Για να μη φλυαρούμε ... Τι να κάνουμε;

Theodore J. Soldatos theodore at eexi.gr
Sun Feb 16 17:21:01 EET 2003

Alexander Boukouris wrote:
> Καλημέρα,
>
> Κρατάω την τελευταία φράση του Μιχάλη που έλεγε:

> πρέπει να διορθωθεί, γιατί αλλιώς αυτή η

> Και επειδή συμφωνώ απόλυτα θα έλεγα να βάλουμε τα πράγματα κάτω και να
> δούμε τι πρέπει να κάνουμε (αν θέλουμε πάντα).
>
> Κατ' αρχάς θα πρέπει να εντοπιστούν τα προβλήματα - λάθη - παραλήψεις
> κλπ.
> Στη συνέχεια θα πρέπει να γίνουν προτάσεις κινήσεων βελτίωσης
> Μετά να ακολουθηθούν
> Και να υπάρξει ταυτόχρονος και συνεχόμενος επανέλεγχος διαδικασιών και
> αποτελεσμάτων.

Να κάνουμε μια επιτροπή και μερικές υποεπιτροπές; Δε μου λες, management έχεις
σπουδάσει;

> Για να γίνουν αυτά, όσα μέλη συμμετέχουν, τόσο καλύτερο. Εδώ όμως θα πω
> πάλι αυτό που διαφώνησε μαζί μου ο Μιχάλης αν δεν κάνω λάθος... "Ακόμη
> και όσοι ήταν ή είναι στο ΔΣ δεν διαβάζουν τη λίστα" είχα πει. Με ένα
> τέτοιο θέμα που σαφώς τους αφορά... Θα περίμενε κανείς να είχαν
> απαντήσει τουλάχιστον όλοι. Έτσι λέει η λογική μου.. Αντ' αυτού
> ασχολήθηκαν μόνο 5 άτομα!. Οι υπόλοιποι ή δεν διαβάζουν τη λίστα (αυτό
> που είπα) ή δεν θεώρησαν το θέμα σημαντικό και δεν απάντησαν γεγονός που
> είναι ακόμη χειρότερο.

Ή δεν *θέλησαν* να απαντήσουν. Περιμένοντας να ηρεμήσουν π.χ.

> Λυπάμαι, αλλά αυτό ναι, είναι κατηγορία για όσους ήταν ή είναι στο ΔΣ.
> Δεν μπορεί να είσαι ΔΣ κάπου και να μη διαβάζεις το μοναδικό μέσο
> επικοινωνίας μελών και ΔΣ, ή ακόμη χειρότερα να λένε ότι ο σύλλογος έχει
> προβλήματα (και όσα ειπώθηκαν) και να αδιαφορείς ακόμη και να πάρεις
> θέση.

Ή μπορεί να μην θέλεις να πάρεις θέση σε μια συζήτηση η οποία κατά 99% θα
καταλήξει σε flame.

> Θα πρέπει λοιπόν, να χαρακτηρίσουμε ότι είναι λάθος. Επειδή βασικό
> πρόβλημα είναι ότι τα μέλη δεν υπάρχουν στη λίστα, θα πρέπει αφού
> συγκεντρώσουμε τα βασικά προβλήματα να γίνει ενημέρωση με προσωπικά μαιλ
> στα μέλη που θα τα καλεί για:
> 1) Να μπουν στη λίστα για να συζητήσουμε το μέλλον του συλλόγου
> 2) Να απαντήσουν σε ερώτημα του τι πιστεύουν ότι δεν γίνεται σωστά
> 3) Να απαντήσουν σε ερώτημα του τι θα θέλανε να γίνει
> 4) Να δηλώσουν "εθελοντισμό"

Υπάρχει η σχετική announce λίστα (moderated) για τα σημαντικά θέματα. Αν και
ακόμα και εκεί οι διευθύνσεις δεν είναι όλες σωστές διότι φτιάχτηκε από τις
διευθύνσεις που τα μέλη έχουν δηλώσει και πολλές δεν ισχύουν πλέον. Πάντως,
δεν θα ήταν κακή ιδέα να σταλεί ένα mail στην announce που να προσκαλεί τα
μέλη στην Hellug. Από την άλλη, μέλη που ενώ ξέρουν την ύπαρξη της λίστας δεν
έχουν γραφτεί σε αυτήν, δύσκολα θα γραφτούν τώρα.

