News gateway για τις λίστες

Αλέξανδρος Διαμαντίδης adia at hellug.gr
Fri Jan 23 21:17:13 EET 2004

Συγνώμη για την λίγο καθυστερημένη απάντηση...

* Thanos Kyritsis <djart at hellug.gr> [2004-01-19 22:50]:
> Όσον αφορά το gmane, εγώ δεν ψήνομαι. Έχουμε τόσους ελληνικούς news
> servers. Γιατί να το πάμε σε έναν του εξωτερικού που στο κάτω κάτω ούτε
> τους γνωρίζουμε, ούτε ξέρουμε αν θα συνεχίσει να υπάρχει, κλπ κλπ.

Το ότι δεν τους γνωρίζουμε δε μας πειράζει και πολύ, αρκεί να δουλεύει.
Πάντως το Gmane είναι προσωπική δουλειά του Lars Magne Ingebrigtsen, που
είναι αρκετά γνωστός στο χώρο (εγώ τουλάχιστον τον εμπιστεύομαι). Έχει
κάνει καταπληκτική δουλειά με το Gmane και τον εμπιστεύονται πολλές
χιλιάδες λίστες. Και τέλος πάντων δε μας κοστίζει και τίποτα: κάνουμε
μια αίτηση, και σε λίγες ώρες έχουμε κι ένα news gateway από εκεί.
Αν (χτύπα ξύλο) κάτι γίνει και εξαφανιστεί το Gmane δεν πάθαμε και
τίποτα. Εγώ μάλιστα θα είχα πάει να γράψω τις ελληνικές λίστες για το
Linux στο Gmane εδώ και πολύ καιρό, αλλά επειδή σκέφτομαι ότι θα ήταν
καλό να βάζαμε και το αρχείο των παλιών μηνυμάτων μέσα, και επειδή για
να γίνει αυτό η πολιτική του Gmane είναι να ρωτάμε πρώτα τον λίσταρχο
(και καθώς ο λίσταρχος μοιάζει να μην ψήνεται!) δεν το έχω κάνει
ακόμη...

Επίσης νομίζω ότι θα ήταν καλό να υπάρχουν περισσότερες ελληνικές λίστες
στο Gmane - αυτή τη στιγμή υπάρχει μόνο η SFGR απ' όσο ξέρω.

> Τα archives του gmane πιστεύω δεν μας ενδιαφέρουν γιατί έχουμε τα δικά
> μας, spam-protected, τακτοποιημένα, με attachments και με search
> engine.

Μας πειράζει δηλαδή να υπάρχουν σε δυο μέρη αρχεία; Επίσης αν δεις τον
καινούριο web-based newsreader που έχει γράψει ο Lars για το Gmane,
είναι φοβερά εύχρηστος (και με αυτόν μπορείς να διαβάσεις όλα τα
μηνύματα που υπάρχουν εκεί, παλιά και καινούργια).

> Θεωρώ ως πλεονεκτήματα του news.grnet.gr το γεγονός ότι έχει μεγάλο
> bandwidth, ότι είναι γνωστό και ανοιχτό για όλους τους χρήστες. Το

Είναι ανοιχτό για όλους τους χρήστες σε ελληνικά δίκτυα - όσοι είναι στο
εξωτερικό δεν έχουν πρόσβαση. Βέβαια δίνει feed και στο εξωτερικό, οπότε
ενδεχομένως αν ανοιχτούν οι ομάδες σε κάποια ιεραρχία που περνάει προς
τα έξω (όχι local.* όπως είναι τώρα) ενδεχομένως να μπορούν να δουν τα
μηνύματά μας και σε άλλους news providers. Βέβαια αυτό έχει το κακό ότι
όλες οι διευθύνσεις e-mail που εμφανίζονται εκεί θα γίνουν αυτόματα
στόχος spam (εκτός κι αν το πρόγραμμα που στέλνει τα μηνύματα στο
newsgroup κρυπτογραφεί πρώτα τις διευθύνσεις).

Η δική μου άποψη είναι να υπάρχει και στο news.grnet.gr gateway, και στο
news.gmane.org. Και επίσης να στείλουμε και τα παλιά μας μηνύματα στο
Gmane. Επίσης, αν θέλετε αναλαμβάνω να στήσω εγώ ένα news server σε
κάποιο δικό μας server και να τον φροντίζω (δεν είμαι τελείως άσχετος με
το άθλημα, αν και δεν έχω στήσει ποτέ gateway ανάμεσα σε mailing list
και newsgroup). Έτσι θα καλύψουμε όλα τα γούστα ;-)

Παρεμπιπτόντως, η άποψή μου είναι η μεταφορά των μηνυμάτων να γίνεται
μονόδρομα: δηλαδή τα μηνύματα της λίστας να στέλνονται στο newsgroup,
αλλά να μην μπορεί να γίνει posting στο newsgroup - θα το μαρκάρουμε
moderated με διεύθυνση moderator linux-greek-users at lists.hellug.gr οπότε
όποτε προσπαθεί να κάνει post κανείς το μήνυμα θα μπαίνει στη λίστα από
τον κανονικό δρόμο.

> Πιστεύω πάντως πως τα μηχανήματά μας και τα resources μας χαλαρά
> ικανοποιούν τις απαιτήσεις ενός news server.

Σωστά! Αν δεν έχεις binary newsgroups ή χιλιάδες χρήστες, οι απαιτήσεις
είναι μικρές σχετικά.

> Εντάξει, έχουν τύχει μερικά προβλήματα με το ρεύμα τον τελευταίο καιρο,

Που είναι αυτοί οι άτιμοι που κόβουν τα καλώδια της ΔΕΗ να τους
δείρουμε!

Αλέξανδρος Διαμαντίδης * adia at hellug.gr