Περί του Συλλόγου... Από ένα νέο μέλος :)

Alexander Boukouris lists at boukouris.gr
Tue Feb 11 01:06:01 EET 2003

Καλησπέρα,

Στο παρελθόν δεν έχω συμμετάσχει ποτέ στις συζητήσεις του συλλόγου. Είπα
να το κάνω τώρα, μιας και το θέμα χρειάζεται και τη δική μου παρέμβαση,
όντας ένας από τα "νέα μέλη" που δεν έχουν δραστηριοποιηθεί ποτέ. Έχω
γραφτεί στη λίστα εδώ και όχι πολύ καιρό. Τα μηνύματα που έχω λάβει μέσω
της Hellug list είναι περισσότερα από 1370. Ελπίζω να μη πιστεύετε ότι
τα έχω διαβάσει και τα 1370. Τα περισσότερα για να ακριβολογώ τα έχω
επιλέξει ανά 20δες και τα έκανα "Σήμανση ως αναγνωσμένου". Επιλέγοντας
από το θέμα διάβαζα ορισμένες γραμμές, για να έχω μία "περίπου εικόνα"
του τι συζητιέται.

Επειδή όμως ο χρόνος είναι χρήμα (θα αναφερθώ σε αυτό στη συνέχεια)
προχωράω με quotas στις ερωτήσεις:

>Meta thn "protofanh" dhlosi symmetoxon gia thn ekdhlosh sto TEE
>Peiraia, ti8entai ta parakato erothmata.

Χμμ μάλλον έπεσαν στις "εικοσάδες" μηνυμάτων που χαρακτηρίσθηκαν
"αναγνωσμένα". Δεν είναι εκεί το θέμα όμως.

>1. Giati me ton syllogo asxoloynte panta 5 atoma?

Κατ' αρχάς διότι έχουν το χρόνο, διάθεση, όρεξη κλπ (βασική προϋπόθεση)

Εδώ έχουμε ορισμένες ερωτήσεις για να βρούμε την απάντηση. Μήπως
κερδίζουν κάτι από τη συμμετοχή τους αυτή; Έχουν να κάνουν κάτι
καλύτερο; Αν ναι, ποιος ο στόχος τους και οι φιλοδοξίες τους μέσω αυτής
της συμμετοχής; Είναι ιδρυτικά μέλη μήπως; Είναι τα ίδια 5 ή αλλάζουν;

Και επειδή η ερώτηση ίσως να ειπωθεί και ως: γιατί ασχολούνται μόνο 5
άτομα, τότε έχουμε:

Για ποιο λόγο να ασχοληθούν άλλοι; Τι θα πρέπει να κάνουν; Αντίστοιχα με
τα παραπάνω, ποιο το ώφελός τους; Κλπ κλπ...

2. Se prohgoymeno post den pira kammia apanthsh, giati?

Προσωπικά ... Έπεσε στην "εικοσάδα" που προανέφερα. Αλλά και να το
διάβαζα ίσως να μην απαντούσα όπως έκανα με τόσα άλλα θέματα. Γιατί;
Λόγω χρόνου και όρεξης πιθανότατα.

3. Se merikoys mhnes 8a ksanaginoyn ekloges. 8a yparxoyn ypopshfiothtes?

Αν εξαρτάται από εμένα, δεν θα βάλω.

4. Ean o syllogos kleisi, oli h perioysia toy (mhxanhmata, domain klp.)
pane sto dhmosio. 8eloyme na ginei?

Αδιάφορο αν όλο το θέμα είναι καθαρά υλιστικό. Αν τα μηχανήματα και τα
domain είναι όλη η περιουσία του συλλόγου, τότε είναι τόσο μικρή που
καλύτερα να πάει στο δημόσιο. Η περιουσία του συλλόγου νομίζω ότι είναι
τα άτομά της και η τεχνογνωσία που διαθέτουν. Περιουσία πολύ
"ακριβότερη" από ένα domain των 17.700 με το ΦΠΑ :).

