[Open-source] News gateway για τις λίστες

Thanos Kyritsis djart at linux.gr
Mon Jan 19 22:50:36 EET 2004

On Monday 19 January 2004 17:10, Giannis Stoilis wrote:
> ΟΚ, ας τους ακούσουμε και τους άλλους.

Κατ'αρχάς, έχω μια απορία:

On Monday 19 January 2004 16:09, Spiros Bolis wrote:
> rwthsa dhmosia an borei kapoios allos na to kanei th stigmh poy
> aytos poy kapote eixe pei oti tha to eblepe, twra den borei.

Σπύρο, ποιόν εννοείς ? Το Ρικούδη ??

Βασικά, με το news.paiko.gr η ιστορία είναι η εξής:

Το 1ο πρόβλημα είχε δημιουργηθεί το καλοκαίρι που είχε μεγάλο downtime
επειδή δεν υπήρχε κανένας να το ξανασηκώσει. Μετά την Infosystem
δούλευε μια χαρά μέχρι και πριν από μερικές εβδομάδες, όπου και έπεσε
πάλι. Αυτή τη φορά έχω την εντύπωση ότι ο Ρικούδης έχασε το domain
(έληξε). Και επειδή ξέρω ότι α) ούτως ή άλλως δεν έχει χρόνο και β) το
news.paiko.gr ήταν ένα μηχάνημα στο οποίο ο Ρικούδης είχε μόνο remote
access, νομίζω πως δεν έχει νόημα να το κουράζουμε άλλο.

Για αυτόν ακριβώς το λόγο έστειλα το e-mail. Το είχαμε συζητήσει με τον
Αποστολάκη μήνες πριν, αλλά το news.paiko.gr δούλεψε από το φθινόπωρο
και μετά, οπότε θεώρησα τότε ότι είμασταν ΟΚ.

Όσον αφορά το gmane, εγώ δεν ψήνομαι. Έχουμε τόσους ελληνικούς news
servers. Γιατί να το πάμε σε έναν του εξωτερικού που στο κάτω κάτω ούτε
τους γνωρίζουμε, ούτε ξέρουμε αν θα συνεχίσει να υπάρχει, κλπ κλπ.

Τα archives του gmane πιστεύω δεν μας ενδιαφέρουν γιατί έχουμε τα δικά
μας, spam-protected, τακτοποιημένα, με attachments και με search
engine.

Θεωρώ ως πλεονεκτήματα του news.grnet.gr το γεγονός ότι έχει μεγάλο
bandwidth, ότι είναι γνωστό και ανοιχτό για όλους τους χρήστες. Το
τελευταίο σημαίνει ότι πιθανότατα να λειτουργεί και ως "κράχτης", π.χ.
κάποιος που ψάχνει τα newsgroups, μπορεί να δεί τις λίστες και να μάθει
για το σύλλογο κλπ.

Τα πλεονεκτήματα του να έχουμε δικό μας server είναι αυτά που είπε ο
Σπύρος. Κάνουμε κουμάντο εμείς και δεν εξαρτώμαστε από άλλους.
Trade-off, διαλέγουμε και παίρνουμε.

Για το αν τελικά θα στήσουμε εμείς news server ή όχι, δεν θα επιμείνω σε
τίποτα από τα δύο. (χεχε, σφαχτείτε μόνοι σας ;)
Πιστεύω πάντως πως τα μηχανήματά μας και τα resources μας χαλαρά
ικανοποιούν τις απαιτήσεις ενός news server. Και διαφωνώ με τον
Τοπογλίδη εκεί που είπε "emeis an to eixame omos sto iceberg tha itan
kato oli mera (edo itane to site tha mou peis)". Εντάξει, έχουν τύχει
μερικά προβλήματα με το ρεύμα τον τελευταίο καιρο, αλλά από εκεί και
πέρα από όσο ξέρω δεν αντιμετωπίζει κάποιο άλλο πρόβλημα.

Πάντως τόσο ο Αποστολάκης όσο και Μπόλης έχουν ένα κοινό σημείο αναφοράς
και κατά βάθος συμφωνούν. Αν είναι να στηθεί news server, καλό θα ήτανε
κάποιος να προσφερθεί να το αναλάβει εξ ολοκλήρου για να μην
επωμιστούμε οι ίδιοι και οι ίδιοι ακόμα ένα service.

Πάντως, μεταξύ μας, νομίζω πως το κάνατε λίγο μεσανατολικό το ζήτημα.
Δεν έχουμε άλλα θέματα [πιο "πιασάδικα"] για να κάνουμε flamewar ? ;)
--
Kyritsis Athanasios <djart at linux.gr>
Studying Electrical & Computer Engineering