> Στη συνέχεια θα πρέπει να γίνει πρόταση από όλους για το τι θα πρέπει να
> διορθωθεί και τι "κανόνες" θα πρέπει να θεσπιστούν. Π.Χ. Το ΔΣ θα πρέπει
> να τηρεί τα τάδε αρχεία. Κλπ.

Τα καθήκοντα του Δ.Σ. είναι συγκεκριμένα και καθορισμένα. Το πρόβλημα έγκειται
στο ότι αυτή τη στιγμή δεν βρισκόμαστε καν στην ίδια ήπειρο, πόσο μάλλον στην
ίδια πόλη.

> Στη συνέχεια θα πρέπει να γίνει μία μεγάλη συγκέντρωση για να συζητηθούν
> όλα αυτά επιτόπου. Από εκεί και πέρα θα πάρουν όλα το δρόμο τους, αφού
> θα αναληφθούν αρμοδιότητες και υποχρεώσεις.

Ναι. Πού θα την κάνουμε αυτήν την συγκέντρωση; Πότε; Πώς θα καταφέρουμε να
έχουμε αρκετό κόσμο ώστε να έχει νόημα; Μπορείς να βρεις χώρο;

> Τώρα, για να μη λέτε ότι εγώ βγάζω την ουρά μου απ'έξω... Ξεκινάω με τα
> προβλήματα που έχω διαπιστώσει:
>
> 1) Ο σύλλογος δεν έχει ταυτότητα. Είναι για πλάκα ή σοβαρός; (= κάνουμε
> τη πλάκα μας, ή παίρνουμε θέσεις στη κοινωνία; - σοβαρός ή χαβαλές;)

Μην χρησιμοποιείς την λέξη "πλάκα", θα έλεγα ότι ταιριάζει καλύτερα να πούμε
ότι κάνουμε κάτι που μας αρέσει. Και αυτό δεν έρχεται σε αντίθεση με το να
παίρνουμε θέση και να κάνουμε προτάσεις. Αυτή την λέξη - "σοβαρός" - ποτέ δεν
την κατάλαβα. Υπάρχει μια τάση να χωρίζονται όλα σε "σοβαρά" και "μη σοβαρά".
Καλά λένε οι Χαΐνηδες - "η αρρώστεια του καιρού μας είναι η σοβαρότης".

> 2) Τα μέλη δεν έχουν καμία επικοινωνία με τα υπόλοιπα και το ΔΣ. Θα
> πρέπει να κανονίζονται κάποιες συγκεντρώσεις.

Υπάρχει αυτή η λίστα. Τα μέλη που θέλουν να επικοινωνήσουν, ξέρουν πολύ καλά
πού θα μας βρουν. Γράφονται στην λίστα και *διαβάζουν* τα μηνύματα. Όσο για
τις συγκεντρώσεις, υπάρχει σοβαρό πρακτικό πρόβλημα. Δεν έχουμε δικό μας χώρο
και συγκεντρώσεις σε δημόσιους χώρους έχουν προκαλέσει στο παρελθόν προβλήματα
λόγω της φασαρίας που δημιουργείται. Μόλις καταφέρουμε να βρούμε έναν χώρο, να
είσαι σίγουρος ότι θα επαναληφθούν.

> 3) Τα μέλη θα πρέπει να έχουν πλήρες βιογραφικό που θα βλέπει μόνο το
> ΔΣ. Μαζί με το τι είναι διατεθειμένα να κάνουν, ώστε να μπορεί να
> αξιοποιηθεί για το καλό του συλλόγου.

Τι χρειάζεται το βιογραφικό; Ούτε εταιρεία είμαστε, ούτε στρατός. Γιατί να
δώσω εγώ το βιογραφικό μου στον πρώτο τυχόντα που είναι μέλος του Δ.Σ.; Και αν
δεν θέλει κάποιος να το δώσει, θα τον απολύουμε μήπως;

> 4) Να οριστούν συγκεκριμένες διαδικασίες για: τα νέα μέλη (π.χ. θα
> πρέπει να συμπληρώσουν το τάδε πλήρες βιογραφικό), για το τι τηρεί το
> ΔΣ, πως θα ενημερώνονται τα μέλη, κάθε πότε θα γίνεται τι, κλπ κλπ

