magaz - license για τα άρθρα

Apollon Koutlides apollon at planewalk.net
Thu Oct 7 10:12:35 EEST 2004

Michael Iatrou wrote:

>Αν υπάρχει κάποια παρατήρηση πάνω σε αυτό (ιδιαίτερα από τον κόσμο που έχει
>ήδη γράψει άρθρα για το magaz) είναι ευπρόσδεκτη. Ειδικά από όσους πρότειναν
>την FDL, θα ήθελα περισσότερο feedback, από τη στιγμή που υπάρχει αυτό:
>http://www.gnu.org/licenses/licenses.html#OtherWorks

Κατ' αρχήν να αποσαφηνίσω ότι:
- Προσωπικά είμαι διατεθειμένος (και σκοπεύω, αν και περί προθέσεων...)
να γράψω κείμενα για το magaz με λίγο-πολύ οποιαδήποτε άδεια χρήσης που
δεν περιορίζει την ελευθερία διακίνησης της πληροφορίας.

Πέραν αυτού τώρα: Η συγκεκριμένη παράγραφος λέει με σαφήνεια ότι το FSF
συνιστά τη χρήση της FDL ή άλλων "Free" αδειών για οποιοδήποτε
εκπαιδευτικό ή τεκμηριωτικό / πληροφοριακό κείμενο. Η χρήση αδειών άλλου
τύπου (όπως οι CC) συνίσταται για κείμενα/πληφορορία "άλλου τύπου", όπως
αφηγήματα, μυθιστορήματα, καλλιτεχνικές φωτογραφίες, μουσικά κομμάτια
κλπ. Η FDL θεωρείται (τουλάχιστον από το FSF και τον RMS) η πλέον
ενδεδειγμένη για manuals, guides και πληροφοριακά άρθρα όπως αυτά που
δημοσιεύονται στο magaz.
Η CC-Sharealike είναι πολύ κοντά στο πνεύμα και το γράμμα της FDL,
ωστόσο δε νομίζω ότι πληροί τις προδιαγραφές μιας "Free License". Η
άποψη μου για την CC-Noncommercial είναι απλά "ΟΧΙ ΟΧΙ ΜΗ ΑΡΓΚ", καθώς
είναι εξαιρετικά δύσκολο να καθοριστεί νομικά ΤΙ θεωρείται εμπορικό.
(π.χ.: "μεθαύριο" το magaz έχει πολλή "πέραση" και ο σύλλογος αποφασίζει
να το διαθέσει σε έντυπη μορφή, σε τιμή κόστους. Είναι ή δεν είναι
εμπορική η χρήση των κειμένων;)
Εδώ να παρατηρήσω κάτι ακόμα: Τα Legalese είναι εξαιρετικά κουραστικά
(σε αντίθεση με τα Klingonese που είμαι σίγουρος ότι όλοι μας μιλάμε
άπταιστα) αλλά όταν το αυγό φτάνει στον περιώνυμο σφιγκτήρα μυ, είναι
αναπόφευκτα. "Better safe than sorry" θα έλεγα...

...απλώς τα €0,02 μου.

--
Απόλλων Κουτλίδης