Party!

Dimitris Kamenopoulos el97146 at mail.ntua.gr
Wed May 23 20:21:01 EEST 2001

Στις Τετάρτη 23 Μάιος 2001 12:00, γράψατε:
> Αγαπητέ Βασίλη, όπως βλέπεις εδω πέρα έχουν ιδέες οι οποίες δεν αλλάζουν.
> Ζούν ακόμα σε εποχές ξεπερασμένες και πιστεύουν οτι επειδή αυτοί κάνανε
> κάτι, αξιοσέβαστο, περιμένουν να το κάνουν και οι άλλοι.
Είναι τόσο παράλογη μια τέτοια απαίτηση;
> Ξέρεις, ξέρω πάρα πολλές περιπτώσεις που κάποιοι σε κάποιο θέμα φτάσανε
> ψηλά,πχ πληροφορική, αλλά δεν περιμένανε να φτάσουν και οι άλλοι, και να
> τους λένε στον δρόμο "κανε, αν θες να φτασεις ψηλά". Όχι, τους βοηθάγανε.
Κατ' αρχήν άλλο να βοηθάς αυτόν που θέλει να μάθει και άλλο να σέρνεις από το
χεράκι τον κάθε τεμπέλη που βαριέται να βάλει 2-3 keywords στο search του
google ή να ψάξει λιγάκι στα archives και τα howtos, προκειμένου να μάθει
πέντε πράγματα. Μπορείς να του δείξεις ένα δρόμο (π.χ. μάθε C). Μπορείς να
του λύσεις απορίες. Δεν καταλαβαίνω γιατί πρέπει να του μασήσεις την τροφή,
να του ανοίξεις το στόμα και να του τη ρίξεις μέσα.

Πριν 20 μέρες έβαλα linux σε έναν καραγκιόζη που τυγχάνει ξάδερφός
μου. Του ρύθμισα κάρτες ήχου, γραφικών, Ιντερνετ, εκτυπωτή, του έδειξα τα
βασικά του KDE,  έκανα το μηχάνημά του να βλέπει το partition των Windows,
του έβαλα XMMS, του έφτιαξα τη λίστα με τα MP3, του ρύθμισα τον arts για το
Sampling rate των 48000 που απαιτούν οι κάρτες VIA, του έγραψα σε ένα χαρτάκι
10 βασικές εντολές και 5 διευθύνσεις στο Ιντερνετ και στο σύστημά του για
HOWTOs κλπ. Το μόνο που δεν πρόλαβα να κάνω ήταν να του βάλω ελληνικές
γραμματοσειρές, γιατί νύσταζα (είχα δουλέψει 5 ώρες και είχα κάνει και 4 ώρες
εργαστήριο την ίδια μέρα). Του έδωσα όμως URL και τη διεύθυνσή μου και
βασικές οδηγίες για το πώς θα το κάνει (διάολε, τώρα με το SuSE 7.1 δεν είναι
και κάτι το τρομερά δύσκολο). Κοντολογίς τον απάλλαξα από δουλειά που εμένα
τουλάχιστον μου πήρε πάνω από 6 μήνες. Προχθές τον συνάντησα και μου είπε ότι
"σβήνει το linux", γιατί 5 πράγματα του λείπουν πολύ. Αυτά ήταν:
- Να γράφει και να βλέπει ελληνικά (δε μπορούσε να τα βάλει, γιατί δε
μπορούσε ...)
- Να μπαίνει στο Ιντερνετ (είχε ξεχάσει την ύπαρξη kppp, και ότι ο Konqueror
είναι και Web Browser)
- Να ακούει μουσική (είχε ξεχάσει την ύπαρξη του xmms)
- Να ζωγραφίζει (είχε ξεχάσει την ύπαρξη του GIMP).
Στη συνέχεια μου ζήτησε (για την ακρίβεια απαίτησε) να έρθω να του βάλω
τουλάχιστον ελληνικά. Τον έστειλα στο διάολο. Είμαι ένας σιχαμερός ελιτίστας
που δε θέλει να πάει το linux μπροστά; Ναι, ναι ναι! Είμαι!