Μήπως να κάνουμε και συνέντευξη στα νέα μέλη; Προς θεού! Όσο για τις
διαδικασίες, εκεί που χρειάζεται φτιάχνεται policy (π.χ. για το
administration). Δεν θα δημιουργήσουμε ολόκληρη γραφειοκρατία μόνο και μόνο
για να δείχνουμε "σοβαροί". Οι διαδικασίες ορίζονται μόνο εκεί που είναι
αναγκαίες, οπουδήποτε αλλού είναι ένα άχρηστο βάρος που περιορίζει την
ελευθερία κινήσεων, την δημιουργικότητα και την φαντασία.

> 5) Να φτιαχτεί ένας secure χώρος στο members.hellug.gr όπου θα είναι
> διαθέσιμος μόνο από τα μέλη και θα μπορεί ο καθένας να έχει πρόσβαση σε:
> αρχεία ταμείου, εξόδων, πόρων, αποφάσεων, ενεργειών, πρακτικά ΔΣ, κλπ
> κλπ. Αυτή τη στιγμή ένα μέλος δεν ξέρει τι γίνονται τα χρήματα που
> εισπράττει ο σύλλογος, ούτε τίποτα.

Ο ταμίας έχει αρχείο των εσόδων και των εξόδων, το οποίο μάλιστα δεν πρέπει να
είναι και πολύ μεγάλο, μια και τα έσοδα είναι οι συνδρομές ενώ τα έξοδα είναι
ελάχιστα και σποραδικά. Αποφάσεις, ενέργειες, πρακτικά Δ.Σ. είναι ουσιαστικά
στο site, είτε στο αρχείο του Hellug, είτε στις σελίδες του site, είτε στο
αρχείο που απ' ότι ξέρω κρατιέται για ό,τι πάει στο board at hellug.gr. Αν
υποννοείς ότι κάποιος έχει κάτι να κρύψει, να ξέρεις ότι δεν ισχύει κάτι
τέτοιο. Τουλάχιστον όσο καιρό είμαι εγώ στο Δ.Σ., όλα περνάνε από αυτήν την
λίστα.

Πάντως υπάρχει πάντα το θέμα του Lugistics, που πρέπει να ξαναγραφτεί. Σου
προτείνω να γραφτείς στην σχετική λίστα και να βοηθήσεις στο development.

> 6) Να οριστούν βασικά πράγματα που δεν υπάρχουν, όπως πολύ σωστά είπε ο
> Κώστας... Έδρα, πρακτικά κλπ... Σύλλογος δεν είναι μόνο η λίστα.

Ναι, αυτά πρέπει να γίνουν. Τα πρακτικά έχουν βέβαια νόημα μόνο για τις
γραφειοκρατικές διαδικασίες. Οι ψηφοφορίες και οι συζητήσεις είναι ήδη
αρχειοθετημένες, αλλά δυστυχώς τέτοιου είδους πρακτικά δεν γίνονται δεκτά αν
πας π.χ. στο πρωτοδικείο για την διαδικασία της αλλαγής έδρας.

Μια λοιπόν και ο γραμματέας μας δείχνει να έχει σοβαρό πρόβλημα χρόνου και
μάλιστα αν δεν κάνω λάθος πρέπει ήδη να είναι εκτός Ελλάδας, τι θα έλεγες να
αναλάβεις να "καθαρογράψεις" το βιβλίο πρακτικών, από τα αρχεία και το site σε
hardcopy; Μετά θα φροντίσω εγώ να σφραγγιστεί, να υπογραφεί κλπ.

> 7) Να δημιουργηθούν βασικές ενέργειες, ομάδες και υπεύθυνοι. Δηλαδή
> υπεύθυνος ομιλιών, marketing, δελτίων τύπου, νέων μελών, επικοινωνίας,
> κλπ κλπ. Αντίστοιχα ομάδες εργασίας κλπ.
> 8) Να θέσουμε ετήσιο στόχο, και διαδικασία επίτευξης στόχου.

