EDET & opensource & metafraseis

Nikos Mavroyanopoulos nmav at hellug.gr
Tue Jan 15 14:15:02 EET 2002

On Mon, 14 Jan 2002 18:12:44 +0200 Panayotis Katsaloulis <grad0307 at di.uoa.gr> wrote:

> 9a to pw twra enepishma & epi troxadhn, alla elpizw (na katsw katw na grapsw kai ) na akoloy9hsei analytikh "anakoinwsh"
> To EDET ( http://www.grnet.gr ) exei 3ekinhsei mia prwtoboylia gia thn prow9hsh toy opensource & linux sthn Ellada.
> Se prwth fash skeytetai na mazepsei ola osa hparxoyn diasparta oson afora:
> 1) Ellhnika projects
> 2) Ellhnikes metafraseis
> 3) Ellhnes developers
Σε τι ακριβώς αποσκοπεί αυτό; Το hosting των ελευθερων προγραμμάτων δεν
είναι σήμερα ιδιαίτερα ακριβό (βλ sourceforge.net, savanah.gnu.org,
 hellug), τα οποία παρέχουν cvs, ftp, και http χώρο τουλάχιστον.

Ενα index με το ελληνικό ελευθερο λογισμικό, το βλέπω χρήσιμο.. Αλλά
το να είναι όλα τα projects σε ένα server, δεν βλέπω τη χρησιμοτητά του.
Απο την εμπειρία μου στο χώρο, παραθέτω μερικά πράγματα που
μπορεί να κάνει το ΕΔΕΤ (ενω δύσκολα μπορεί να τα κάνει καποιος
οργανισμός, σαν το hellug) και τα θεωρώ σημαντικά στην υποστήριξη
ελευθερου λογισμικού:

* Χρηματοδότηση ελευθερου λογισμικού

* Υλική υποστήριξη του ελευθερου λογισμικού. Πχ θα μπορούσε να παρέχει
  προσβαση σε υπολογιστές αρχιτεκτονικής alpha, sparc, IA64, με
  διαφορετικά λειτουργικά.

* Προόθηση και προτροπή των πανεπιστημίων, TEI για την παραγωγή
  και τροποποίηση ελευθερου λογισμικού ( Ο πανεπιστημιακός τομέας
  είναι πολύ πισω ακόμα και στην χρήση ελευθερου λογισμικού)

* Προτροπή των κρατικών υπηρεσιών για την αγορά και
  και αποδοχή, μόνο ελευθερου λογισμικού (αν δεν κάνω λάθος η Γαλλία
  το κάνει ήδη, για λόγους εθνικής ασφαλείας)

ΥΓ. Αφου το hellug παρέχει σήμερα hosting, γιατί το EΔΕΤ να δράσει
ανταγωνιστικά προς το hellug? Δεν θα ήταν πιο λογικό να υποστιρίξει
απλώς το hellug δίνοντας του πόρους (bandwidth κλπ);

--
Nikos Mavroyanopoulos
mailto:nmav at hellug.gr