Etsi dokimastika ena forum

Παναγιώτης Κρανιδιώτης kranidiotis at vatica.org
Mon Nov 15 22:52:00 EET 2004

Την υποψηφιότητα θα την αποσύρω όχι για να βγάλω την ουρά μου αλλά για
θέμα ηθικής συνέποιας. Ούτως ή άλλως ότι είναι να κάνω θα το κάνω είτε
είμαι μέλος του ΔΣ είτε όχι. Για μένα οι τίτλοι δεν έχουν σημασία και το
εννοώ. Ότι μου ζητηθεί και μπορώ να το κάνω θα γίνει. Τέλος με αυτό.

Το ότι έχουν γίνει πολλά δεν το αμφισβητεί κανείς. Η λίστα είναι ότι πιο
ζωντανό υπάρχει αυτή την στιγμή στον χώρο και δίνει λύσεις σε πολλά.
Με την έκφραση "τα παιδία παίζει" ήθελα να κριτικάρω αυτά που δεν
γίνονται, και όχι δεν γίνονται από αμέλεια αλλά δεν γίνονται λόγω ύφους
και ιδιοσυγκρασίας. Εκεί είναι η βασική μου διαφωνία.

Λές ότι θα μπορούσαν να γίνουν περισσότερα αν συμμετήχαν περισσότεροι.
Έχεις σκεφτεί μήπως φταίει κάτι και δεν συμμετέχουν περισσότεροι; Ή μια
άλλη ερώτηση, θές, έχεις ανάγκη σαν Μιχάλης Ιατρού να συμμετέχουν
περισσότεροι;
Αυτό ακριβώς τονίζω. Η αίσθηση που υπάρχει σε κάποιον που μπορεί να "κάνει
ατελέσφορη κριτική και δεν έχει κουνήσει ούτε το μικρό του δαχτυλάκι για
τον σύλλογο"  αλλά παρόλαυτά μπορεί να θέλει να προσφέρει ή να έχει
προσφέρει χωρίς εσύ να το ξέρεις, είναι ότι τελικά κανείς μάλλον δεν
χρειάζεται την βοήθειά του. Όλα λειτουργούν θαυμάσια και δεν υπάρχει
ανάγκη να αλλάξει κάτι. Πόσο μάλλον όταν μια συζήτηση για ένα θέμα αλλαγής
αντιμετωπίζεται με τόση επιθετικότητα. Αν υπάρχει τέτοια αντίδραση ποιός
θα ξανανοίξει κουβέντα για το οτιδήποτε αν δεν έχει τουλάχιστον 7 παράσημα
του Σιδηρού Πιγκουινου; Στην τελική πως μετριέται η συνεισφορά κάποιου και
το δικαίωμα του να έχει λόγο.

Αν εγώ για παράδειγμα είμαι ο super duper developer και ζούσα 5 χρόνια στο
εξωτερικό και έχω προσφέρει στην παγκόσμια κοινότητα 1000δες γραμμές
κώδικα, δεν θα έχω λόγο στα του Hellug επειδή μπαίνω για πρώτη φορά στην
λίστα; Ακραίο το παράδειγμα αλλά πιστεύω να καταλαβαίνεις την ουσία του.
Το Hellug νομίζω δεν είναι στρατός για να μετράει η παλαιότητα ή
τουλάχιστον αν συμβαίνει κάτι τέτοιο θα πρέπει να έιναι σαφές.

Επίσης για το ποσοτικό ζήτημα. Μέσα από τις εκθέσεις πολύς κόσμος γράφτηκε
μέλος. Κόσμος ποικίλων δυνατοτήτων και δεξιοτήτων. Σε ρωτάω λοιπόν πώς
έχεις σκοπό αυτούς τους ανθρώπους να τους προσεγγίσεις. Πώς έχεις σκοπό να
συνομιλήσεις με κάποιον από αυτούς που ΄εδωσε 21 ευρώ για τον σύλλογο
γιατί του αρέσει το linux και ας μην ξέρει τι κάνει το ctrl+alt+F1. Στον
καιάδα; Να πάει να μάθει και μετά θα του μιλήσω; Ας πρόσεχε το linux είναι
για power users; Τελικά όταν μιλάμε για προώθηση του linux τι ακριβώς
εννοούμε; Θέτουμε όρια;

Θές και άλλες ερωτήσεις; Εταιρίες. Πές ότι μεθάυριο μέλη του συλλόγου
γίνονται εταιρίες που χρησιμοποιούν ή θέλουν να χρησιμοποιήσουν linux. Τι
κάνεις τους βάζεις βέτο και τους λές ότι εγώ δεν γουστάρω να με καπελώνει
κανείς για αυτό δρόμο; Τι θέση πέρνεις απέναντι σε αυτές; Και τελικά αν
απορρίπτεις το ένα απορρίπτεις το άλλο τελικά τι μένει να δεχθείς πέρα από
την υπάρχουσα κατάσταση;

Για το θέμα του ΕΛΛΑΚ ναι θα το πώ ευθέως. Με χαλάει αυτή η ιδιότυπη
κόντρα που υπάρχει με το ΕΛΛΑΚ. Και να ξερετε ότι ευτυχώς που ο κόσμος δεν
ξέρει ακόμα καλά καλά τι θα πεί ελευθερο λογισμικό και linux, γιατί αν
ήξερε και καταλάβαινε ότι είμαστε που είμαστε 100 άτομα, είμαστε και ο
καθένας ένα μπαιράκι τότε θα μας έφτυνε όπως έφτυσε και σε πολιτικό
επίπεδο την ελληνική αριστερά. Συγνώμη για το πολιτικό αλλά κάτι τέτοιο
μου θυμίζει. Θα ήθελα να ήξερα πάντως τους λόγους της κόντρας. Γιατί αν
πρόκειτε για το ότι κάποιοι πήραν φράγκα ε τι να πώ μαγκιά τους. Να
έπερνες και εσύ. Και αν δεν ήθελες να πάρεις γιατί χαλιέσαι που αυτοί
πήραν. Δεν καταλαβαίνω απλή λογική.

Τέλος και με αφορμή το τελευταίο γνώμη μου και θελοντας να απαντήσω και
στον Σπύρο θα πώ τούτο.
Στην ζωή υπάρχουν δύο κυρίως στάσεις. Η στάση του προστατευτισμού που
βάζει όρια και περιχαρακώνει και η στάση της απόλυτης ελευθερίας που
αφήνεις το αντικείμενο σου είτε πρόκειτε για άνθρωπο είτε για ιδέα είτε
για συλλογο ελεύθερο να δοκιμαστει στο πεδίο της πραγματικότητας και
ανάλογα με τις αξίες που αντιπροσωπεύει και τις βάσει πάνω στις οποίες
στηρίζεται να εξαφανιστεί ή να επιβιώσει. Ως εκ τούτου στην περίπτωση του
συλλόγου είμαι της άποψης ότι ο σύλλογος θα πρέπει να είναι ανοικτός και
εξωστρεφής. Δεν θα πρέπει να κολλάει ούτε στο χρήμα ούτε στην πολιτική
ούτε στις εταιρίες ούτε σε τίποτα και σε κανέναν. Μέσα σε όλα αλλά με
βάσεις που θα διασφαλίζουν την ελευθερία του. Γιατί αλίμονο αν δούμε το
ελεύθερο λογισμικό αποκομμένο από την κοινωνική του διασταση και η
διάσταση αυτή τα περιλαμβάνει όλα.

Όπως και να έχει είναι καλό πάντως να μιλάμε και ας έχουμε αντίθετες
απόψεις.