Αυτά που λές χρειάζονται πλήρη καθημερινή απασχόληση πολλών ατόμων. Βλέπεις να
έχει ο σύλλογος την δυνατότητα να πληρώνει 4-5 μισθούς;

Και βέβαια νομίζω ότι κάτι τέτοιο όπως αυτά που περιγράφεις παραπάνω θα έδιναν
μια εικόνα δεινοσαύρου στο σύλλογο. Είμαστε εδώ για να ασχοληθούμε με κάτι που
μας αρέσει, αν αρχίσουμε να βάζουμε στόχους και να χρησιμοποιούμε τις ίδιες
μεθόδους που χρησιμοποιούν οι εταιρείες για να βγάζουν λεφτά, ζήτω που
καήκαμε. Δεν νομίζεις ότι, σαν άτομα που έχουν φαντασία και ιδέες, καλό θα
ήταν να μην παγιδευτούμε προσπαθώντας να πετύχουμε τους στόχους μας με
κουραστικές και ψυχοφθόρες μεθόδους; Αν ο σύλλογος αρχίσει να μοιάζει με
εταιρεία, εγώ έχω φύγει. Τρώω ήδη μια εταιρεία στη μάπα κάθε μέρα, δεν
χρειάζομαι άλλη. Ήδη, έτσι όπως λειτουργεί ο σύλλογος τώρα, αρκετοί άνθρωποι
κατά περιόδους ζορίζονται να τα βγάλουν πέρα και σε αυτούς ανήκω και εγώ, όπως
και όλοι οι administrators και τα κατά καιρούς μέλη του Δ.Σ.

Δεν πιστεύω στην αναγκαιότητα ηγετών, διότι εξ' ορισμού υποβαθμίζει τους
υπόλοιπους. Είμαστε λίγοι και πιστεύω αρκετά έξυπνοι και ηθικοί ώστε η άμεση
δημοκρατία να είναι πολύ εύκολο να εφαρμοστεί. Δεν χρειαζόμαστε "σφιχτή"
οργάνωση διότι απλά δεν θα λειτουργήσει.

> Αυτά σκέφτομαι εγώ αυτή τη στιγμή ως τα βασικότερα. Κατ' αρχάς
> συμφωνείτε ότι ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΛΛΑΓΕΣ, ή είστε επαναπαυμένοι με την
> υπάρχουσα κατάσταση;

Οι αλλαγές που πρέπει να γίνουν είναι καθαρά τεχνικές για μένα. Να μην
αλλάξουμε αυτά που κάνουμε, απλά να τα κάνουμε καλύτερα.

> Επιτέλους, μόνο εγώ και ο Κώστας καταλαβαίνουμε ότι ΔΕΝ ΠΑΕΙ ΚΑΤΙ ΚΑΛΑ
> ΕΔΏ !!??

Ο Κώστας είναι από τα πρώτα μέλη και ήταν πρόεδρος του συλλόγου πέρσι. Ξέρει
πολλά για την ιστορία και την λειτουργία του συλλόγου και ακόμα και αν με
βρίσει, θα το δεχτώ και θα σκεφτώ μήπως έχει δίκιο. Εσύ όμως, ήρθες ξαφνικά
από το πουθενά και, αφού δήλωσες ότι δεν διαβάζεις την λίστα, άρχισες να
εκτοξεύεις κατηγορίες προς όλες τις κατευθύνσεις και να προτείνεις πράγματα
που καμιά σχέση δεν έχουν με το πνεύμα του συλλόγου. Συγγνώμη, αλλά είμαι πολύ
επιφυλακτικός με τις απόψεις σου.

Αν θες πάντως μπορείς να προτείνεις πράγματα που να είναι αρκετά συγκεκριμένα
ώστε να μπουν σε ψηφοφορία (γιατί μέχρι τώρα οι προτασεις σου θυμίζουν
πολιτικό ή manager) και ο σύλλογος να αποφασίσει αν θα τα δεχτεί ή όχι.

> Φιλικά,
> Αλέξανδρος

Περίμενα 2 ημέρες για να σου απαντήσω, προσπαθώντας να ηρεμήσω και να αποφύγω
το flame. Μην επιμένεις λοιπόν ότι τα λες φιλικά αυτά που λες. Ή τουλάχιστον
δεν φτάνουν έτσι σε εμένα. Είτε δεν τα λες φιλικά, είτε έχεις πρόβλημα
επικοινωνίας.

Θ.

--
=  theodore at eexi.gr =_/_====== "Greed is never good" - Linus Torvalds ========