Linux se 386 me 4Mb Ram

Fanis Dokianakis madf at hellug.gr
Thu Nov 22 23:01:01 EET 2001

On Thu, Nov 22, 2001 at 10:12:36PM +0200, Nick Apostolakis wrote:

> esy mporei na ertheis sto installfest me to forito alla akri den tha
> vgaleis.
> se tetoio systima mporeis na valeis mono mini distributions kai einai
> sxedon vevaio oti den tha katafereis na kaneis auto pou thes logw tou
> mikrou diskou.
> sto installfest tha egatastisoume kyriws red hat 7.2 to opoio den mporei se
> kamia periptwsi na "katsei" se ena systima san to diko sou opws allwste kai
> opoiadipots normal dianomi.

Exw kai ego ena forito 386SX 20MHz me 1MB RAM !!! kai 30MB HD.
Epsahna kai ego, prin apo kairo, gia mia dianomi me elaxistes
apaitiseis, kai den vrika tipota se linux lyseis, i pio mikri
dianomi vasismeni se tropoiimeno pirina (small footprint), ithele
1.5MB RAM, kai i redhat exei to ecOS pou xreiazete cross compiler !!!

Anyway me 4MB ram yparhoun arketes lyseis, alla tha proteina na ftiaxei
to sistima sta metra tou (diko tou pirina, tinyX i paromoies embedded
lyseis). Opos kai na ehei ehei poly plaka.

Stin periptosi mou tora oso kai akougete parajeno, dokimasa na
egatastiso giro sta 20 diaforetikes dianomes kai leitourgika,
metaxy ayton:
- openbsd
- netbsd
- embedded bsd
- xmach
- minibsd (nomizo etsi legete, vasizete sto freebsd)
- minix 2 (oles tis ekdoseis. Sthn egatastasi epanalamvanotan apo ena
simio ep apeiron!!!)
- freedos

Ta perrisotera apo ayta thelan perissoteri mnimi gia na ginei i
egatastasi opote tha eprepe na egtastiso to leitourgiko se allon
ypologisti ston opoio tha eho perasei to disko (alithia poso kanei
enas 2.5''-> 3.5'' ide adaptor).

Telika emeina me dos (ta evgala ta windows3.1). Pantos mia sihroni
dianomi (debian, lfs, slackware, redhat?) tha leitourgei sto mihanima
sou omos den tha mporoun na egatastathoun apeytheias, logo apaititikis
se mnimi egatastasis. Prospathise na egatastiseis to leitourgiko se allo
pc kai na to peraseis sto skliro meta. Me palio slack ginete egatastasi.

Tha itan kati to fovero mia live egatastasi se ena tetio mihanima, kai i
sygkrisi tou me ena sihrono mihanima.

Oso aforan stin sindesi tou foritou me ena allo pc ego eho
xrisimopoiisei me epitihia seiriaki sindesi (dumb termina, slip, ppp),
nomizo oti yparhei kai plip driver gia dos opote den tha eheis provlima
kai me mia parallili sindesi (diavase to PLIP-howto).

Fanis

P.S psahnio gia mnimi gia to forito mou, xrisimopoiei modules akrivos
sto shima enos simm 72pin, alla dokimasa me edo ram kai den thn
anagnorizei kammia idea?