Re: Αποδελτίωση...( linux in Dell)

Gregory Chomatas gchomatas at internet.gr
Sat Jul 10 17:19:45 EEST 2004

Είναι προφανές ότι αν συνοδεύουν τους υπολογιστές τους με λογισμικό
πρέπει να παρέχουν και support. Είναι προφανές επίσης ότι το κόστος
υποστήριξης είναι τεράστιο αν θα πρέπει να εκπαιδευσουν και να
συντηρήσουν σε κάθε χώρα το μηχανισμό που χρειάζεται. Οπότε αφήνουν
κάποιον άλλο να το κάνει. Αλλωστε το license της RedHat καλύπτει
ουσιαστικά την υποστήριξη και την εγγύηση ότι οι συσκευές (drivers
δηλαδή) και commercial λογισμικό (π.χ ORACLE για linux) έχουν
δοκιμαστεί και δουλεύουν.
Η ωφέλεια για το linux και το ΕΛΛΑΚ συνεχίζει να υπάρχει μια και η Dell
φροντίζει πλεον να χρησιμοποιεί υλικό συμβατό με το linux (ή ωθεί τους
αντίστιχους vendors να φτιάχνουν drivers) μια και το RedHat μια διανομή
του  linux είναι. Επίσης διαφημίζεται και στους αγοραστές: "Εφόσον η
Dell δίνει υπολογιστές με Linux σημαίνει ότι το linux είναι καλή και
λειτουργική πλατφόρμα".

Επίσης οποιοσδήποτε μπορεί να επιλέξει να πάρει τον αντίστοιχο
υπολογιστή χωρίς λειτουργικό και να στήσει όποια διανομή επιθυμεί (ξέρω
σε αναγκάζουν να έχει windows ή linux υποθετω τωρα πια, αλλα θεωρητικά
τουλάχιστον ισχύει). Εφόσον δουλεύει με RedHat θα δουλεύει πολύ
παρόμοια με το δίχως άδεια Fedora και με οποιαδήποτε άλλη διανομή
φυσικά (ισως χρειάζονται κάποιες ρυθμίσεις απο διανομή σε διανομή).
Στην Internet Hellas εδώ και χρόνια χρησιμοποιείται RedHat (εκδόσεις
πριν απο την enterprise που δεν ήθελαν άδεια) και fedora. Η HP και η
Dell δίνανε τους server με πολύ συγκεκριμένο configuration RedHat linux
γιατί αλλιώς δήθεν δεν τα υποστήριζαν. Εμείς βέβαι βάζαμε όποια διανομή
θέλαμε με άλλους kernel, drivers,κλπ. και δούλευαν θαυμάσια. Το ίδιο
ισχύει και για τα desktops που εμφανίζονται με linux πλέον. Είναι σαφές
ότι θα έρχονται με licensed linux για λόγους υποστήριξης (και εμπορικών
συμφωνιών βέβαια) αλλά οτιδήποτε διανομή  "παίζει" και το πιο πιθανό
είναι και οι drivers των συσκευων να διατίθενται στα site των
κατασκεβαστών για όσους βάζουν εναλλακτική διανομή.

Γρηγόρης Χωματάς