-> ÍÝåò ÄñÜóåéò " Åëåýèåñïõ Ëïãéóìéê ïý" (fwd)

Theodore J. Soldatos theodore at eexi.gr
Sun Nov 17 15:39:05 EET 2002

zakinthinos at hellug.gr wrote:

> [...]
> think :) .
> apo ekei kai pera omos den iparxei kai ena geniko plano me to ti xreiazetai na
> ginei
> kai kat'epektasi oute kai dikaiomata prosvaseis se koinoxristous porous tou
> sillogou me apotelesma isos na exoume kai mi pliri ekmetalleusi toso ton
> anthropinwn
> oso kai ton texnikwn porwn tou sillogou. episis den iparxoun odigies ilopoihshs
> esto
> os geniki perigrafi. katalaveno oti prokeitai peri ethelontikis prosforas

To provlhma den einai mono oi texnikes anages. Einai h lhpsh protovoulias.
Poses fores den vgainei kapoios edo kai leei "re paidia, na kanoume to tade
keimeno kai na to steiloume ekei", alla den kathetai na grapsei esto ena
prosxedio gia na to syzhthsoume edo. H empeiria mou me to deltio typou einai
xarakthristiko paradeigma: To teliko keimeno den eixe kai poly sxesh me to
arxiko, giati me to pou egrapsa to prosxedio, arketoi asxolhthikane kai sto
telos vghke kati pou nomizo oti aksize. Ekana oloklhra kommatia copy/paste apo
mail pou stalthikane edo. An loipon opoios exei mia idea ksekinaei kai na thn
efarmozei, akoma kai an den mporei na thn oloklhrosei monos tou, tha
"sproksei" allous na vohthisoun.

> kai genikotera to OSS einai mia arketa eleutheri ideologia ostoso oi mi vathia
> gnostes
> tou xorou isos distazoun na diatiposoun dikes tous protaseis i na zitisoun
> pragmata
> apo ton sillogo.

Ma giati na distazoun ? Den xreiazetai na eisai kernel hacker gia na exeis
kales idees. Alloste o syllogos den exei mono texnikous stoxous, exei kai
"politikous".

> 2) tha ithela na se rotiso ean kai poioi dimosieusan to deltio tipou.

Ego ksero: To "Kerdos", to Netsperado (http://www.netsperado.gr) kai ena apo
ta teleytaia prosxedia kapoios to esteile kai sto Indymedia. An kserei kanenas
tipota allo (idiaitera apo eparxia opou den exoume amesh plhroforhsh) as to
pei. H genikh entyposh pou exo einai oti mas geiosane kanonika.

> [...]
> stin douleia.
>
> apo to parapano prokyptei oti vasiko meso einai to katoxiromeno
> linux.gr, ean diladi kapoios patisei linux.gr thelontas na mathi
> kati gia linux stin ellada einai to proto pou tha dei.
>
> ara to linux.gr einai i eikona mas kai prepei na einai up-to-date
> me analitikes leptomereies gia ton arxario. prosopika den pistevo
> oti ena atomo arkei gia auti tin douleia giati mporei na einai
> apasxolimeno kai etsi kai alliws den mporei na kaliptei oles
> tis dianomes kai ola ta programmata. ara exoun alloi prosvasi

Zhthsan alloi prosvash ? Phge kapoios me kati etoimo na pei "oriste, valte
ayto" ?

> gia na exoume mia apli domi parexoume xoro web sto members.hellug.gr,
> pame stin linux-greek-users kai zitame ethelontes pou eite exoun idi eite
<snip>

> sto members.hellug.gr/zakinthinos exo etoimo ena tetoio manual gia redhat 7.3
> pou sigoura den einai plires kai tin dedomeni stigmi den exo ton xrono
> na to sintiriso perissotero. mporei ostoso eite na antigafei sto linux.gr
> eite na mpei link kai na leitourgisi os ena proto paradeigma.

Ok, epikoinonhse me ton webmaster kai zhta na mpei.

> kata tin gnomi mou o sillogos paei arketa kala. aplos oti ginetai
> einai se ilektroniki morfi se lgu kai i18n kai gia auto den fenetai
> kapoia kinisi in real life. alloste prokeitai peri sillogou
> xristwn ilektronikvn ipologistwn kai oxi somatio gia ekdromes
> ara mallon se eksormiseis tha isteroume ligo.

Nai, alla san syllogos kanoume poly liga gia tous stoxous mas pou einai h
proothish tou Linux. H toulaxiston, ta kanoume monopleyra, dinoume poly varos
sto texniko kommati (pou einai to pio endiaferon) kai ligo varos sto politiko
(pou eidika sthn Ellada prosferei tis megalyteres apogohteyseis).

> tora kapoies aities tou giati den exoume kai toso megali
> apixisi... :)
>
> ean milame gia draseis pou tha mas voithousan na plisiasoume
> to euri koino pou den exei eidikes gnoseis nomizv oti exontas apenanti
> mas mia etairia me disekatommiria dollaria se energhtiko kefalaio
> pou elegxei ton periodiko tipo den nomizo oti mporousame na apofigoume
> tin itta 50 - 0 :) . den katakrino ta installfest alla mallon einai
> pio eukolo na piasoume kosmo mesa apo to linux.gr, linux-greek-users
> kai na epikoinonisoume mazika.

Sto linux.gr tha erthei mono opoios hdh endiaferetai gia to Linux. To thema
einai na kanoume na endiaferthei kosmos o opoios apo monos tou apokleietai na
erthei ekei.

