Licenses (Was: debian fsg)

Lefteris Chatzibarbas elefree at hal.csd.auth.gr
Thu Nov 2 22:51:01 EET 2000

On Thu, Nov 02, 2000 at 10:06:35PM +0200, Michalis Kabrianis wrote:

> Το πρόβλημά μου δεν είναι μόνο το τι συμβαίνει σήμερα, αλλά γενικότερα. Είπα ένα παράδειγμα όπου το GNU με το OSI ήρθαν σε κόντρα. Και βλέπω ότι δεν ξέρουμε τι κάνει η debian (αν κατάλαβα καλά , ο Νίκος λέει ότι η QT ήταν μέσα). Το θέμα λοιπόν, είναι γενικότερο. Αν αύριο βγει ένα τέτοιο license, ποιον ακολουθούμε; Και βλέπεις στο τέλος, ότι υπάρχουν opensource licenses εγκεκριμμένες από το OSI αλλά μη εγκεκριμένες από το GNU. Άλλες δέχεσαι και άλλες όχι... Ε, ας αποφασίσουμε.

Από το website του GNU project (εδώ και μήνες):

   The Qt Public License (QPL).
          This is a non-copyleft free software license...

Ο ίδιος ο RMS έχει πει αμέτρητες φορές ότι το πρόβλημα με την QPL και το KDE
δεν ήταν ότι η QPL δεν είναι free software license αλλά το ότι είναι
incompatible με την GPL: Δεν μπορείς να κάνεις link δύο προγράμματα με τις δύο
αυτές άδειες, αντίστοιχα, γεγονός που συνέβαινε με την Qt και το KDE.

Όχι, η Qt (και φυσικά και το KDE) δεν αποτελούσε μέρος της Debian μέχρι πριν
λίγο καιρό που έγινε GPL'd.

Για όσους δεν γνωρίζουν και θέλουν να μάθουν περισσότερα για την επίσημη θέση
του GNU project, του FSF, για διάφορες άδειες που κυκλοφορούν:
http://www.gnu.org/philosophy/license-list.html