροντας ας
πούμε
στους στόχους του συλλόγου, θα έπρεπε απλά να έχει ήδη υλοποιηθεί (εφόσον
υπάρχουν οι πόροι φυσικά). Μακάρι να γίνει "μπάτε σκύλοι αλέστε" - αυτό
σημαίνει
οτι θα έχει γενικότερη αποδοχή και συμμετοχή, ενώ υπάρχουν τα εργαλεία (ειδικά
στο phpBB) να αναδειχθούν τα σημαντικά "πληροφοριακά στοιχεία" από το χάος.
Σε τέτοια περίπτωση, καλό θα ήταν να δημιουργηθεί και μια περιοχή όπως "Η
Λίστα",
όπου θα μεταφέρονται τα μηνύματα της λίστας, ενώ τα μηνύματα που τυχόν
γράφονται
σε αυτό (και μόνο σε αυτό) να περνάνε και στη λίστα με κάποιο τρόπο.
Με άλλα λόγια, τα πολλά (φαντάζομαι και ελπίζω) μέλη του Συλλόγου θα βρουν ένα
απλό εργαλείο συμμετοχής (η λίστα δεν μπορεί να το κάνει αυτό λόγω της
φύσης της),
ενώ τα μέλη του ΔΣ (και όσοι άλλοι θέλουν ή/και μπορούν) θα έχουν τη λίστα. Οι
ανακοινώσεις πχ του συλλόγου θα βγαίνουν μόνο στη λίστα - όποιος θέλει θα τις
"αντιγράφει" μετά οπουδήποτε.
Είναι σχεδόν σίγουρο οτι έτσι θα "αποδυναμωθεί" κάπως η λίστα, αλλά θα
"ενδυναμωθεί"
σημαντικά ο Σύλλογος, πράγμα που τελικά είναι και το ζητούμενο.

Θεωρώ πάντως λάθος το forum να *αντικαταστήσει* τη λίστα, ειδικά εφόσον η
λίστα είναι
το "επίσημο" όργανο του συλλόγου.

Χαίρεσθε,
Βασίλης

ΥΓ: Βρήκα επιτέλους το mail με το οποίο είχα γραφτεί στη λίστα - πού
καταντήσαμε!