Linux-hostile companies (was Re: Mail server kai alla)

Michalis Kabrianis kabrianis at hellug.gr
Wed Apr 4 11:29:34 EEST 2001

Sorry gia to crossposting, stin LGU kai stin Hellug.
To ekana epeidi to thema ksekinise apo tin LGU, alla i thesi tou einai
stin Hellug, kai mporei na yparxoun atoma pou parakoloythoun mono tin
hellug kai na xanane ton mpoysoula.
As to synexisoume mono stin Hellug.

<snip>
> Distihos eshatos to linux apagoreftike dia ropalou stin etairia mou kai
> os ek toutou psahno na vro ton dromo mou edo sta windows kai sto
> outlook.

Είμαι σίγουρος ότι ο Νίκος δεν είναι ο μόνος με αυτό το πρόβλημα.
Εγώ ας πούμε, περνάω τα μύρια όσα για να έχω Linux στο PC μου και μου "την
λένε" κιόλας επειδή δεν διαβάζω mail με outlook και χάνω όλη την embedded
πληροφορία που στέλνουνε όσοι δεν ξέρουν να κάνουν attach.
Εφόσον βέβαια η δουλειά μου είναι unix-admin, εγώ προτιμώ να μπορώ να
ανοίξω 4-5 xterm και 5-6 xload παρά να μπορώ να κολλάω VBS ιούς :-)

Το πρόβλημα, δεν είναι απλό:
αν εγώ σε ένα interview ρωτήσω (και μάλιστα με επιθετικό ύφος όπως κάνω
συνήθως :-) αν μπορώ να έχω ΛΣ της επιλογής μου στο PC μου, σχεδόν κλείνω
την πόρτα σε μία εταιρεία, ενώ κάποιος άλλος συνάδελφος (linuxας ίσως,
αλλά λιγότερο απαιτητικός, πιο συγκαταβατικός, οτιδήποτε) θα πάει να πάρει
τη θέση μια χαρά.
Αν κι εγώ, ίσως μπορώ να το απαιτήσω λόγω ειδικότητας, υπάρχουν άλλοι που
δεν χρειάζεται να έχουν Win (π.χ. web-developers/designers που μπορούν να
κάνουν την δουλειά τους με software της επιλογής τους, π.χ. gimp) αλλά δεν
δικαιολογείται η χρήση Linux.
Δηλαδή, πρέπει να έχεις λόγο για να το ζητήσεις, και πάλι παίζεται αν θα
στο αφήσουν.

Τελικά χάνει το linux (αφού εξαφανίζεται) και χάνουμε κι εμείς (αφού
υποχρεωνόμαστε να δουλεύουμε σε ΛΣ που δεν γουστάρουμε).
Εμένα αυτό, μου φαίνεται παράλογο, αλλά αν ο ένας μόνο το "απαιτεί" δεν
κερδίζει τίποτα παρά να χαρακτηριστεί γραφικός, Δον Κιχώτης, και τέλος να
μένει άνεργος.

Γνωρίζω ότι υπάρχουν εταιρείες που σου επιτρέπουν να έχεις Linux στο PC
σου. Υπάρχουν εταιρείες που ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ το linux (αλλά εκεί δεν μπορείς να
πεις τίποτα αν θες windows, γιατί παίζουν λεφτά - licences :-)
Γνωρίζω επίσης ότι υπάρχουν εταιρείες, που σε συγκεκριμένες ειδικότητες
ΕΠΙΒΑΛΟΥΝ το ΛΣ λόγω των απαιτήσεων της ειδικότητας.

Αλλά μήπως πρέπει οργανωμένα, σαν σύλλογος ή οτιδήποτε άλλο, να κάνουμε
μία κίνηση;
Π.χ να αναρτήσουμε μία λίστα στο web με το ποιες εταιρείες είναι
linux-friendly και ποιες είναι linux-hostile (κυρίως αυτό), να στείλουμε
ένα σχετικό ερωτηματολόγιο σε όλες τις εταιρείες και να τους ζητήσουμε να
μας απαντήσουν... τέτοια πράγματα.

Σε ορισμένες ειδικότητες, (π.χ. unix-admins, net-admins) έχουμε σοβαρή
δύναμη.
Ακόμα και αυτοί οι οποίοι προτιμούν να δουλεύουν σε windows, αλλά είναι
μέλη της λίστας (???, λέμε τώρα) μπορούν να πάρουν το μέρος μας σε αυτό το
θέμα. Αν βάλουμε σε μία blacklist όλες τις linux-hostile εταιρείες,
μπορούμε να βοηθήσουμε και αυτούς που ΔΕΝ μπορούν να το ζητήσουν λόγω
ειδικότητας.

> Filika
> Nikos Ladis

Να περιμένω σκέψεις πάνω στο θέμα;
Ή για άλλη μία φορά μόνος μου παλεύω, άσε μωρέ, άλλοι θα βγάλουν το φίδι
από την τρύπα κλπ κλπ κλπ;