[Fwd: Re: News and question.]

Dimitris dlenis at lithos.culture.gr
Thu Nov 28 11:09:00 EET 2002

Στέλνω κάποιες (λίγες) παρατηρήσεις στο κείμενο και μερικές σκέψεις.

DJ Art wrote:

> On Sunday 24 November 2002 12:02, DJ Art wrote:

[snip snip]

> Η Ευρωπαϊκή Κομισιόν στις 20 Φεβρουαρίου του 2002 πρότεινε να θεωρούνται

Ευρωπαϊκή Επιτροπή νομίζω ότι είναι πιο σωστό και δόκιμο

> [...]

> προγράμματος για ηλεκτρονικό υπολογιστή (π.χ. μνήμη, είσοδος/έξοδος
> κλπ). Η δικιά μας θέση είναι υπέρ της ελεύθεριας του υπολογιστικά
> υποβοηθούμενου συλλογισμού, του υπολογισμού, της οργάνωσης και της
> διατύπωσης και των πνευματικών δικαιωμάτων των δημιουργών λογισμικού
> (προγραμματιστές), ενώ ταυτόχρονα υποστηρίζουμε το δικαίωμα κατοχύρωσης
> ευρεσιτεχνίας των τεχνικών εφευρέσεων, σύμφωνα με τις διαφοροποιήσεις
> που έχουν επιλυθεί στην ευρωπαϊκή σύμβαση διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας
> (EPC), τη συνθήκη TRIPs και την κλασσικό δίκαιο διπλωμάτων

<Λεπτομέρεια>

ΔΕΝ πρέπει να είμαστε με την TRIPS!
Στο άρθρο 27, η εν λόγω συμφωνία προβλέπει ότι (δική μου μετάφραση)
" οι πατέντες πρέπει να είναι διαθέσιμες για κάθε είδους εφεύρεση, είτε
προϊόντος, ή διαδικασίας (μεθόδου) σε όλα τα πεδία της τεχνολογίας αρκεί
να πρόκειται για νέες ιδέες που περιλαμβάνουν μη τετριμμένες καινοτομίες
και να μπορούν να εφαρμοστούν στη βιομηχανική παραγωγή."

Με άλλα λόγια οι TRIPS στο σημείο που μας ενδιαφέρει, είναι επαρκώς
ασαφείς ώστε τελικά να λένε ακριβώς αυτό που ΔΕΝ θέλουμε και να
επιτρέπουν το πατεντάρισμα ΚΑΙ των αλγορίθμων!
Σε αυτά τα πλαίσια το ανώτατο αμερικάνικο δικαστήριο έχει εκδώσει
απόφαση ότι στο σύστημα των πατεντών μπορεί να υπαχθεί 'ο,τιδήποτε υπό
τον ήλιο έχει φτιαχτεί από ανθρώπινο χέρι'.
Το αμερικάνικο σύστημα είναι αυτό που επιτρέπει πατεντάρισμα κώδικα όπως

for (x =0 ; x < height ; x++)
    for (y =0; y < width; y++)
     screen(x + xpos)(y + ypos) ^= arrow(x)(y);

(...Aυτό είναι πατέντα σύμφωνη με την TRIPS!!!
δείτε στο http://lpf.ai.mit.edu/Patents/)

Η απόφαση του αμερικάνικου δικαστηρίου φυσικά δεν αποτελεί δεδικασμένο
για το ευρωπϊκό δίκαιο,
αλλά αποτελεί πάντως ένα χρήσιμο προηγούμενο στην περίπτωση που μια
εταιρεία προσφύγει σε ευρωπαϊκό δικαστήριο...

<\λεπτομέρεια>

> Την τρέχουσα στιγμή δεν υπάρχει νομικό πλαίσιο γύρω από τις πατέντες

...Αυτή τη στιγμή

> λογισμικού στην Ευρώπη. Το Ευρωπαϊκό Γραφείο Ευρεσιτεχνιών πιέζει τις
> ευρωπαϊκές κυβερνήσεις να υπογράψουν και να αποδεχτούν την πρότασή του.
> Εμείς ζητάμε από την Ελληνική κυβέρνηση να φέρει το θέμα για συζήτηση
> στη Βουλή. Σε σχέση με την απουσία μιάς τέτοιας συζήτησης μεταξύ των
> εκπροσώπων του Ελληνικού λαού, θα ήταν πιο υπέυθυνη μια απλή άρνηση προς
> το Ευρωπαϊκό Γραφείο Ευρεσιτεχνιών, ώστε η συγκεκριμένη αρχή να μην
> θεωρείται ότι δρά υπό την έγκριση των κυβερνήσεων. Το δικαίωμα
> για κατοχύρωση ανήκει στο λαό, όχι στην κοινότητα της πατεντοποίησης.

> [...]
Άκομψο. Ποιος είναι ο αρχικός όρος;

> Οπότε, όσον αφορά το λογισμικό, κανένα σύστημα πνευματικής ιδιοκτησίας
> που δρά ενάντια στη θέληση του κόσμου δεν πρέπει να καθιερωθεί.

... "που δεν υπηρετεί το δημόσιο συμφέρον" ίσως;;

Αυτά :^)

Δημήτρης