5. Giati den yparxoyn nea meli, gia na boh8hsoyn?

Πολύ ωραία... Εδώ η απάντηση θα πρέπει να είναι μεγάλη. Ορισμένοι είπαν
γιατί "δεν έχει fun"... Εδώ θα πρέπει να δούμε αρκετά πράματα.

Κατ' αρχάς ποιος είναι ο σκοπός της οργάνωσης, πως τον πετυχαίνει, τι
μέσα χρησιμοποιεί, τι οργανωτική δομή έχει, τι πρέπει να κάνουν τα μέλη
κλπ.

Εγώ θα μιλήσω λίγο προσωπικά εδώ.
Κατ' αρχάς βλέπω ένα σύλλογο πολύ "στον αέρα". Ένα σύλλογο που θα
έμοιαζε να τον έχουν φτιάξει "παιδάκια" στον "ελεύθερο χρόνο τους". Δεν
θέλω να γίνομαι προσβλητικός, και αν ήταν αυτός ο σκοπός μου δεν θα
καθόμουν να γράφω αυτό το μαιλ, ενώ θα μπορούσα να πάω για ύπνο και να
ξυπνήσω νωρίς να πάω στη δουλειά μου. Υπάρχει πιστεύω μεγάλη έλλειψη
οργάνωσης, και "σοβαρής δουλειάς" από μεριάς "συλλόγου".

Δηλαδή: Όσο καιρό είμαι μέλος του συλλόγου, ουδέποτε έλαβα μία προσωπική
επιστολή (χαρτάκι, ναι χαρτάκι). Ουδέποτε έλαβα ένα προσωπικό μαιλ που
να μου λέει... Επ, τι είσαι εσύ; Πως μπορείς να βοηθήσεις; Τι μπορούμε
να κάνουμε για εσένα; Φανταστείτε τον εαυτό σας να μπαίνει σε ένα
μπαράκι, να πληρώνει στην είσοδο, και να πρέπει μόνος του να πάει να
πάρει το ποτό του, να μπει σε ορισμένες συζητήσεις και να πει... Επ, εδώ
είμαι!... Πόσο μάλλον αν αυτό το μπαρ, πρέπει να στηθεί από εσάς... Δεν
θα πετύχει!. Μόνο αν κάποιος έχει το χρόνο να μπει μέσα, να κάτσει, να
επιμείνει, να συνεχίσει, να ρωτάει κλπ κλπ.

Ξέρετε πότε έλαβα προσωπικό μαιλ; Για τις εκλογές. Ε όχι ρε παιδιά. Ε
όχι. Τότε θυμάστε τα μέλη σας; Τι να το κάνω;

Σαφώς δεν έχω το χρόνο αλλά ούτε και τη διάθεση να ασχοληθώ με τις ώρες
και με επιμονή. Μου φτάνουν όσα "εθελοντικά" έκανα τόσα χρόνια και η
απάντηση πάντα ίδια... Όπου δεν έχει κέρδος δεν πλησιάζει κανείς. Όσοι
πλησιάζουν, φεύγουν γρήγορα.

Για να αποφύγω ορισμένους που θα βιαστούν να με κρίνουν και να με
κατακρίνουν ... ήμουν μέλος της ΕΕΧΙ και αποχώρησα. Ήμουν από τα
ιδρυτικά μέλη της ΕΕΧΙ, από τους πρώτους χρήστες της HOL, από τους
χρήστες της Acrobase, της GATΕ κλπ. Γνώρισα και πέρασα από πολλά
παρεϊστικα μέρη, από clubs, forums, κλπ κλπ κλπ. Έζησα καλές εποχές
"BBS" και το Internet όταν έπαιζε μόνο από Unix Prompt. Ε, και τι με
αυτό; Δεν είμαι από τα καινούρια παιδάκια στο χώρο που δεν ξέρουν τι
είναι να στήνεις κάτι σαν το hellug και να το βλέπεις να πεθαίνει...

