debian fsg

Michalis Kabrianis kabrianis at hellug.gr
Thu Nov 2 16:31:01 EET 2000

On Thu, 2 Nov 2000 15:38:10 +0200
Nikos Mavroyanopoulos <nmav at hellug.gr> wrote:

> Ξεχασα να το στείλω στο προηγούμενο posting. Το κείμενο βρίσκεται εδώ:
> http://www.debian.org/social_contract#guidelines

Εγώ θα συνεχίσω να είμαι ο "κακός" της υπόθεσης.
Για εμένα, το "guide lines του Debian" δεν λέει τίποτα απολύτως. Μα απολύτως.
Θέλω συγκεκριμένες απαντήσεις....

A) Η MPL είναι εγκεκριμμένη και από το GNU και από το OSI αλλά αυτό δεν εμποδίζει την Netscape να βγάζει το PR3 closed-source υπό το NPL (Netscape Public License) παρά το ότι είναι derivative work. Αυτό επιτρέπεται;

B) H QPL δεν είναι εγκεκριμένη από το GNU, από το Hellug είναι; Η Debian δεν λέει τίποτα για αυτό (αλλά φαντάζομαι ότι θα το αποκλείει μετά βδελυγμίας).

Γ) Γιατί τα open source προγράμματα που είναι licensed under QPL είναι λιγότερο free από το Netscape 6?

Δ) Τι γίνεται με τα "διπλής license" προγράμματα; (Πολλά βγαίνουν σε διπλή license πια). Μπορεί ένα πρόγραμμα να έχει μία free license και μία μη free και να μπει στο σύλλογο; Και αν ναι ΠΟΙΕΣ free μπορεί να έχει.

E) Τα debian guidelines λένε ότι το software δεν πρέπει να "contaminate" άλλο software, κάτι που ΚΑΝΕΙ η GPL (αλλά είναι εγκεκριμένη). Τελικά τι ισχύει;

ΣΤ) Τα debian guidelines λένε "No Discrimination Against Persons or Groups " αλλά το Babel (ελληνικά για TeX, Συρόπουλος) έχει ειδικό όρο, να ΜΗΝ χρησιμοποιηθεί με κανένα τρόπο από τις Εκδόσεις του Πανεπιστημίου Κρήτης. Το babel είναι free ή δεν είναι free software?

Z) Όπως έχω ξαναπεί εδώ και κανένα τετράμηνο, (http://baza.eeea.gr/commentShow.php3?sid=20000627160706&pid=68) τα προγράμματα που γράφω θα βγαίνουν με license του τύπου "to xrisimopoioun oloi ektos apo aytous pou me katigoroun xwris apodeikseis kai me spontes" και έχω σοβαρότατο λόγο που το λέω αυτό. Προφανώς κάνω discrimination against persons or groups, άρα να υποθέσω ότι δεν είμαι Debian-compliant ε; Hellug-compliant είμαι;

H) Π.Χ. H php άλλαξε license και από GPL (έκδοση 3) έγινε PHP-Zend-QPL like (έκδοση 4). Αυτό (η αλλαγή του license κατά τη διάρκεια ζωής ενός project) επιτρέπεται; Εμείς σαν Hellug το επιτρέπουμε; Τελικά η PHP είναι "εγκεκριμένη" από το Hellug; Αν εγώ κατεβάσω π.χ. την Php μπορώ να την βγάλω στο hellug υπό άλλη license? (ας πούμε GPL?)

Ακολουθούν μερικές Licenses εγκεκριμμένες από το OpenSource Initiative αλλά όχι (όλες) εγκεκριμμένες από το GNU (δεν ξέρω για Debian, δεν βγάζω άκρη με αυτά που λένε).
Μπορείτε να μου πείτε ποιες από αυτές επιρέπονται και ποιές όχι; (και επίσης για όσες δεν αναφέρονται γιατί δεν τις βρήκαμε/ δεν τις σκεφτήκαμε / δεν ξέρω και γω τι, πρέπει να βγει οδηγία. Τις δεχόμαστε ή όχι;)

BSD License
GPL
LGPL
IBM Public License
MIT/X Consortium License
MITRE Collaborative Virtual Workspace License
Mozilla Public License
Python License
QT Public License (Qpl)
Ricoh Source Code Public License