[Fwd: Αναζήτηση στα Ελληνικά: Google]

Thanos Kyritsis djart at hellug.gr
Wed Nov 26 21:10:22 EET 2003

On Wednesday 26 November 2003 13:33, Giannis Stoilis wrote:
> Το πρόβλημά μου είναι τώρα το εξής. Αν κάνω αναζήτηση για "κάλος"
> (π.χ. κάλος του ποδιού) και μου πετάξει 1000000 αποτελέσματα για
> "καλός", μήπως θα έχουμε κάνει μια κακή κατάσταση χειρότερη;

Όχι μήπως.
_Σίγουρα_ θα καταφέρεις να αχρηστεύσεις το google με αυτόν τον τρόπο,
οπότε my humble opinion είναι να μην πειραχτεί καν. Μια χαρά είναι
έτσι.
Καλά κάνει και δεν βρίσκει τίποτα όταν ψάχνεις για ΚΟΥΛΌΣ και κουλόσ από
τη στιγμή που σε καμιά σελίδα κανείς δεν το έχει γράψει έτσι.

Δηλαδή, καλά κάνει και τα διαφοροποιεί. Γιατί κάποιος επίτηδες μπορεί να
έγραψε κάτι λανθασμένα στη σελίδα του. Έτσι όπως είναι τώρα το google,
μπορείς να το βρείς αυτό το επίτηδες λάθος. Έτσι όπως λές εσύ δεν θα
μπορείς.

Παράδειγμα:

1η περίπτωση: θέλω να ψάξω γενικά για τη λέξη "κουλός". Επειδή ξέρω τη
συμπεριφορά του google, αν είμαι τόσο απελπισμένος και δεν βρήκα
τίποτα, θα αρχίσω να βάζω τα: "κουλος", "κουλοσ", "κουλόσ", "ΚΟΥΛ'ΟΣ"
και λοιπά.

2η περίπτωση: κάπου έχει πάρει το μάτι μου σε κάποιου το site τη λέξη
κουλόσ. Αν το βάλω στο goolge θα το βρώ. Αν αλλάξεις το google έτσι όπως
λές, δεν θα μπορέσω να το βρώ.
Μπορεί να είναι ένα site με ασκήσεις ορθογραφίας τέλος πάντων, αλλά να
θυμάμαι αυτή τη χαρακτηριστική λέξη στο site και έτσι όπως είναι τώρα
το google θα είναι παντελώς εύκολο να το βρώ.

Γενικά, το google κάνει απλά πράγματα, όχι πολύ σύνθετα και πολύ
αυτοματοποιημένα. Έχει πετύχει κυριώς επειδή δεν λαμβάνει πρωτοβουλίες
και επειδή δεν το παίζει ο "καλός MS-Wizard που θα σου βάλω τα settings
όπως νομίζω εγώ". Εφαρμόζει ΑΚΡΙΒΩΣ αυτό που του λές. Αν ο χρήστης δεν
ξέρει ορθογραφία, λυπόμαστε, ας πρόσεχε. και έτσι είναι το σωστό imho.

Το πολύ πολύ, ο αυτοματισμός που θα προσφέρεις είναι να κάνει
ορθρογραφικό έλεγχο, οπότε όταν του βάλεις "κουλόσ" να σου φέρει αυτά
που πρέπει να σου φέρει (δηλαδή τίποτα αν δεν αναφέρεται η λέξη έτσι σε
σελίδες) και να σου πεί από πάνω "Did you mean κουλός" ??

ΥΓ: ορίστε. κοίτα τι έκανες τώρα. Εκεί που το google δεν έχει καμία
εγγραφή για το "κουλόσ" τώρα θα αποκτήσει όταν το googlebot περάσει από
τα archives των mailing lists ;)
--
Kyritsis Athanasios <djart at linux.gr>
Studying Electrical & Computer Engineering