6. Mhpos yparxei h entyposi oti o syllogos ine h LGU kai mono?

Δεν ξέρω τι είναι η LGU. Μήπως στη λίστα μιλάτε πολύ "technical" και
όσοι γράφονται... Ξεγράφονται; Εγώ δεν έχω πρόβλημα, αλλά οι
περισσότεροι δεν είναι σαν "εμάς".

7. Mhpos h "elitistikh" symperifora kapoion an8ropon poy symmetexoyn
stis listes, apomakrynei toys neoys apo ton syllogo?

Δεν παρατήρησα κάτι τέτοιο. Αντίθετα λίγο καλή παρέα χρειάζεται στις
μέρες μας μέσα από τέτοιου είδους επικοινωνία. Αρκεί να είναι
καλοδεχούμενη για νέα άτομα. Μην βλέπετε τον "νέο" από μακριά που
κάθεται μόνος του και ψιθυρίζετε... Ποιος να είναι αυτός; Αν τον
φωνάξετε να τα πείτε μαζί, κανένα πρόβλημα. Δεν το ξέρω, απλά το
σχολιάζω, δεν παρατήρησα κάτι μέσω της λίστας όπως είπα.

>Ean nomizete oti ta erothmata afta ine xoris oysia as mhn apanthsh
>kaneis. An omos ta 8eoreite shmantika as asxolh8oyme me >afta giati 8a
>ta broyme mprosta mas....

Για αυτό και απαντάω, και πίστεψέ με, ο χρόνος μου είναι πολύτιμος (για
εμένα τουλάχιστον!). Το βασικό πρόβλημα όμως του συλλόγου είναι το εξής:
Δεν έχει σκοπό, στόχο, μέθοδο. Το Δ.Σ. που εκλέχθηκε... Τι έκανε; Ποιος
ο ρόλος του; Τι σκοπό έχει; Το να είσαι στο ΔΣ δεν είναι "τίτλος" αλλά
ευθύνη.

Ποιος ο σκοπός του συλλόγου; Συγκεκριμένα. Ποιες οι μέθοδοί του; Ποια τα
υπέρ και κατά του; Ο σύλλογος έχει ένα "πλάνο" ? Κάθε επιτυχημένη
εταιρεία έχει business plan που το ακολουθεί. Κάθε άνθρωπος που έχει
πλάνο πετυχαίνει. Ο σύλλογος έχει πλάνο; Τι κάνει; Πάμε στα τυφλά και
όποιος βοηθάει από μόνος του βοηθάει; Έτσι γίνονται ρε παιδιά οι
δουλειές;

Προσωπικά, μιας και δεν θέλω να εμπλακώ σε επανειλημμένες συζητήσεις που
θα καταλήξουν στο τίποτα, και επειδή όσο γράφω αυτό το μαιλ έλαβα 14 νέα
μηνύματα με το ίδιο θέμα θα πω το εξής:

Αν μπορώ κάπου να βοηθήσω και δω ότι έχει σκοπό και αποτέλεσμα, πολύ
ευχαρίστως να το κάνω. Όμως δείξτε μου τι κάνει ο σύλλογος και μην
απαντήσετε βιαστικά. Μέχρι τώρα έχω δει μία εικόνα ενός συλλόγου που
έχει ορισμένα projects (το μόνο θετικό) και μία λίστα που μιλάνε
ορισμένα άτομα. Τι κάνει για τα μέλη της ο σύλλογος; Γιατί να είναι
κάποιος μέλος; Μόνο για να πληρώνει και να στηρίζει το σύλλογο; Πληρώνει
τα projects δηλαδή το μέλος;

Εκτιμά κανείς το τι μπορεί να προσφέρει ένα μέλος; Ασχολείται κανείς
μαζί τους; Γιατί να παραμείνουν τότε; Άπειρα τα ερωτήματα που πρέπει να
σας βάλουν σε σκέψεις. Σκεφτείτε το λίγο, και απαντήστε μου.

Φιλικά,
Αλέξανδρος Μπούκουρης