<snip klise :-)>

> mporei ta parapano na akougontai klise alla ekei paei to thema
> ean anarotithoume giati den akougomaste. den mporoume na leme
> oti den pame kala epeidi exoume apenanti mas ena terastio,
> grafeiokratiko, diskinito, mi apodotiko kai mi aksiokratiko
> kratos. kapoia meli tou sillogou isos na exoun apogoiteuthi.
> i pleionothta ton (pollwn) dimosiwn ipallilon sigoura
> den endiaferetai na gnorisei to linux , to na diatirithoun
> ta win98-ie-access san terminal se mia postgres-apache-odbc
> einai gia mas mia kali lisi.

Den me peirazei oti den exoume valei Linux se oles tis dhmosies yphresies, me
peirazei pou oi prospatheies mas pros ta ekei den einai arketes. Einai gegonos
oti den einai eykolo na asxoleisai synexeia me ton syllogo. Alloi doulevoun
kai exoun oikogeneia, alloi einai foithtes kai prepei na asxolhthoun me th
sxolh kai thn foithikh zoh :-). Opote, otan to varos peftei se liga atoma, to
apotelesma einai "ligo", mia kai, afou enas anthropos asxolhthei gia 1-2
evdomades, kapou kourazetai. An 120 atoma pairnane protovoulies, 2-3 atoma thn
fora, tha yphrxe mia synexhs kinhsh, me ta kata kairous D.S. na diathroune thn
synexeia. Exo perasei apo oles aytes tis faseis kai katalavaino giati yparxoun
aytes oi periodoi adraneias pou enalassontai me periodous kinhtikothtas.
Yphrksa idrytiko melos, meta proedros, meta anenergo melos kai meta, otan eida
na mhn vriskontai arketoi ypopshfioi gia D.S., syneidhtopoihsa oti san melos
exo kapoies ypoxreoseis apenanti ston syllogo. Den xreiazetai ola ta melh na
skizontai synexos gia ton syllogo, ligo na asxolhthei o kathenas, arkei. Einai
apolyta apodekto na asxoleitai ena atomo entona me ton syllogo gia 1 mhna as
poume kai meta na mhn kanei tipota gia ena eksamhno, alla na ginetai melos kai
meta apo dyo-tria xronia na mhn exei pei mia leksh, poio to nohma ?

> [...]
> kai ligo i na prepei na kanei ta trela kolpa gia na epitixei kati
> pio ekseligmeno.
>
> ara oi efories tha diatirisoun ta win98 kai emeis tha prepei na
> plisiasoume auton ton anthropo kai na tou zitisoume na kanei
> mia thetiki gnomodotisi gia to linux (vevea kapou ekei tha sinantisoume
> kai thn MS na zitaei to idio gia tous win based servers tis). ean
> theloume na mas akousoun prepei na milisoume se autous
> pou (as elpisoume) idi kseroun ti kanei mia vasi dedomenwn+web interface
> oste xtizontas pano se auto na tous peisoume oti to linux prosferei tis

Oraia. Ola ta parapano, pos tha ta efarmosoume ? Se poion tha milhsoume ? Ti
tha tou poume ? Kapoios prepei na ta ksekinhsei ayta, ekei einai to thema. Oi
idees apo mones tous den arkoun. Ego prosopika ksekinhsa ena-dyo pragmata.
Kapoia stigmh kourazomai, exo alla pragmata na kano, adrano. To logiko tha
htan h epomenh protovoulia na erthei apo kapoion allon, etsi den einai ? Ekei
nomizo oti kollaei o syllogos. Vgale kai ta atoma pou exoun analavei synexeis
ypoxreoseis (p.x. admins), oi ypoloipoi den tha eprepe na kanoun kati ?
Anarotiemai, aytoi pou plhrosane tora prosfata me thn diagrafh melon gia na
parameinoun melh, giati paramenoun melh ? Giati na eisai se enan syllogo an
den kaneis kati gi ayton ?

> [...]
> exei ta kalitera sistimata ipologistwn - epoikoinwnias sto net me
>  tis poio apodotikes ipiresies  (web, web space gia arthografous,
> email, mailing lists), sto oti mporoume na plisiasoume anthropous tou xorou
> (sinadeflous stin douleia , simfoitites sto panepistimio) kai na tous
> eksigisoume se parousiaseis giati i tirisi universal standards (ieee, ansi)
> kai i xrisi logismikwn pou ta ipostirizoun dini pleonektimata opos
> taxitita, meiosi xronou ekmathisis kai ekmathisi mono mia fora, sosto sxediasmo
> (p.x error recovery). Ean gini opotedipote mia enstasi se mia epitropi

Ayto nomizo oti to kanoume oloi. Yparxei polys kosmos pou proothei to linux se
etaireies, xoris na exei kamia sxesh me ton syllogo (kai oute protithetai na
exei).

> krisis diagonismou i MS diskola mporei na peisei oti ipakouei akrivos sta
> standards i oti ta exei ilopoihsei sosta kai apodotika. ean mas xtipisi
> legontas oti den exei support to linux mporoume panta na ipodeiksoume
> sto dimosio na anazitisei ipostiriksi apo tha dika tou kratika
> panepistimia.
>

> as prospathisoume na ekmetalleutoume perissotero tis ilektronikes
> "idioktisies" tou sillogou.
>
> giorgos tsimaras

Nomizo oti den einai mono ekei to provlhma, opos eipa kai parapano shmasia
exei h energopoihsh ton anthropon tou syllogou.

T.

--
=  theodore at eexi.gr =_/_====== "Greed is never good" - Linus Torvalds ========