Ο Mozilla προσποιείται ότι είναι Internet Explorer!

Νίκος Παπαγρηγορίου papagr at freemail.gr
Thu Dec 11 14:51:54 EET 2003

O/H Giannis Stoilis έγραψε:

> Δεν κατάλαβα ακόμα το γιατί... ΟΚ, η επιστολή να είναι σε καθαρό και
> νόμιμο html. Γιατί να έχουμε διαφορετική σελίδα για κάθε browser δεν
> κατάλαβα...
>

> - Γιάννης Στοΐλης

Εννοώ την επιστολή σε καθαρό και νόμιμο html αλλά και επίσης την ίδια
επιστολή σε μη νόμιμο html έτσι ώστε να φαίνεται το πρόβλημα (κυρίως σε
αυτούς που έχουν IE). Όπως είπες και εσύ ο χρήστης του Internet Explorer
δεν αντιλαμβάνεται το πρόβλημα παρά μόνο αν αποφασίσει να χρησιμοποιήσει
εναλλακτικούς browsers. Το κακό είναι ότι αυτοί που δεν γνωρίζουν
ρίχνουν την ευθύνη κατευθείαν στον browser και επανέρχονται
χρησιμοποιώντας και πάλι αποκλειστικά τον IE με τη σιγουριά ότι κάνουν
το σωστό. Βασικός στόχος λοιπόν είναι να ενημερωθεί το κοινό ότι
(συνήθως) δεν ευθύνονται οι εναλλακτικοί browser

Δεν ξέρω αν ο Mozilla έχει κάποια tags που δεν υποστηρίζονται από τον
Internet Explorer, αλλά σίγουρα ο σχεδιαστής ενός site μπορεί να
ανιχνεύσει ότι κάποιος χρησιμοποιεί IE και όχι απλώς να προειδοποιήσει
ότι ο ΙΕ δεν υποστηρίζεται αλλά να απογορεύσει την παραπέρα πλοήγηση στο
site. Αυτό φυσικά δεν είναι σωστό (όπως κάνει η Alpha Bank) αλλά αν
μπορούσαμε να φτιάξουμε μια τέτοια ιστοσελίδα, θα κάναμε τους χρήστες ΙΕ
(και όσους έχουν σχέση με δημόσιους φορείς) να αισθανθούν όπως όλοι οι
άλλοι που δεν έχουν ΙΕ.

Αν αυτοί που μπορούν να επηρεάσουν τα πράγματα (διαχειριστές και
ιδιοκτήτες ιστοσελίδων με μεγάλη κίνηση) εφαρμόζανε για μία μέρα μια
τέτοια τακτική (απαγόρευση πλοήγησης με browser IE και προώθηση στην
κανονική ιστοσελίδα χωρίς περιορισμούς μετά από π.χ. 30 δευτερόλεπτα),
τότε πολύ μεγάλο πλήθος των χρηστών στο Internet θα διαπίστωνε τι
επιπτώσεις έχει η μη εφαρμογή των προτύπων ή η επιλεκτική απαγόρευση
χρήσης ενός browser.

Βέβαια αυτό είναι μια ιδέα κάπως επιθετική και προφανώς δύσκολη στην
εφαρμογή αφού μπορεί και να έχει αρνητικές επιπτώσεις σε όσους
εφαρμόσουν στις ιστοσελίδες τους κάτι τέτοιο.

Φιλικά,

ΝΙΚΟΣ ΠΑΠΑΓΡΗΓΟΡΙΟΥ.