> Και ξέρεις γιατί;Διότι σημασία δεν έχει να φτάσεις στο επίπεδο που είναι ο
> άλλος. Ούτε για τον άλλο έχει σημασία. Σημασία έχει να φτάσεις στο
> επίπεδο,να φτάσω στο επίπεδο, να φτάσει στο επίπεδο, και μετά όλοι μαζί να
> πορευτούμε ακόμα πιο ψηλά.

Αν δεν βρέξεις κώλο δεν τρως ψάρι, έτσι λέω εγώ. Και πρώτα απ' όλα, στην
παρούσα τουλάχιστον φάση, ελάχιστα πράγματα μπορεί να κάνει κάποιος
που δηλώνει ευθέως ότι δεν έχει χρόνο και υπόβαθρο.

> Λυπάμαι που ένας σύλλογος που είναι μέσα στην
> τεχνολογία διοικήται απο σκουριαζμένα μυαλά τα οποία τελικά το μόνο που
> τους νοιάζει είναι ο εαυτός τους και όχι το σύνολο.

Διαφωνώ κάθετα και δηλώνω ότι τα "σκουριαΖ(;)μένα" μυαλά έχουν κανει
πάρα πολλά για το σύνολο. Απλά -μετά συγωρήσεως- κώλο δεν δίνουν, και
αυτό είναι το βασικό λάθος τους -κατά το σύνολο.
> Άτομα που δεν αξίζει να τα έχεις για πρότυπα παρόλο που στην προσωπική τους
> ζωή αλλά και στην επαγγελματικοί είναι οι καλύτεροι του είδους τους. Αν
> κρίνουμε απο την πορεία της δικιάς μας lug έναντι των άλλην ευρωπαϊκών και
> μή θα έλεγε κανείς οτι εμείς δεν νοιαζόμαστε για αυτήν και ούτε για το ίδιο
> το linux ενώ δεν είναι αλήθεια αυτό.
Υπάρχουν στο μυαλό ορισμένων κάποια στερεότυπα για το linux που με οδήγησαν
στην ξεγραφή από την lgu. Για εμένα (και μόνο για εμένα) η χρήση linux είναι
ένα εναλλακτικό Computing, όπου θα βρεις αλληλεγγύη αλλά θα πρέπει να βρέξεις
και κώλο για να φας ψάρι. Η ενεργός ενασχόληση με την ανάπτυξη του KDE είναι
ένα ευχάριστο και ενδιαφέρον "παιχνίδι", πάλι για εμένα. Νομίζω ότι ελάχιστοι
από όσους παράγουν πραγματικά έργο το βλέπουν ως σταυροφορία. Οι περισσότεροι
απλά διασκεδάζουν. Αυτοί που το βλέπουν ως  σταυροφορία είναι "παραδόξως"
πολύ περισσότεροι στην πλευρά αυτών που δεν παράγουν έργο. Ακόμα περισσότεροι
είναι αυτοί που ερμηνεύουν την αλληλεγγύη ως "έλα μωρέ, καποιος πορωμένος θα
ξέρει/θα κάνει/θα ράνει".
> Ο σκοπός αγιάζει τα μέσα, και αν τη
> θέση του ατομικισμού έπερνε η ομαδική εργασία τότε όλα θα ήταν καλύτερα.
Ομαδική εργασία = όσοι δεν ξέρουν διοικούνε και όσοι ξέρουν κάνουν όλη τη
χαμαλοδουλειά; Ομαδική εργασία = κάνω ένα site, συγκεντρώστε
εσείς όλες τις πληροφορίες και στείλτε μου τις σε καλοσχηματισμένες
ιστοσελίδες; Ομαδική εργασία = εγό δεν ξέρο τίπωτα, έχο το σχολίο μου και δε
μπορό να μάθω, κώψτε τον κόλλο σας εσείς (που αυτονόητα δεν έχετε σχολείο,
δουλειές, σπουδές, προσωπική ζωή) και κάντε κάτη, γιατί πολύ με ενοχλεί η
απραξία σας;
> Μοιάζουμε με τα παλιά ελληνικά σχολεία στην επαρχία. Δεν υπήρχαν καθηγητές
> παρα μόνο ένας. Το σχολείο δεν ήταν υποχρεωτικό, και όμως όλο και πιο
> πολλοί πηγαίνανε. Και πώς κάνανε μάθημα; Ο ένας δίδασκε στον άλλο. Ναι
> ήθελαν να διδάξουν ο ένας στον άλλο, διότι ήξεραν αυτά που ανέφερα
> παραπάνω, και έτσι η Ελλάδα έγινε μία χώρα που δεν έχει σχεδόν τίποτα να
> ζηλέψει απο μία άλλη Ευρωπαϊκή.
Εντάξει, κόψε κάτι. Έχουμε να ζηλέψουμε πάρα πολλά. Ένα πράγμα που μου
έρχεται τυχαία στο μυαλό είναι ότι η  γνώση προγραμματισμού
και πληροφορικής εν γένει είναι πολύ περιορισμένη, το επίπεδο είναι σ&*@# και
το πιο ενδιαφέρον είναι ότι (σχεδόν) κανείς δεν ενδιαφέρεται να
χρησιμοποιήσει την τεράστια συσσωρευμένη γνώση που διατίθεται δωρεάν στο
Ιντερνετ (αλλά και στο CD της διανομής του) για να μάθει πέντε πράγματα.
Το επίπεδο της πληροφορικής στην Ελλάδα του 2001 είναι τόσο χάλια, που
μερικοί χαζοχαρούμενοι και αγράμματοι Web Surfers μπορούν να αυτοαποκαλούνται
Ηackers ψαρώνοντας τον κόσμο, ακριβώς όπως ένα μάτσο αλητάμπουρες
Κονκισταδόρες εφοδιασμένοι με χάντρες, καθρεφτάκια και λευκό δέρμα περνάγανε
για θεοί στους (συμπαθέστατους αλλά χαμηλοτάτου επιπέδου) Ινδιάνους της
Αμερικής 500 χρόνια πριν.

