Πατέντες ξανά.

Dimitris dlenis at lithos.culture.gr
Tue Nov 19 16:41:02 EET 2002

zakinthinos at hellug.gr wrote:

 > auto pou pistevo einai oti auto den ginetai oxi giati den exoume atoma
 > alla giati i agora elegxetai apo to ram kai tin microsoft kai emeis
 > den exoume ta "apaitoumena" xrimata gia na akoustoume.
 >
 > i prosvasi se euri koino einai thema eksousias kai prosvasis se
 > mesa mazikis enimerosis pou den exoume kai den pistevo oti tha tin
 > apoktousame akomi kai ean fonazame kai ta 150 meli tou sillogou parea
 > stin omonoia. mporei na kano kai lathos kai 150 atoma na eixan alli
 > dinami alla ligo xlomo to vlepo.

Ανοίγω μια παρένθεση, σχολιάζοντας και την (καλή) ανοιχτή επιστολή:

Νομίζω ότι το ζήτημα με τις πατέντες είναι πολύ πολύ ευρύτερο από το
στενό τεχνικό ζήτημα του μου αρέσει το un*x ή προτιμώ τα window$ και αν
ο κόσμος μάθει πόσο καλύτερο είναι το π΄ρωτο θα κατακτήσουμε τον κόσμο :P
Πρόκειται για ένα καθαρά πολιτικό παιχνίδι στο οποιο επί της ουσίας λίγο
μπορεί να παίξει ο εσχλι  (ή εφχλι; ή εσχλε; ...το hellug που να πάρει!).

Νομίζω ότι δύο είναι κυρίως τα ζήτήματα που παίζονται:

1. Η ηγεμονία της Αμερικής στο τεχνικό επίπεδο: η Μ$ εκπροσωπεί (θα
έλεγα σε συμβολικό επίπεδο) τον επιθετικότερο αμερικάνικο τρόπο να
κάνουμε μπίζνες. Εντάξει, και ο Stallman αμερικάνος είναι, αλλά τον
συμβιβασμό της Μ$ με τα δικαστήρια οι ρεπουμπλικάνοι τον έφεραν.
Το μονοπώλιό της είναι αμερικάνικο (το linux δεν έχει μονοπώλια!) και
αυτό βέβαια δεν αρέσει στην Ευρώπη.

2. (και ουσιαστικότερο): Ο αυτοματοποιημένος τρόπος διαχείρισης της
παραγωγικότητας που προσφέρουν τα windows είναι μεν περιορισμένων
δυνατοτήτων, έχει όμως την πολύ καλή στα μάτια ορισμένων ιδιότητα να
μοιάζει με αυτό που λέμε "ιδιωτικοποίηση".
Δεν θα επεκταθώ, επειδή δεν ξέρω αν ενδιαφέρει κανέναν η προσωπική μου
άποψη, ούτε θέλω να σας πρήξω με βαριά φιλοσοφία, όμως νομίζω ότι το
γεγονός ότι με λ.χ. λίνουξ μπορείς (αν θέλεις) να επέμβεις και να
άλλάξεις βασικές παραμέτρους του τρόπου που κάνεις τη δουλειά σου ενώ με
τα window$ όχι, είναι κάτι που αρέσει (ως ιδέα) και στις κυβερνήσεις
αλλά και σε αρκετές μεγάλες επιχειρήσεις (ιδιωτικές και δημόσιες).
Σκεφτείτε μονο ότι ακόμα σήμερα δεν είναι γνωστό αν υπάρχουν ή όχι
backdoors στα M$win...

Μια σειρά άλλα δεδομένα (π.χ. οι δικηγόροι και η εμπλοκή με τις
πατέντες...) περιπλέκουν το πρόβλημα.

Άρα το ζήτημα είναι αρκετά πιο μεγάλο από τον τελικό χρήστη και τα
γούστα του. Αρκετά πιο μεγάλο από μας. Και αρκετά πιο μεγάλο από τις
δυνατότητες της Ελλάδας να επηρεάσει ουσιαστικά την τροπή των γεγονότων.
Εξάλλου και οι ευρωβουλευτές εκπροσωπύν συγκεκριμένα κόμματα (και
επομένως συμφέροντα) και με βάση αυτά θα αποφασίσουν στην τελική, και
όχι με βάση το γούστο τους ή τις γνώσεις τους σχετικά με υπολογιστές :-ο

...Παρασύρθηκα σε γενικολογίες.
Επί του συγκεκριμένου:

Theodore J. Soldatos wrote:

> Επικοινώνησα με τον κ. Pilch, μετά από προτροπή ενός Ισπανού συναδέλφου
> που έστειλε mail στο Δ.Σ. σχετικά με το θέμα. Μετά από άδειά του, σας
> προωθώ το μήνυμά του και ζητάω από εσάς να βοηθήσετε με όποιον τρόπο
> μπορείτε - ακόμα και ένα τηλέφωνο να βρείτε θα είναι βοήθεια.
>

 > read and help us translating stuff, start with

     http://swpat.ffii.org/papers/eubsa-swpat0202/demands/index.en.txt

Επισυνάπτω μια πρώτη μετάφραση του κειμένου αυτού. Ας το δουν κανά δυό
ζευγάρια μάτια παραπάνω...

Τηλέφωνα βουλευτών κλπ δεν έχω. Αν υπάρχει κάτι άλλο να κάνω, ευχαρίστως.

  Δημήτρης