Και στον καιρό του Ιντερνετ είναι μάλλον  ντεμοντέ να αναφέρεσαι σε
αλληλοδιδακτικά σχολία. Υπάρχει τεράστια γνώση αποθηκευμένη και δωρεάν
διαθέσιμη. Ο κόσμος βαριέται να την αφομοιώσει, αυτό είναι όλο.

> την όλη προσπάθεια. Και αυτός μάθαινε μέσα απο τους μαθητές του. Γιατί
> λοιπόν και εσείς εκεί να μην γίνετε σαν τον καθηγητή των επαρχειακών
> σχολείων;

Ακόμα και αν γινόταν έτσι, πολύ αμφιβάλλω ότι οι "μαθητές" θα συμμετείχαν
ενεργά. Κατ' αρχήν δεν είμαστε σχολείο. Είμαστε μια κοινότητα που υποτίθεται
ότι παράγει κάποιο έργο. Στο σχολείο δε μπορείς να πεις "έλα μωρέ, κάποιος
άλλος θα τα μάθει για μένα". Στην κοινότητα μπορείς να πεις (και λες)
"έλα μωρέ, κάποιος άλλος θα κάνει το έργο". Και εκεί είναι το πρόβλημα.

> Η Σοφία των ανθρώπων δεν φαίνεται απο τις γνώσεις μόνο που κατέχουν αλλά
> και από το πώς αντιμετωπίζουν τους ανθρώπους που δεν την έχουν

Μερικές φορές είναι καλύτερο να μασάς παρά να μιλάς, ή, όπως λένε και στο
dot.kde.org "I 'm anxiously waiting for your patches". Με λίγα λόγια, το θέμα
δεν είναι οι γνώσεις αλλά τα έργα, και όσοι δεν κάνουν έργα, όντως δεν
δικαιούνται να γκρινιάζουν.

Αυτά και sorry για το μεγάλο μήνυμα..